"hittat så mycket! Nu undrar jag till er som har varit där eller vet mer helt
enkelt om Djerba är ett ok ställe för två polare att åka till. Vi är inte ute efter ett partypartyställe även om någon form av nattliv skulle uppskattas, hur ser det ut med detta?
Har även läst om ett område på Djerba som heter Zone turistique (?), hur är det där? Är det bara hotell eller finns det också restauranger och butiker etc där med, eller är man tvungen att åka in till Houmt Souk som den närmaste staden hette för att äta? Hotellet som vi har riktat in oss på heter Le beau Rivage, är det någon som möjligen har varit där och kan säga hur det är?
Vi har även funderingar på om det kanske skulle vara mer värt att åka till Sousse eller Hammamet istället, är det någon som har varit på båda ställena och kan säga vilket som är mest värt att åka till?"
__________________________________________________ _____________________
På Djerba kan man finna partyliv dock är det mer i form av typ nattklubbar på de större hotell,sen något disco finns.
Men sen utanför turistiqzones så kan jag nog tänka att 2 grabbarr skulle få det tråkigt då det är "bara en massa sand o inte"som en turist uttryckte sig tidigare som jag pratade med då jag var där o besökte vänner
Som en annan som är från svenska landet så kan jag nog tycka det är rätt charmigt ändå att vara på Djerba men att det lätt kan bli en underhållande kväll i form av typ cafe liv om man ger sig utanför turistzoonerna.
MEN på turistställena finns saker att göra men i mina ögon är det mer plastigt då man uppehåller sig på turistplatserna o man ej ser det riktiga Tn.
Men generellt så tror jag nog att man som 2 grabbar på semester i tn.ska välja Sousse framför dessa Hammamet ,Kantaoui o Djerba.
Sedan norra Hammamet så visst åker tunisierna själva dit på semester då det är så fint där men samtidigt är det mer överklassen som åker till norra Tn.o de som bor i norra Tn.
Jämför man med sousse så kommer många många turister från algeriet,lybien och andra delar av Tn.dvs.den inhemsa befolkningen till sousse på sin semester.
Men sen har man även de som åker till havet i södra Tn.där de hyr en liten strandstugeliknande stuga över ett par dagar eller ngn v.för att få vara där o semestra
Och DÄR vill jag lova att det är ej detsamma strandliv som i ex.sousse o stränderna är HELT ANNORLUNDA!! helt överfulla sommartid då man får verkligen leta efter en liten plats att sätta sig på dock utan stolar,parasoll osv.men mysigt ändå

Detta va lite offtopic hehe...