Har ej vart i Egypten men däremot i Tn.ett x.antal ggr.

Jag kan tycka som det redan skrivs här-att beroende på vad man e ute efter väljer man sin semester.
Därav de kan ha blivit lite av en krock då vissa ibland kan kanske tänka att Tn.är ett riktigt svenssonnisse paradis a la kanarieöarna där alla menyer,språket osv.e på sv...
Men e man ute efter detta så väljer man ett annat ställe då Tn.HAR fortfarande jkvar det genuina i sig och Tack o lov inte är alls turismexl.ut i landet då man reser runt.
Lite e de ju det självklart på turistorterna som Sousse,Hammamet osv.och min upplevelse är mer att turistspråken är mer utvecklade på dessa orter bland tunisier än på landsbygden.
DÄR kan man tala om att de ej kan språket,men i Sousse kan de tom.sv.en del fraser så vet ej riktigt om det var den"svenssonnisse"sem.trådskaparen va ute efter-låter lite som de allafall...
Och precis som E.M skriver så ska man ge sig ut i omr.och staden Sousse utanför turistzoonerna då ser man det riktigt Tn.och att inta en god kopp myntathe(kaffe för min del)eller en dricka o kanske ngt.av de goda bakverk eller en bit mat på en lokal rest.och insupa folklivet ochse barnen springa omkring o se livet,fam.och allt..Det är livet
Sedan rek.jag förståss att ta sig till en stad,by om man har möjligheten att kanske bli inbjuden till en fam.eller liknande DÅ ser man livet på riktigt..
Det är såna kontraster o man lär sig lite av att se livet med andra ögon än de man har då man levt ett "svenssonliv"i hela sitt liv..Man uppskattar saker på ett annat sätt då än då innan o man kanske e den gnälliga svensson som vill att allt ska vara som hemma....
Så för att gå tillbaka till trådstartaren så tycker jag att man ska åka till Tn.absolut!
Tror (efter vad jag hört om Egypten)att man lever ett friare liv som turist i Tn.där man kan ta sig överallt själv-för enl.de som vart i Egy.rek.inte att man rör sig utanför turismens Egy.själv...Sen att priser är bättre än Egy.i Tn.
Sen kan jag bara tala för Tn.som personlig uppfattning då jag ej vart i Egy.och Tn.kommer alltid att vara "mitt andra hem"...eller...kanske första.....