Ang.hotellet kan ej jag svara på då jag ej bott där,MEN ett tips är att denna all incl.kan ni skippa!
Man får inte direkt det traditionella köketsmat på ett all incl.hotell sedan även att maten som serveras står ju framme ibland i timmar innan man äter den så nej tack not for me!!
Sedan så är maten billig i tn.även på Djerba så skulle jag vara ni skulle jag ta bort det med all incl.
Djerba är en ö utanföär fastlandet Tn.som det bor inte så mkt folk på,finns ett turiststårk som jag själv kan tycka är trist o man ser ej dfe traditionella i Tn.utan det mer plastiga..men strändena är fina och själv kan jag uppleva Djerba som lite eller mer trist o långtråkigt utan en blandning av fart o fläkt såsom lugnt o ro...
Har ej själv vart på denna ö i bemärkelse av turist utan mer som en "hälsa på sl'äkt/vänner över dagen natten kompiss"så visst har jag vart där ett x.antal ggr.men ej som turist och jag upplever stället som trist lite lite att göra o ett turiststråk sen inte mkt.mer...
Priserna är ngt.dyrare än i fastlandet MEN jämför ni med södra Tn.runtom i byarna så är det DYRT på djerba men i jämförelse med sv.fortf.billigt...
Ska ni stanna på Djerba allafall så rek.jag er att ta en tur till fastlandet detta gör man via en bilfärja eller den konstgjorda bron över.Bussar finns,louage och man kan även hyra egen bil.
sen tar man sig till MEdnine en stad med ett riktgit traditionellt liv o myller!
utan turister men räds ej att fråga en tunisier om hjälp där då dfet ej är av samma mentalitet som de kan vara i ex sousse .Sedan kan ni ta er till gabes oxå en stad där det i princip saknas turister och ta en sväng till havet då ni ändå är där eller hyr en strandstuga som består av säng,bord ett rum endast och ej så komfortabla men ack så nice att vakna till havets brus det är det värt en eller ett par nätter!!!!! ....oooo längtar.....

)
Så detta va lite av tips ni kan göra hopaps ni nu får en bra semester o fin tid tillsammans o fråga på då vi ärt många här som kan ge tips o inf.om alla dess saker att göra i Tn.