Citat:
Ursprungligen postat av tntl
tack för dina åsikter  tycker du i övrigt att hotellet var bra( utom personalen)? rent och fint? hur långt är det till stranden och är den fin? du skriver att maten är bra och det känns viktigt då vi åker med barn. skulle bli glad om du kunde skriva lite mer om själva hotellet och dess omgivningar och gärna lite prisinfo, hur är det med värmen förresten?
|
Så lite så, barnen hade flera lekledare under dagarna och även mini disco på kvällarna samtidigt som de "vuxna" har som disco själva om de vill. Dessa lekledare verkade vara uppskattade vad jag kunde se, men jag och min flickvän 24 och 21 var inte direkt i kontakt med dem. Det var rent och fint, de städade varje dag ordentligt. Poolen och området tycker jag var fint för övrigt!
Det är ca 300 meter till stranden men mellan hotellet och stranden så ser det ut som byggnadskaos samt luktar lite kloak. Men när man minst anar det så dyker det upp en lång strand. Enligt Fritidsresor så är den kanon och långgrund. Vi tyckte dock att det med blåsten ca. 4 - 7 s/m det blev att "hoppa" över vågorna om man var en 20 - 40 meter ut. Sedan beroende hur tidvattnet är samt hur det blåser kan det vara massor med sjögräs (givetvis säger Fritidsresor inget om detta). Så vi badade endast två gånger då fick hade sjögräs innanför badkläderna som vi fick skrubba bort.
Varje lunch och middag så fanns det pasta och tomatsås så om barnen inte gillar något annat så kan de få i sig lite. Det finns även färsk frukt och baguette bröd. Dessutom kl 16 - 17 så serveras det snacks i form utav pannkakor med chokladsås som jag tror de slänger i sig ett antal :-)
Omgivningarna är inget att hurra för, det finns inte mycket att göra omkring vare sig för vuxen eller barn. Shoppingcentret ser ut som ett närköp, vi skrattade ordentligt. Men åk till Houmt Souk eller andra städer!
Värmen stegrar ordentligt i Juli så det kommer säkerligen ligga runt 40 grader, vi tyckte att det var på gränsen till lite varmt då det var 38 grader en dag. Så ta med er både 30 och 20 i solfaktor!
Att köpa saker är inte så dyrt, Vatten ca 5 kr, Cola ca 10 och öl ca 25kr. På marknader och dylikt så tänk på att börja på 1/4 del utav priset och sedan gå upp lite om ni tycker det är värt. Dock är det katastrof, orättvist och en och annan tår kan kika fram. Men låter er inte "luras" :-)
Hoppas det var lite till hjälp!