ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2010-03-01, 16:41

Gika67

Nykomling
Gika67 är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2010

Rykte: 0

Question Houda Golf & Beach Club, trevligt eller?
Hallå!
Vi ska boka resa till Tunisien och är lite intresserade av Houda Golf & Beach Club med Fritidsresor. Är det någon som varit där? Är det verkligen så illa som många engelska gäster skrivit om på Tripadvisor?
Alternativet är Marhaba Beach i Sousse, men jag vet inte...
Houda ser ju fint och trevligt ut på bilderna men är verkligheten en annan?
Vi som ska åka är kvinna 40+ och två tonårstjejer.
Senast redigerad av Gika67 den 2010-03-01 klockan 16:44.
Svara med citat

Gammal 2010-03-01, 23:00

jane

Globetrotter
jane är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2006

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Gika67 Visa inlägg

Hallå!
Vi ska boka resa till Tunisien och är lite intresserade av Houda Golf & Beach Club med Fritidsresor. Är det någon som varit där? Är det verkligen så illa som många engelska gäster skrivit om på Tripadvisor?
Alternativet är Marhaba Beach i Sousse, men jag vet inte...
Houda ser ju fint och trevligt ut på bilderna men är verkligheten en annan?
Vi som ska åka är kvinna 40+ och två tonårstjejer.
Va kul att ni ska åka till Tn.!
Gör ni helt rätt i
Men jag skulle nog rek.Sousse framför ert tilltänkta hotell då det ligger i Mir och det är lätt hänt att tonårstjejerna skulle få en tristess o ha tråkigt även du tror jag-Mir är en mindre stad därallafall jag kan besöka den över en dag eller så men att bo där nope inte för mig allafall..
För det finns mer att göra i Sousse och priserna är bättre i Sousse oxå än Mir.
Men smaken e ju som baken delad...
Sedan hotellet vet jag inget om som turist allafall då jag ej bott på det så jag rek.allafall Sousse till er då det är en större stad men samtidigt vill man ha lugn o ro finner man även det i Sousse

Gammal 2010-03-03, 05:41

pussgurka

Medlem
pussgurka är inte uppkopplad

Skicka ett meddelande via Skype™ till pussgurka
Smile Hej
Sousse är en av dom fina bästa stäfer i Tunisien.Det bror på vad man söker "hobbies", om man letar efter Golf, beach, night clubs då Sousse eller Hammamet kan blir dom bästa för det.
Jane, jag är tunisik men du vet allvarligt mer än man tror en turist vet.
Mvh

Citat:
Ursprungligen postat av jane Visa inlägg

Va kul att ni ska åka till Tn.!
Gör ni helt rätt i
Men jag skulle nog rek.Sousse framför ert tilltänkta hotell då det ligger i Mir och det är lätt hänt att tonårstjejerna skulle få en tristess o ha tråkigt även du tror jag-Mir är en mindre stad därallafall jag kan besöka den över en dag eller så men att bo där nope inte för mig allafall..
För det finns mer att göra i Sousse och priserna är bättre i Sousse oxå än Mir.
Men smaken e ju som baken delad...
Sedan hotellet vet jag inget om som turist allafall då jag ej bott på det så jag rek.allafall Sousse till er då det är en större stad men samtidigt vill man ha lugn o ro finner man även det i Sousse
Svara med citat

Gammal 2010-03-03, 15:14

jane

Globetrotter
jane är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2006

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av pussgurka Visa inlägg

Sousse är en av dom fina bästa stäfer i Tunisien.Det bror på vad man söker "hobbies", om man letar efter Golf, beach, night clubs då Sousse eller Hammamet kan blir dom bästa för det.
Jane, jag är tunisik men du vet allvarligt mer än man tror en turist vet.
Mvh

"pussgurka"-nja..."vanlig turist"..vete fanken men vänner i och utanför kallar mig ej en vanligturist numer i Tn då jag rest fram o tillbaka till Tn.sen mer än 10 års tid o då mer än bara Sousseomr.utan överallt i Tn.har bott o jobbat där så då lär man sig en del o de klart man kan va med o dela med sig av tips o råd till alla som har saker de funderar på.
Då jag själv hade önskat en gång i tiden-då jag var i Tn.bland mina första gånger- att jag hade haft någon som mig själv som kunde dela med sig av det de känner till
Dessutom tycker jag det är kul o intressant att lära sig mer o veta mer så man lär sig med åren

Gammal 2010-03-03, 18:37

pussgurka

Medlem
pussgurka är inte uppkopplad

Skicka ett meddelande via Skype™ till pussgurka
Thumbs up Hej igen
Det e helt klart, en riktigt trevlig åsikt från en erfaren turist.
Det e lämpligast vad man behöver att lära sig att kunna dela av med andra som känner mer om någon stans.
Hälsningar.
Svara med citat

Gammal 2010-03-04, 13:04

Gika67

Nykomling
Gika67 är inte uppkopplad

Standard
Ok, tack för svar Jane men nu har vi tagit oss en funderare och bestämt oss för turkiet istället. Även hotellen med ai i Sousse ligger en bit utanför stan och vi måste verkligen ha något att göra efter maten på kvällen, ta en liten promenad och titta på kvällslivet. Så det blir Alanya för oss, men kanske tunisien en annan resa.
Svara med citat

Gammal 2010-03-04, 15:11

El Menchia

Globetrotter
El Menchia är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2007

Rykte: 3

Standard
Det är inga avstånd att tala om. Om man inte orkar gå så kostar taxi i princip ingenting. Schysstare taxipriser är svårfunna någonstans på planeten :-).
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2010, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8