Längden mellan Sousse-Sahara är nog säkert en ca 200 km kanske lite längre då jag ej tänkt på det bara åkt

Så att åka dit över en dag kan vara för lite då det tar ett tag att fara dit-men 2 är perfekt

Och verkligen värt att göra.
Att ta sig dit finns ett x.antal arrangörer som tar en dit om man vill,det är då en 2dagars tur ut i öknen som man åker.
Själv gillar jag ej dessa turer utan tar mig hellre själv dit på egen hand

Då jag tycker personligen att man känns som en flock djur på bete då man åker på dessa massarrangerade utflykter...men men de e ju en smaksak,visst kan de vara bra för en förstagångsbesökare oxå de helt upp till vad för slags person man e

Vet ej riktigt pris på dessa turer men har för mig de brukar kosta runt ngn 100 dinar(1dinar ca 5,5kr)då ingår det bussresa,mat,övernattning på hotell,dromedar tur,matmatha osv.
Man kan då välja det billigaste alt.att åka louage eller tåg som båda färdmedel är billigt i Tn.Louage-långfärdstaxi där man åker med andra från plats till plats.
I Tn.kostar det aldirg skjortan att resa färdmedel e billigt

likaså om man hyr bil o tankar,billig bensin
Annat mot vad farbror staten här då de vill gärna va med på en kant o äta kakan av det lille den normale svensson har....