Citat:
Ursprungligen postat av Linda22
någon som har varit på djerba & kan berätta lite om det? ser ju underbart ut på bilderna men har hört en del sämre saker... tack! 
|
Såg att du va ute efter en "typisk turistig semester" i andra inlägg tidigare du skrivit dock ej till Tn,,

Turkiet har jag vart i dock ej på de stället du skrev om MEN ska du åka till Djerba istället så kommer du att finna dig till ro där

ABSOLUT!! det är vad en typsik turistig semester kan vara o bli på Djerba.Precis därför gillar inte jag Djerba direkt för att det är för turistiskt..jag vill nog mer ha det genuina av landet o inte det turistiska...
Stränderna är vackra,klart vatten o vattnet skiftar i olika färger...
Själv kan jag känna att de kan bli lite långtråkigt på Djerba trots att jag ej vart där i egenskap av turist dock ändå vart där en del...
Uteliv finns på hotellen mestadels sen finns ett o annat disco .Sen är ett uteliv för en tunisier ett cafeliv..allafall för de som bor i landet,på turistorterna är det mer klubbar,discon osv.som hägrar...
Priserna på Djerba är lite högre än de som finns i landet..dock är de billigare än i Sv.
Sen skillnad på priser mellan Tn.o Turkiet-nu var det länge sen jag va i Turkiet men då var det dyrare i Turkiet än Tn.Så jag kan tänka mig att de e så fortfarande...Men som sagt vet ej nu...
Vad du än väljer så önskar jag er en nice resa!!