ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2010-03-09, 21:11

mysan_84

Nykomling
mysan_84 är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2010

Rykte: 0

Standard Resa till tunisien med små barn
Vi är två kompisar som planerar att resa till Tunisien med våra barn i sommar. Då är dom 8 resp 11 månader gamla.

Är det någon som har tips om bra hotell som är barnvänligt?

Ska man välja all inclusive eller inte? För våran del då (barnen kommer att äta burkmat som vi tar med hemifrån).

Eller ska vi ev välja nåt annat land?
Svara med citat

Gammal 2010-03-10, 10:05

El Menchia

Globetrotter
El Menchia är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2007

Rykte: 3

Standard
Helt ärligt skulle jag avråda att åka med så små barn mitt i sommaren när det är varmt så luften bränner. Jag tror att det är svårt att få till småbarnsvänlighet i sådan hetta. Då får man ju sitta inne i luftkonditionerade utrymmen. Inte så kul. Men det är klart om ni tillbringar nästan all tid i vatten med kläderna på (barnen) så funkar det kanske.

Kort sagt, så tror jag inte att så små barn har någon glädje av vare sig flygresa eller supervarma dagar. I all välmening, stanna hemma och njut av barnen.

Annars är det aldrig fel att åka till Tunisien. Åk dit innan eller efter högsommarperioden.
Svara med citat

Gammal 2010-03-10, 10:30

cappicio

Globetrotter
cappicio är inte uppkopplad
cappicios avatar

Reg.datum: jun 2007

Standard
Jag måste nog hålla med El M
Beroende på när ni tänkt åka dvs.
slutet på maj eller början på juni kan gå men sen är det sjukt varmt
När jag var nere i juli ett år så låg det på mellan 30-38 gr o det uppskattar nog inte små barn direkt... o inte många vuxna heller.
annars så är slutet på augusti september bättre alternativ än "sommaren"

Men bortsett fr värmen så finns det nog inte ett bättre land att åka t med barn. Dom är otroligt barnkära i tunisien

Gammal 2010-03-12, 15:20

jane

Globetrotter
jane är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2006

Standard
Att åka mitt i sommaren blir supervarmt precis som det skrivs redan här
Men sen beror de ju på när man åker,man kan åka på våren vilket jag tycker e en fin tid - sedan efter sommaren i tn.
Då vår celcius kan stiga uppemot 40-50 grader...högsommar dvs.
Sen oxå så är det skönt att åka en tid då det ej kryllar av turister vilket de gör under sommaren från alla länder och dessutom så kommer mkt algerier o lybier till tn.för att fira sin sem.
OCH sen alla tunisier som har sem.som åker till sousse ...
Sen att välja all incl.eller ej...all incl.är i mina ögon helt onödigt då man missar väldigt mkt av det tn.köket och dessutom e de billigare att äta på lokala restauranger o godare!!!
Så skippa all incl.e mitt tips.Dessutom så är chansen att ni blir magsjuka mindre då ni köper en tillagad rätt som lagas direkt inte en som fått stå i timmar ....
Så välj ett icke all incl.hotell o njut av landets matkultur o pris .
Skulle ni tröttna på de så finns alltid pizza eller ngt.annat som i sv.finns med

Gammal 2010-03-12, 21:56

mysan_84

Nykomling
mysan_84 är inte uppkopplad

Standard
Jag kanske skulle skrivit vilken månad vi tänkt åka....
Vi planerar att åka sista veckan i augusti.

Vet någon av er som redan skrivit eller någon annan nåt bra hotell/lägenhetshotell som ni kan rek?

Vart i Tunisien ska vi åka? Tips?
Svara med citat

Gammal 2010-03-13, 09:17

jane

Globetrotter
jane är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2006

Standard
Då småttingarna inte e mer än ngr.ynka få månader så har de kanske ej nytta av hotellet så mkt Sedan att åka i slutet av aug.kan bli en del varmt MEN ändå mindre än högsommaren..Dock kommer värmen vara kvar då o kan stiga uppemot en 30-40 grader beroendfe på hur sommaren vart i Tn.innan.
MEN ändå med hiss,kanske lite lättare att ta med sig vagn,barnsängar osv.e lite grejer ni tänker på ?
Hiss finns på de flesta hotell,de jag kan komma på sådär på rak arm är trottoarkanterna som är VÄLDIGT höga men de har byggt ngt liknade av ramper upp på dem nu i sousse.Eller annars kan man göra som tunisierna själva,promenera på sidan av trottoaren,alltså inte mitt i vägen men men nedanför trottoaren...Kanske ej att rek.har gjort de allt för många ggr. o gör det alltid nu då framkomligheten e bättre...men men
Och Sousse är det jag rek.att åka till då jag alltid har ett varmt hjärta mot sousse o dess område där finns allt,mat,kultur,traditionellt,mosaik,natur(då man beger sig utanför stadskärnan)så det är mitt råd..
Ang.hotell så vet jag ej riktigt då jag oftast bor på de mindre hotell då jag ens bor på hotell...
Men som jag tror o har talat med andra så¨är Marabout ett alt.där barnvänlighet finns,pooler,nära havet,nära till centrum,cafeen,shopping,ja o allt de andra man kan önska,sedan KAiser är nog oxå ett bra alt.
Men men sen beror de på ,..Kaiser e inte ett flaschigt hotell o e man ute efter de så glöm Kaiser...

Gammal 2010-03-15, 16:23

pussgurka

Medlem
pussgurka är inte uppkopplad

Skicka ett meddelande via Skype™ till pussgurka
Standard
Stränderna, prisnivån, massor att se och göra. För de som vill ha skandinavisktalande guider kan jag rekommendera Blue Star Miramar i Hammamet. Flera poolområden, läge direkt på stranden. Ett plus är att i stort sett alla hotell har ett spa, större eller lite mindre. Bra när mamma eller pappa vill koppla av en stund på egen hand. Under sommarmånaderna finns Bamseklubb.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2010, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8