Jo det stämmer att vi står lite olika där jag o Cappicio
Och visst gillar jag sousse mer än H.men de just bara för att det är mer turistiskt än sousse o därav jo mer rent o välskötta stränder än i Sousse.
MEN samtidigt kan jag tycka att i sousse är det vissa strandremsor som är kanonfina,vissa e mindre välskötta.
Tror lite det beror på just hur mkt.turister som finns där,dvs.om det är en turiststrand eller ej...
För till turisten så ska allt vara tipp topp
Sen kollar man nedåt i tn.och även uppåt där turismen ej finns så är stränderna totalt annorlunda än de är på turistorterna...
Finns ej parasoll,solstolar osv.överhuvudtaget där...
Bara det,som ibland kan ses som "skitiga"stränder o sen tunisier som har med sina parasoll,sin a filtar som de sitter på som ni säkert märkt även i sousse ,hammamet osv.där tunisier som kommer med sina fam.o tillbringar sin dag med hela fam.på stranden
Men generellt utanför turismens tn.så,tunisier är ej sådär supergoda vänner o inte direkt bästa vänner med soptunnor o soppåsar osv.utan de mer bästa vän med gatorna
Lite kul o häftigt på en strand utanför Gabes(o på många andra nedåt i landet),de finns små hus likande dessa barracker,LITE STÖRRE,som tillhör stränderna i sousse där strandkillarna håller till med alla strandsaker.Har sett en o annan uppåt i landet oxå..
Dessa hyr då tunisier som vill vara med sin fam.o umgås eller ngn som e på sem.eller genomfart osv...
Dessa kan man hyra per natt o bo där då över natten eller ett par nätter,sen att somna med havet kluckande utanför o vakna till detta....då det är endast ngn meter ovanför vattenbrynet....wow vilken underbar känsla
kanske vore ngt.för den "nye turisten"som vill se ett annat än turismens tn.hehe...
Sedan turistsäsongen denna tid på året har ej riktigt kommit igång än då..men de har ju börjat så smått så att de öppet o allt (om de det ni menar)kan ni vara lugna för...
lätt att hitta boende...jo de kan det vara då tunisierna ej har påbörjat sin sem.ännu då.sen alla algerier,lybier osv.som kommer till tn.under dera sem.så blir de lätt en massa folk...
sen tänk på att priserna på boende i tn.denna tid kan vara lite högre än de e på våren,hösten osv...