Wow -lämna hjärtat kvar i Tn. -jag lovar du e inte den första hehe...

Önskar dig lycka till och hoppas att de kommer att bli rätt med din kärlek och att det är en "på riktigt"kärlek och inte denna "europakärlek"din karl har funnit-då ni/du börjar tänka i dessa banor redan

-men de klart man ska ha långsiktiga mål absolut!!
Tänk dig för bara en o 2 ggr.innan så du vet vad du ger dig in på
Sedan kan man OM man ej har långt till No.åka därifrån Oslo,då jag vet att deras biljetter brukar vara snäppet billigare än Sv.biljetter-på Detur då...KAN löna sig att åka därifrån om man vill o de ej är långt...
Ska du stanna en eller 2 v.?för då kan du åka ner till Djerba (1750 kr ca)och ta louage eller buss därifrån till Sousse(antar det är dit du ska?)-bussarna är bra de går hela vägen dit utan byten-louagen ska du byta i Gabes-men iof.så är det en o samma station man byter på så resvan eller ej...spelar ingen roll..tåg funjkar oxå om man vill -loage eller buss till Sfax,sen tåg från Sfax till Sousse.
Kostnad på detta-billigt..de va nu ett tag sen jag åkte med dessa medel men dyrt nej

Eller varför inte be din kärlek komma ner till Djerba o tillbringa en tid där tillsammans?Det är fint o sen vägen uppåt är värd att uppleva man ser så mycket av landet i sig då+en massa städer o byar utan turister ni kommer att få se under vägen

Man får räkna med en dags resande allafall om man ska den vägen med lokala färdmedel.
Svenska skolor finns ej men dock sv.barn i Tn.dvs.det finns en hel del tun-sv.barn som har både sv och arabiska som modersmål

Sedan-väljer ni att åka supersaver med apollo så finns även Detur som kör på enkla biljetter till Sv.
Dvs.man går till deras kontor(eller ringer)ngn dag innan avgång dvs.fre är deras avgång så finns det plats kan man köpa en reg.biljett av dem direkt på plats.
Dock tar de en del för dessa biljetter-3000 kr-om man vill stanna längre där dvs.

Dessa biljetter marknadsförs ej på deras sida eller ngt.sådant-men de går att köpa dessa om man stannar längre tid i Tn
Ha nu en bra resa ner o hoppas du ska trivas lika bra i Tn. som alla andra(många av oss)här på forumet.