ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2009-11-27, 22:28

EmmaPemma

Nykomling
EmmaPemma är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2009

Rykte: 0

Talking Hjäääälp
Jag åker till sousse den 4 december. Hur är vädret? Vad behöver man för kläder? Min kära man säger att det är skitkallt, men vi delar nog inte uppfattning. Så skulle gärna vilja höra av en svensk, haha.
Svara med citat

Gammal 2009-11-28, 09:52

El Menchia

Globetrotter
El Menchia är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2007

Rykte: 5

Standard
Skitkallt är väl en definitionsfråga.. Det går ganska bra att hålla koll på vädret här: Accuweather
Svara med citat

Gammal 2009-11-28, 23:55

jane

Världsvan
jane är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2006

Standard
EmmaPemma-e du gift med en tunisier ?
DÅ kan jag tänka mig att de är svinkallt hehe...
Själv tyckte jag då jag bodde där även denna mån.då ni åker att de va svinkallt.jepp fast jag e icke tunisier...Ja sv.närapå nordisk blandning allafall hehe...
Då hade jag vart med från våren sen sommar,sen höst o sen vinter...jo då va de kallt,lånade min systers höstjacka på kvällarna då de blåste i massor,regnade i skyar ibland vissa dagar men vissa andra var de ok väder,dock ej sol o bad väder-de e ju ända vinter i Tn.då

Men ej vinter i vår bemärkelse...
Ja o min syster då-hennes kommentar till hela senariet-"du e dum i huvet,HUR KAN Du frysa nu?? tänk då du kommer tillb.till sv.HUR SKA DU INTE DÅ Frysa????"
MEN NOG GICK HON OXÅ O FRÖS EN DEL HEHE..då hon oxå vart i Tn,.på sommaren,våren o hösten detta var första vintern för henne där men hon va ju tvungen att vara i sv.julafton så hon vände o jag stannade hehe...

Vädret varierar mellan från ca 10-upp till 20 kanske lite mer visa dagar.men de är början på vintern så inte riktigt så kallt..Vädret åker berg o dalbana denna tid på året i tn...: )
MEN en sak e säker,du slipper den sv.kylan ändå o de guld värt !!!
Idag hade de relativt varmt,23grader molnigt o blandat..
Senast redigerad av jane den 2009-11-29 klockan 00:00.
Svara med citat

Gammal 2009-11-29, 11:04

EmmaPemma

Nykomling
EmmaPemma är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2009

Standard
Ja, min man är tunisier
Tack då vet jag på ett ungefär i alla fall! Det är ju lite jobbigt att packa när man inte vet riktigt. Men nu vet jag lite mer, så får väl bli lite blandat med varma och mindre varma kläder

Ja, allt är väl bättre än sveriges väder just nu. Ska bli skönt att slippa det ett tag!

Tack för ditt svar!
Svara med citat

Gammal 2009-11-29, 21:29

jane

Världsvan
jane är inte uppkopplad

Standard
Hehe misstänkte de då de oftast tänker "dumma turister"o går själva med dunjacka(ibland)o vantar o mössa dock lite senare in i dec.
Så blandat räcker gott o väl tycker jag men ata allafall med en jacka eller tjockare tröja så klarar du dig o jeans eller liknande...
Var i Tn.ska ni till?Menar ska ni bara vara i sousse eller andra städer oxå,fam.kanske?
Bor de längre ner i Tn-är det ngr.grader varmare dock
Ha en nice resa!!

Gammal 2009-12-15, 19:03

El Menchia

Globetrotter

Standard
Ingen direktrapport att delge? På lördag står det whoopin’ 24° hos prognosmakarna. Värm oss frusna.. --> här på lördag ---> -2° till -7°
Svara med citat

Gammal 2009-12-15, 20:43

ragoon86

Medlem
ragoon86 är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2009

Standard
Vi var i Tunisien förra året runt denna tiden på året o då var det VARMT.Överallt stod det att det skulle ligga omkring 20 grader men vi hade minst 25 varje dag och kunde till och med bada i havet =)
Men, det kan ju skilja från år till år.
Svara med citat

Gammal 2009-12-17, 17:30

El Menchia

Globetrotter

Standard
Ingen som är där och kan skicka en solstråle? Jag fryser ihjäl!
Svara med citat

Gammal 2009-12-19, 19:02

Sousseannika

Globetrotter
Sousseannika är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2007

Standard
Jag kom hem igår kväll efter att ha varit i Sousse 3 veckor. Där är "vinter" om än att det igår äntligen anlände lite varma vindar. Före så har det varit kallt, kyliga vindar och kalla nätter varav 3-5 stycken med bara ca 4-5 grader. Solen känns varm men i skuggan kallt så ta väderleksrapporterna med en nypa salt. Jag har för det mesta gått omkring i jeans/leggings, långärmat o jacka. Fåtal dagar i tunnare kläder. Oftast strumpor i skorna också. Samt någon varm sjal att lägga om axlarna. Förra lördagen köpte jag en långkofta i ull på marknaden, den har jag haft på mig i stort sett varje dag på dagtid. Få turister i shorts och sandaler. Men visst, det är rätt stor skillnad på vädret där och här hemma. Brrr...

Gammal 2009-12-28, 09:22

jane

Världsvan
jane är inte uppkopplad

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av El Menchia Visa inlägg

Ingen direktrapport att delge? På lördag står det whoopin’ 24° hos prognosmakarna. Värm oss frusna.. --> här på lördag ---> -2° till -7°
Lite värme till den frusna själ i dëtta kalla avlånga frusna land...
I Tn.har de ovanligt varmt nu för att vara denna tid på årstiden-igår va det 28grader-hade inte vart mig emot va där...
Nu e inte jag där (TRIST NOG!!!)men talade med vänner igår och såg på nyheterna på den tn.kanalen,där de pratade om just detta med värmen denna tid på året vilket inte är vanligt...

Dessa varma vindar som kom då du for "sousseannika"kom för att stanna hoppas vi

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8