ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2010-02-12, 21:49

bjornj

Nykomling
bjornj är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2010

Rykte: 0

Standard Hjälp!!
Jag letar efter en person som förmodligen bor i Sousse.

Personen som jag letar efter flyttade till Sverige i början av 70-talet och flyttade tillbaka till sitt hemland i början av 80-talet. I Sverige kallades han för Jimmy eftersom han på något sätt var lik Jimmy Henrix. Kan eventuellt heta Rachid men ingen säker uppgift.

Han är från Sousse men om han lever eller bor kvar vet jag ej. Jag tänkte att någon av er som bott där nere eller någon som är gift med någon från Tunisien eller på något sätt har någon uppgift om denna person så skulle det betyda mycket för mig.

Ni kanske har någon person som bor i Sousse som skulle eventuellt kunna hjälpa mig.

Om någon vet något maila gärna till mig bjornjohanssons@hotmail.com eller skicka via privat meddelanden. man får gärna använda forumet och diskutera för att pussla ihop olika fakta.
Svara med citat

Gammal 2010-02-13, 13:53

El Menchia

Globetrotter
El Menchia är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2007

Rykte: 5

Standard
Kul detektivarbete. Jimi Hendrix i Sousse, ja eller Jimmy.

Jag vet en person som iofs. skulle kunna passa in på beskrivningen Jimi Hendrix om man ser på bilder från 70-talet. Men han bodde i Sverige endast i 3 månader..
Svara med citat

Gammal 2010-02-13, 17:25

bjornj

Nykomling

Standard
Det är väldigt spännande om man skulle lösa det här fallet. Jag vet att han bodde i Malmö under ett antal år. Jag vet inte om han eller omgivningen idag kallar han för Jimmy. Jag hoppas på att någon har träffat honom att han har berättat om att han bodde i Malmö.
Svara med citat

Gammal 2010-02-13, 19:16

El Menchia

Globetrotter
El Menchia är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2007

Rykte: 5

Standard
Sousse har ju nästan lika många invånare som Malmö (inte riktigt, men ca. 200 000). Det finns inte en lite utförligare beskrivning av denne "Jimmy"? Har du träffat honom själv i Sverige?

Det finns också, tror jag, många som har levt en tid i Sverige. Speciellt då det var lättare att ta sig hit på 70-80-talen.
Senast redigerad av El Menchia den 2010-02-13 klockan 19:19.
Svara med citat

Gammal 2010-02-13, 23:16

bjornj

Nykomling

Standard
Jag vet att han har levt i Sverige säkert mer än 5 år. Jag har tyvärr väldigt lite fakta. Jimmy henridx var under den tiden enbart ett smeknamn men som sagt hans riktiga namn vet jag ej eventuellt Rachid.

Min förhoppning är att någon som har varit i Sousse har träffat någon person som stämmer in på min beskrivning. Om han har pratat med någon från Sverige kan jag tänka mig att man nämner att man har bott i Malmö. Han borde vara idag runt 60 år.

Egentligen är det ingen hemlighet tanken har slagit mig att söka till spårlöst försvunnen. Även om jag hittar honom är det inte säkert rätt person jag söker. Jag har hört att han flyttade från Sverige i början av 80 talet och jag är född 1974. Som jag känner idag är det viktigaste att få veta mitt ursprung.
Svara med citat

Gammal 2010-07-01, 20:55

Mandala

Nykomling
Mandala är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2010

Standard
När jag var 18 gick jag till Moskén i Malmö för att hitta min pappa. Ifs så visste jag att han hade haft en kompis som jobbade i Moskénn + att jag hade för och efternamn på honom. Men jag hittade kompisen och han hade fortfarande kontakt med min pappa som hade flyttat ner till Sousse igen. Nu är han lite yngre än den killen du söker. Han är 52-53, jag föddes 80 och han flyttade ner nåt år efter. De kanske känner varandra :-) Jag har ingen större kontakt med min pappa men har mina halvsyskon på facebook och nu har jag blivit bjudet på bröllop där nere som jag nog tyvärr måste tacka nej till. Jag får hoppas att mina andra syskon också gifter sig en dag.

Så ett tips kan vara att gå till Moskén och höra dig för där.
Svara med citat

Gammal 2010-07-03, 14:01

Sousseannika

Globetrotter
Sousseannika är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2007

Standard
Utmärkande drag för Jimmy Hendrix var ju bl.a. hans stora frisyr. En 60-årig tunisier har nog låtit det barret falla för länge sedan men jag ska göra vad jag kan för att hjälpa till med researchen bland de äldre männen i Sousse som bott i Sverige på den tiden...

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8