Citat:
Ursprungligen postat av cappicio
bara så ni är uppmärksam på att man inte kan växla t dinar i sverige.
Och det finns inte heller någon anledning att växla t euro eller annan valuta.
Svenska kr fungerar alldeles utmärkt att växla på plats.
Man får heller inte ta med dinar ut ur landet. och om jag inte missminner mig så ska man spara växlingskvitto.
Jag har alltid bara tagit ut pengar på bankomater. Och det har fungerat klockrent.
OM man vill använda kort kan det vara bra att kolla upp ev avgifter som banken kan ta ut för uttag utomlands. Ica banken bla tar ingen avgift andra banker upp t 40 kr uttaget.
en parantes.... på flygplatsen i monastir kunde man inte handla m dinar heller efter man passerat säkerhetskontrollen o misstänker att man inte heller kan göra det på nya flygplatsen heller så har man några dinar kvar så kan man alltid skänka bort dom t ex städpersonalen.
|
Precis som cappicio tycker jag det funkar utmärkt med kortet i Tn.att ta ut DOCK ej att betala med, eller visst funkar det men rek.det ej .
Bättre att ta ut i automat sen betala cach- så blir man lite som "cach king El.M." hehe...
Men att växla i Sverige till euro helt ONÖDIGT vad är forex säger till er så skippa det
Sen ska ni spara uttagskvittot eller växlingskvitto då ni behöver de när ni ksa växla tillbaka,men OM en o annan dinar skulle slinka med så e inte skadan stor-de kollar ej igenom ert bagage för ett par dinar,kan ju va bra o ha till nästa gång man kommer dig hehe...