Citat:
Ursprungligen postat av Gitte
Jag har varit i Tunisien i sousse o älskade det verkligen.
Nu har jag sett på underbara bilder från djerba... ön som ligger i anslutning till Tunisien. Finns det ngn som har varit där, vet ngt om det osv
Har hört rykten att det endast för mkt lugn o ro......
|
Sousse i jämförelse med Djerba....Du älskade Sousse,DÅ kommer du säkerligen tycka att Djerba är väldigt väldigt lugnt och kanske aningen för turistiskt-då Djerba är en ö som lever till stor del av turismen därav det är stor skillnad på Sousse o Djerba.
Djerba har jag iof.aldrig åkt i egenskap av chaterturist utan över dagen,natten till vänner o bekanta,,,,
Så egentligen ska jag väl ej säga att det är för lugnt osv...MEN samtidigt har jag mina vänner som bor/bott där som säger detta då det ej finns speciellt mkt.att görra på Djerba o de lätt blir tråkigt där...
Sen är Sousse Tn.3dje största stad så de gör ju en hel del oxå...
Djerba lugnt,fint,(ja..de e de kan man ej stoppa under stolen med)men i min smak för lugnt...
Inte mkt.att göra.längtan till fastlandet kanske blir stor då-MEN då kan man ta sig runtom lite i de södra delarna i Tn.då man ändå är där

Sahara,Mednine,Matmatha,Gabes,kanske Sfax osv...ett annorlunda Tn.än de ni settt i Sousse