ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2009-12-28, 21:40

tntl

Medlem
tntl är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2009

Rykte: 0

Standard BLUE STAR LES DUNES
Hej! Undrar Om Det Är NÅgon Som BesÖkt Detta Hotell Och Som Kan Dela Med Sig Av Fakta SÅsom: Maten( All Inclusive) BarnvÄnligt? Kvalite PÅ Hotellet/personal? Har Planer PÅ Att Boka I Slutet PÅ Augusti Och Undrar OcksÅ Hur VÄdret Är DÅ? Tacksam FÖr Svar
Svara med citat

Gammal 2010-02-20, 19:42

tntl

Medlem
tntl är inte uppkopplad

Standard ingen som vet nåt?
ingen som har någon info om detta stället?
Svara med citat

Gammal 2010-02-21, 16:21

El Menchia

Globetrotter
El Menchia är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2007

Rykte: 5

Standard
Så snart du stiger in på Blue Star Les Dunes, möts du av en öppen och välkomnande lobby i behagliga färgtoner med inslag av terracotta..

Närå, jag vet inget om det hotellet eller något annat heller på Djerba. Men det är väl som de flesta. Barnvänligt, javisst det är pool och sand och bad och någon kids club. Men om du frågar mig så säger jag att barnvänligt är att vara vänlig nog mot barnen att ta med dem över allt utom specialriktade-bamse-klubb-arangemang. Det är spännande att göra lite vad som helst i ett annat land ju.

Ät där det inte finns en enda turist. Skippa allinclusive mao. Helst ska man bo på ett hotellrum som har en lite köksdel. Kul att köpa mat och laga själv!! Inte hela tiden kanske, men mitt på dagen innan siesta är det toppen att laga mat själv.

Ja, det är varmt i augusti. Mer än varmt. Supervarmt. Eller I can´t believe it-varmt. Chaud incroyable.
Svara med citat

Gammal 2010-02-24, 10:04

jane

Världsvan
jane är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2006

Standard
Hotellet vet jag ej ngt om men som El.M.säger de är väl generellt som med alla hotell...
MEN Ett tips skulle jag nog ha att välj Sousse istället för mig är det ett förstahandsval men vill man ha ett lugnt(ibland FÖR LUGNT)liv o en semester som är allt för plastigt så väljer man Djerba..
Så mitt tips är väl Sousse istället..billigt,bra,man får den andra kulturen inpå bakhörnet,man lever i den,havet,maten o historia och mycket mer...

Sedan maten (antar det är ett all incl.?)så skulle jag välja att äta ute istället för ta all incl.för maten ÄR BILLIGT I Tn.även på de mer plastiga ställen såsom Djerba (då man stannar innan för turistiqzone)och Hammamet.
Sedan ang.-fräscheten på all incl.så brukar maten stå framme i timmar ibland innan man som gäst äter den o mat i en värme som är SO NICE ( HEHE=alldeles för varmt enl.andra som uppemot 40-50grader hehe..på djerba ännu mer ngr grader varmare)Dock är ej maten so nice då med en massa bakterier och div.saker i den.,..nej de betackar jag mig för o väljer istället en fräch mat som görs i ordning på plats eller under tiden jag väntar..billigare o godare hehe....inte somd essa enformiga matval som ett all incl.hotell oftast väljer att servera..varför inte ha en couscous en riktig som man kan välja oxå med den traditionella sättet man tillagar den på?

Sen är smaken som baken delad...
Senast redigerad av jane den 2010-02-24 klockan 10:07.
Svara med citat

Gammal 2010-06-30, 13:36

iwalktheline

Nykomling
iwalktheline är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2010

Standard
Då jag och min flickvän nyss varit där så kan jag bifoga text skriven i en annan tråd på forumet.

Djerba är inte än ö där det händer för mycket utan en ö för avkoppling. Då är säkerligen fastlandet bättre!

Vi tog med oss några tusen som vi växlade in i omgångar på hotellet, på de flesta hotellen finns det safety depositbox att hyra för ca 150 kr per vecka så resten kan låsas in där och vara säkert. Dessutom slipper ni ha med kort som kan glömmas mm.

Vi hade kanonmat alla dagarna i veckan på vårat hotell, det var buffé frukost, lunch och middag med både inhemska Tunisiska rätter samt annat mer turistinriktat. Riktligt med sallad och frukter som stog i välkylda diskar och allting byttes ut med visst mellanrum för att säkerställa att det var fräscht. Så maten på all inclusive får en stor tumme upp!

Tyvärr så kände sig både jag och min flickvän smått kränkta på hotellet då personalen på hotellet var på både henne samt andra tjejer/kvinnor under veckan med både ord, förfrågningar om dejter etc. Detta var vi bestörta över och det kan tilläggas att jag fick hämta dryck och prata med barpersonalen under resterande veckan. Dessutom gick det runt flera fotografer som tillhörde hotellet som ville fota och sälja bilderna, detta sa vi starkt nej till men frågorna kom varje dag och sedan försökte de smygfota. Det ska tilläggas att detta var på hotellområdet där vi antog att personalen ska acceptera att man solar i bikini etc. Så håll hårt i din kära!

Sängarna var för övrigt hårda som betong, så vi tog en ordentlig massage på hotellet sista dagen. 350 kr för 50 minuter. Kan rekommenderas!
Svara med citat

Gammal 2010-07-01, 13:56

tntl

Medlem
tntl är inte uppkopplad

Standard hej
tack för dina åsikter tycker du i övrigt att hotellet var bra( utom personalen)? rent och fint? hur långt är det till stranden och är den fin? du skriver att maten är bra och det känns viktigt då vi åker med barn. skulle bli glad om du kunde skriva lite mer om själva hotellet och dess omgivningar och gärna lite prisinfo, hur är det med värmen förresten?
Svara med citat

Gammal 2010-07-01, 17:24

iwalktheline

Nykomling
iwalktheline är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2010

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av tntl Visa inlägg

tack för dina åsikter tycker du i övrigt att hotellet var bra( utom personalen)? rent och fint? hur långt är det till stranden och är den fin? du skriver att maten är bra och det känns viktigt då vi åker med barn. skulle bli glad om du kunde skriva lite mer om själva hotellet och dess omgivningar och gärna lite prisinfo, hur är det med värmen förresten?
Så lite så, barnen hade flera lekledare under dagarna och även mini disco på kvällarna samtidigt som de "vuxna" har som disco själva om de vill. Dessa lekledare verkade vara uppskattade vad jag kunde se, men jag och min flickvän 24 och 21 var inte direkt i kontakt med dem. Det var rent och fint, de städade varje dag ordentligt. Poolen och området tycker jag var fint för övrigt!
Det är ca 300 meter till stranden men mellan hotellet och stranden så ser det ut som byggnadskaos samt luktar lite kloak. Men när man minst anar det så dyker det upp en lång strand. Enligt Fritidsresor så är den kanon och långgrund. Vi tyckte dock att det med blåsten ca. 4 - 7 s/m det blev att "hoppa" över vågorna om man var en 20 - 40 meter ut. Sedan beroende hur tidvattnet är samt hur det blåser kan det vara massor med sjögräs (givetvis säger Fritidsresor inget om detta). Så vi badade endast två gånger då fick hade sjögräs innanför badkläderna som vi fick skrubba bort.

Varje lunch och middag så fanns det pasta och tomatsås så om barnen inte gillar något annat så kan de få i sig lite. Det finns även färsk frukt och baguette bröd. Dessutom kl 16 - 17 så serveras det snacks i form utav pannkakor med chokladsås som jag tror de slänger i sig ett antal :-)

Omgivningarna är inget att hurra för, det finns inte mycket att göra omkring vare sig för vuxen eller barn. Shoppingcentret ser ut som ett närköp, vi skrattade ordentligt. Men åk till Houmt Souk eller andra städer!

Värmen stegrar ordentligt i Juli så det kommer säkerligen ligga runt 40 grader, vi tyckte att det var på gränsen till lite varmt då det var 38 grader en dag. Så ta med er både 30 och 20 i solfaktor!
Att köpa saker är inte så dyrt, Vatten ca 5 kr, Cola ca 10 och öl ca 25kr. På marknader och dylikt så tänk på att börja på 1/4 del utav priset och sedan gå upp lite om ni tycker det är värt. Dock är det katastrof, orättvist och en och annan tår kan kika fram. Men låter er inte "luras" :-)

Hoppas det var lite till hjälp!
Svara med citat

Gammal 2010-08-14, 20:38

tntl

Medlem
tntl är inte uppkopplad

Standard tack!
nu börjar det närma sig (3v) och vi längtar efter sol och bad vill tacka för dina svar och om det är nåt mer som du vill dela med dig av så skriv gärna, ALLT är av intresse då jag gillar och ha "på fötterna" när jag åker iväg
Svara med citat

Gammal 2010-08-15, 15:25

nett

Nykomling
nett är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2010

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av iwalktheline Visa inlägg

Då jag och min flickvän nyss varit där så kan jag bifoga text skriven i en annan tråd på forumet.

Djerba är inte än ö där det händer för mycket utan en ö för avkoppling. Då är säkerligen fastlandet bättre!

Vi tog med oss några tusen som vi växlade in i omgångar på hotellet, på de flesta hotellen finns det safety depositbox att hyra för ca 150 kr per vecka så resten kan låsas in där och vara säkert. Dessutom slipper ni ha med kort som kan glömmas mm.

Vi hade kanonmat alla dagarna i veckan på vårat hotell, det var buffé frukost, lunch och middag med både inhemska Tunisiska rätter samt annat mer turistinriktat. Riktligt med sallad och frukter som stog i välkylda diskar och allting byttes ut med visst mellanrum för att säkerställa att det var fräscht. Så maten på all inclusive får en stor tumme upp!

Tyvärr så kände sig både jag och min flickvän smått kränkta på hotellet då personalen på hotellet var på både henne samt andra tjejer/kvinnor under veckan med både ord, förfrågningar om dejter etc. Detta var vi bestörta över och det kan tilläggas att jag fick hämta dryck och prata med barpersonalen under resterande veckan. Dessutom gick det runt flera fotografer som tillhörde hotellet som ville fota och sälja bilderna, detta sa vi starkt nej till men frågorna kom varje dag och sedan försökte de smygfota. Det ska tilläggas att detta var på hotellområdet där vi antog att personalen ska acceptera att man solar i bikini etc. Så håll hårt i din kära!

Sängarna var för övrigt hårda som betong, så vi tog en ordentlig massage på hotellet sista dagen. 350 kr för 50 minuter. Kan rekommenderas!
Tack för denna informationen, skall bo på detta hotellet och åker själv med min son. Eftersom han är lite småkräsen på maten så låter det toppen att den får en tumme upp.. Flyget går imorrn kväll. *längtar*
Svara med citat

Gammal 2010-08-15, 23:40

tntl

Medlem
tntl är inte uppkopplad

Standard hej
då kan du väl vara så snäll och skriva om din resa direkt du kommer hem igen.....
ha en underbar semester
Svara med citat

Gammal 2010-08-15, 23:56

nett

Nykomling
nett är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2010

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av tntl Visa inlägg

då kan du väl vara så snäll och skriva om din resa direkt du kommer hem igen.....
ha en underbar semester
Japp, det skall jag göra. Och skulle jag glömma av det så lär du kunna läsa om resan på min blogg http://www.enkoppkaffe.se
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8