ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2010-04-21, 16:25

El Menchia

Globetrotter
El Menchia är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2007

Rykte: 5

Standard
Nu må det bare va askfritt 1:a maj. Noe annet är ikke akseptert. Det blir Oslo och Nouvelair (Detur). 890 nok! Med transport till flygplats blir det ca. 1500 sek pp. Egentligen något billigare, men det är ju helt OK hursom.
Senast redigerad av El Menchia den 2010-04-22 klockan 11:05.
Svara med citat

Gammal 2010-04-21, 16:28

jane

Världsvan
jane är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2006

Rykte: 0

Standard
Håller med händer tummar o tår o fötter för att er resa ska bli av
Ser verkligen ljusare(länken nedan) ut nu om inte vädergudarna spelar spratt med oss ännu en gång
Luftrummen öppna igen - Nyhetskanalen.se - Sveriges nyhetskanal på nätet - nyhetskanalen.se

Hehe is i magen de gillar jag- precis så ska de va e PRECIS likadan, dock är min man snäppet värre än mig, kan beställa ngr.timmar innan avgång, vilket inte jag riktigt gör....men väntar alltid med spänning för att se priset rätt närainpå avgång

LYCKA TILL HOPPAS NI KOMMER IVÄG !!!!!

Gammal 2010-04-21, 20:40

Sousseannika

Globetrotter
Sousseannika är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2007

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av El Menchia Visa inlägg

Nu må det bare va askfritt 1:a maj. Noe annet är ikke akseptert. Det blir Oslo och NovelAir (Detur). 890 nkr! Med transport till flygplats blir det ca. 1500 sek pp. Egentligen något billigare, men det är ju helt OK hursom.

Maktoub! Önskar en trevlig resa med lika härligt väder som det är här i Sousse just nu. Jag åker (tyvärr) hem på söndag natt men vi får säkert tillfälle att träffas längre fram. Vi snakkes, ha de!

Gammal 2010-04-22, 11:13

El Menchia

Globetrotter

Standard
Tack! Det blir lite nervöst det här förstås med flyget. Just nu verkar inte vädergudarna tycka att det ska vara speciellt bra väder i Sousse ens..men det kommer väl att ändras både en och två ggr. Igår var prognosen 27° fyra dagar i sträck i 2-5 maj. Nu ligger det runt 20° och tom. under. Plus att det flaggas för ganska mycket regn. Fast Accuweather och Klart.se har ganska olika prognoser. Nu gör det inte så mycket om det regnar i skurform. Det blir oftast bara fint för fotoljuset före och efter regn. Och de övriga ska nog klara sig också. Bara det blir varmt. Behöver lite värme nu.
Senast redigerad av El Menchia den 2010-04-22 klockan 13:02.
Svara med citat

Gammal 2010-04-26, 21:17

Sousseannika

Globetrotter
Sousseannika är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2007

Standard
Under de tre år jag varit där så är det den engelska sajten Weather Online som varit och fortfarande är den mest tillförlitliga när det gäller dygnsprognoser för Monastir/Sousse. Stämmer i stort sett alltid. Jag kom hem idag och de två senaste veckorna har det varit typiskt aprilväder - med andra ord rätt blandat sol, hett, svalt, regn, gråmulet uppsprickande kraftiga vindar, svag kvällsbris, lite regnstänk från molntappar ett par minuter samtidigt som solen värmt rejält etc etc. Grader ca 18-28 och trots att jag gjort allt annat än varit på beachen så har jag en sjysst bränna och flagnat på utskjutande kroppsdelar (ler). Havet är kallt men såg ett par stycken som tog sig ett snabbdopp. Klädmässigt så har jag haft t-shirt, kjol, sandaler, klänning, leggings och bikini. Kommersen är i full gång även om det den senste veckan inte anlänt nya turister pga vulkanköret. När vi åkte hem i natt från Enfidha var vi endast 21 pers på planet

Gammal 2010-04-27, 13:23

El Menchia

Globetrotter

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Sousseannika Visa inlägg

typiskt aprilväder - med andra ord rätt blandat sol, hett, svalt, regn, gråmulet uppsprickande kraftiga vindar, svag kvällsbris, lite regnstänk från molntappar ett par minuter samtidigt som solen värmt rejält etc etc.
Ja, det är inte alls dumt med sådant väder. Aprilvädret i Sverige har ju varit ett rejält, bistert och kylslaget skämt . Ganska fint egentligen, men sviiinigt kallt.

Weather Online kanske har vassa prognoser, men hemsidan var inte så vacker .

Jag tycker Klart.se har de bästa Sverigeprognoserna. Hur det står till med deras världsväder vet jag ej. Det är lite märkligt ändå med så många totalt olika prognoser. De måste väl rimligtvis ha i princip samma källa?? John Pohlman kan väl inte ha full koll på vädret i Kairouan utan hjälp från andra instanser än Smhi..

Jag har för skojs skull kollat med en del andra - Weather.com, Intellicast.com och Yr.no tillsammans med Accuweather och Klart.se. Helt olika, liksom även Weather online.

Ja, ja. Det blir nog som det brukar ungefär. Den där första majveckan. Aprilvädret hälsar på lite grand i det annars utplanade vårvädret och begynnande försommarvädret - skrockar El Menchia..
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8