ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2009-09-15, 10:30

jennyflikka

Medlem
jennyflikka är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2009

Rykte: 0

Question taxfree
Vart får man tag på taxfreen som några har skrivit om?
Ringde apollo och de sa att det inte fanns någon på dessa flyg??

//Jenny
Svara med citat

Gammal 2009-09-15, 11:32

Sousseannika

Globetrotter
Sousseannika är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2007

Standard
Låter lite märkligt att den personen inte upplyste dig om alternativen, dvs om förbeställning är möjlig eller ej? På Apollos hemsida finns info om vilka flygbolag de anlitar där det är möjligt att förbeställa taxfreevaror. Ta och ring dem igen och uppge ditt flightnummer och begär ett mer konkret besked än det du nu fått.

Gammal 2009-09-15, 14:28

ThereseE

Nykomling
ThereseE är inte uppkopplad
ThereseEs avatar

Reg.datum: sep 2009

Standard taxfree novelair??
Jag ska också åka till Tunisien om någon vecka. Mina resekamrater har under lång tid frågat om taxfee-katalog. Vi har under flertalet tillfällen varit inne på flygbolagets hemsida (Nouvelair) men deras sida har lustigt nog varit under uppbyggnad flera veckor. Konstigt tycker ju jag!! Är det någon som vet något om hur det funkar med taxfreen genom detta bolag??
Tack på förhand!
Svara med citat

Gammal 2009-09-15, 14:55

Sousseannika

Globetrotter
Sousseannika är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2007

Standard
Samma svar till dig då som till jennyf - ring bolaget du bokat med för att få korrekt uppgift om vad som gäller för just din flight. Senast jag åkte med Detur till Tunisien var förra året och då hade Nouvelair taxfreeförsäljning ombord också. Trist att inte de fixar till hemsidan, på den de hade tidigare gick det att se hela sortimentet samt om man angav sina flightnummer så kunde man även se vilken mat som serverades på både ut- och hemresa.

Gammal 2009-09-16, 09:35

jane

Världsvan
jane är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2006

Standard
annars kan man ju ringa o höra med de på nouvelair VAR(på nätet eller direkt)man kan få tag på taxfreevaror,känner ett par som gjort det tidigare då de sände ut en beställnings sedel +katalog till mailen deras.Sen beställde de o hade varorna på plats då de klev på flighten
nr till Nouvelair. 0021673520600

Gammal 2009-09-16, 16:52

cappicio

Globetrotter
cappicio är inte uppkopplad
cappicios avatar

Reg.datum: jun 2007

Standard
dom gånger jag har åkt m novelair så har dom haft ett väldigt begränsat sortiment....
typ 1 sån där vagn som dom har o går med på flygplanen.
Men det fungerade att betala med euro, svenska pengar o kort.

Gammal 2009-09-17, 00:23

smilla

Nykomling
smilla är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2009

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av ThereseE Visa inlägg

Jag ska också åka till Tunisien om någon vecka. Mina resekamrater har under lång tid frågat om taxfee-katalog. Vi har under flertalet tillfällen varit inne på flygbolagets hemsida (Nouvelair) men deras sida har lustigt nog varit under uppbyggnad flera veckor. Konstigt tycker ju jag!! Är det någon som vet något om hur det funkar med taxfreen genom detta bolag??
Tack på förhand!
Har precis kommit hem från Tunisien -Djerba. Nouvelair har ingen taxfress-katalog. De har viss försäljning ombord -cigaretter och tror det var någon spritsort också. Finns tax-freeförsäljning på flygplatsen när man ska åka hem.
Svara med citat

Gammal 2009-09-22, 23:33

Malin89

Nykomling
Malin89 är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2009

Standard
Åkte Göteborg - Djerba i juni i år och inte heller då fanns det någon taxfree-katalog. Mailade Apollo om detta och fick svaret att det inte såldes taxfree-varor på flyget (som många av er redan sagt).
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8