ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2010-01-09, 10:55

Jenny L B

Nykomling
Jenny L B är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2010

Rykte: 0

Question Fråga???
Jag har träffat en kille nere i Tunisien när jag var där i Augusti och var även ner till han igen i November...
Nu ska han försöka söka visum för att komma hit på besök, tänkte höra hur svårt är det för han att få komma hit??? Om det är ngn som vet???
Han är lite nervös själv och tror att det är rätt svårt???

Sen en annan fråga???
Jag har lite svårt fär detta med giftemål när man inte känt varandra så länge men i alla fall så undrar jag om någon vet vilka papper jag måste beställa här i Sverige?? Å hur det ska gå till??? Man måste väl även hitta någon som kan översätta vissa papper till helst Franska har jag hört???
Jag har försökt leta på nätet men inte hittat ngt???

Jag är jätte tacksam för alla svar!!
Svara med citat

Gammal 2010-01-09, 20:34

jane

Globetrotter
jane är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2006

Rykte: 0

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny L B Visa inlägg

Jag har träffat en kille nere i Tunisien när jag var där i Augusti och var även ner till han igen i November...
Nu ska han försöka söka visum för att komma hit på besök, tänkte höra hur svårt är det för han att få komma hit??? Om det är ngn som vet???
Han är lite nervös själv och tror att det är rätt svårt???

Sen en annan fråga???
Jag har lite svårt fär detta med giftemål när man inte känt varandra så länge men i alla fall så undrar jag om någon vet vilka papper jag måste beställa här i Sverige?? Å hur det ska gå till??? Man måste väl även hitta någon som kan översätta vissa papper till helst Franska har jag hört???
Jag har försökt leta på nätet men inte hittat ngt???

Jag är jätte tacksam för alla svar!!
Oj träffat kärleken där nere...?Jag lovar du e inte ensam om det-de flesta träffar ngn där...OM man vill...
Många tunisier har ju det ej sådär superbra där och tar alla chanser de kan att få komma till eu.och då är att skaffa sig en europe som fru eller flickvän ett bra sätt...
Tyvärr MEN ALLA E INTE LIKA!!!! stor del emn ej alla...
Och om han ska komma till europa på turistvisum så kan jag lova att han kommer ej vara så sugen på att åka tillbaka till Tn.då tiden gått ut..många ser det som en "skam"att komma tillbaka då man tagit sig ur landet.Om man ej har med sig ne hel del och har fixat pengar osv.till fam...Då är det ok...men undantag finns
SÅ mitt råd både ekonomiskt och teoretiskt sett är att han söker ett uppehållstillstånd för att han vill säkerligen annars om han far tillbaka till tn.efter turistvisat tillbaka till europa...
Det är många tunisiers mål på vilket sätt som helst...Och giftemål snabbt har han inget emot om jag gissar rätt??
Nu låter jag säkert som en riktig ragata som hatar tunisier MEN SÅ ÄR EJ FALLET!!! Har sett/hört/mkt.under min tid då jag bodde där och lärt mig ett oannat genom tuniser som vart mina vänner(är vänner)som rådfrågat osv...så hatar de ej men ser till mkt.fakta som jag tror att många andra här på forumet kan intyga...

Och antar de du som kommer få betala allt,biljetter,visumansökan,o allt.SÅ billigare e att söka uppehållstillstånd direkt.
Papprena du behöver översätts hos "notarius publicum(eller va de publicus...?"finns på många orter i sv.sök på staden där du bor på hitta.se eller eniro så hittar du närmaste.
Papper du behöver är personbevis där dina föräldrar står med,hindersprövning dessa ordnar du i sv.på skatteverket..
Sen är det bra om du tar med en kopia på ditt lönebesked till konsulatet för att visa att du kan sörja för han,kopia på kontrakt kan va bra att ha .
Sen en massa bevis på att ni har ett riktigt förhållande då de på konsultet vet att många tunisier tar till alla medel att komma från Tn.så ex.brev,kopior på mail,foton osv,,,
De sisita är till intervjuen då.så ni ksa övertyga dem...
Sen tar de sin lilla tid att få ett tillstånd till sv.efter intervju osv.Sen sänds sammanställningen av hans och ev dina(om ni intervjuas i tn.båda)til norrköping som tar beslut..
Räkna med från ett par ¨mån-halv år typ elle tom.MER....
Men svårt att komma till Sv...njae kan ej påstå det faktist bara tt man kan få vänta rätt länge vissa par för att få tillståndet....

Är du gravid så tar det kortare tid

Sen kan du tänka på att liet i Tn.och i Sv.-trots att du e med din kärlek på båda orterna är aldrig detsamma som i Tn.Då de kommer till sv.räkna med en tråkhet och tristess till en början då det ej är samma slags liv här som där..innan man vant sig det sv.systemet samhället o livet....
Mer frågor ? fråga poå ;? privat mail eller forumet

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2010, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8