Citat:
Ursprungligen postat av maa
Hej!
Jag tänkte fråga om någon vet hur man lättast kan ta sig från Djerba till Sahara, hur mycket det kan kosta och om det är värt att göra det under en dag? 
|
Arrangerad tur e väl det lättaste...sen e jag mer att jag vill upptäcka själv så ett tips...
Sen kan du alltid hyra bil själv åka till fastlandet via bron (ca 100km.längre)eller via bilfärjan som tar ca en halvtimme max...kön till den kan vara lång ibland men de trafikerar fler än en färja dagtid så de går relativt snabbt ändå

kostar billigt ! o följ skyltar till Douz,därifrån hittar du garanterat bra priser på kameltur ut i öknen...
Eller ta en louage eller buss till ovan nämnda sedan samma där en kamel(dromedar)tur ut i sanden hehe...
JAg kan rek.att hyra en bil själv då man kan stanna varsom o varför inte stanna i en by samhälle på vägen bara...man ser cafen där män(oftast)sitter,så stanna till där,de har även oftast mat osv.där..
ANnars hyr en taxi för dagen,ni har chaffisen som privatchaufför hela dagen..kostar ej många dinar om man jämför med sv...
Åka över dagen kan man göra tiden räcker ju o så men det är vackert att se uppgången av solen o nedgången så att rek.e att stanna över natten.
HAr ni en chaufför så hjälper han er att fixa bra pris på hotell mm. jag lovar!!!!
Priser på hotell då kan variera ,lägsta ligger på ca 5-10 dianr om ni ej tar precis vid turistställena,man kan ju även stanna till vid ngt samhälle utanför som e billigare i vanlig ordning.