ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2009-09-04, 10:43

ErikaVonBrawo

Nykomling
ErikaVonBrawo är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2009

Rykte: 0

Talking Sahara beach Hotell Sousse
Hej !

Jag åker till Sahara beach Hotell i sousse den 28/9 och undrar om någon varit där förr som kan berätta lita om hotellet, personalen, maten osv.
Vi har beställt All inclusive paket någon som vet vilka drinkar det är som ingår?
För inte på alla ställen som drinkar ingår utan bara vin och öl.
Ska dit med lite vänner o fira min födelsedag så blir inte bara en solsemester

Vad kostar det att hyra häst och cykel där?
Discoteket ligger det inne på området?
Har sett bilder där folk kan hoppa fallskärm men har inte läst om detta någonstans.
Är det möjligt och vad kan de kosta isåfall ?

Tacksam för svar !

// Erika
Svara med citat

Gammal 2009-09-05, 10:35

jane

Världsvan
jane är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2006

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av ErikaVonBrawo Visa inlägg

Hej !

Jag åker till Sahara beach Hotell i sousse den 28/9 och undrar om någon varit där förr som kan berätta lita om hotellet, personalen, maten osv.
Vi har beställt All inclusive paket någon som vet vilka drinkar det är som ingår?
För inte på alla ställen som drinkar ingår utan bara vin och öl.
Ska dit med lite vänner o fira min födelsedag så blir inte bara en solsemester

Vad kostar det att hyra häst och cykel där?
Discoteket ligger det inne på området?
Har sett bilder där folk kan hoppa fallskärm men har inte läst om detta någonstans.
Är det möjligt och vad kan de kosta isåfall ?

Tacksam för svar !

// Erika
Nu blev jag lite fundersam..Detta hotell ligger inte i sousse-utan i Mir-en fundering är det fritifsresor ni åker med?
Vet med mig att de marknadsfört detta hotell som att de ligger i Sousse tidigare-men va nu in o kollade på deras hemsida då det står nu att det ligger i Skanes-eller så kanske ni missat det
Men allafall hotellet vet jag ej så mkt.om utan bara att det ligger i Mir-sen ett all incl.hotell i mina ögon tycker jag man kan skippa helt hållet-då man missar all den goda maten som det tn.köket erbjuder
Nej då tycker jag nog att man kan satsa på ett hotell kanske bara med frukost sen äter man ute på lokala ställen så man får uppleva den udnerbart goda maten i Tn.
På ett all incl.är risken stor att det serveras mindre traditionella rätter osv.och även att risken att bli magsjuk kan vara större på ett all incl.hotell-om ni tänker er maten står oftast framme i flera timmar-(allafall tillbehören som sallad osv.)sen i en värme så de kan man räkna ut 1+1vad som händer då...
Sedan ang.öl,vin ,drinkar osv...tror inte att drinkar ingår i all incl.men ej säker-sen ölen som serveras på ett all incl.är oftast alkoholfri,då den serveras i glas direkt o den ölen är utan större risk alkoholfri :/ tyvärr så är det säkert ett marknadsföringsknep detta med all incl.i Tn.att få turister köpa detta då all dryck ingår,även då öl,som är annars mkt.billigt i tn.
Så vill ni ha alhohol io er öl köp den på flaska eller burk,då är det alkohol i

Gammal 2009-09-07, 17:54

ErikaVonBrawo

Nykomling
ErikaVonBrawo är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2009

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av jane Visa inlägg

Nu blev jag lite fundersam..Detta hotell ligger inte i sousse-utan i Mir-en fundering är det fritifsresor ni åker med?
Vet med mig att de marknadsfört detta hotell som att de ligger i Sousse tidigare-men va nu in o kollade på deras hemsida då det står nu att det ligger i Skanes-eller så kanske ni missat det
Men allafall hotellet vet jag ej så mkt.om utan bara att det ligger i Mir-sen ett all incl.hotell i mina ögon tycker jag man kan skippa helt hållet-då man missar all den goda maten som det tn.köket erbjuder
Nej då tycker jag nog att man kan satsa på ett hotell kanske bara med frukost sen äter man ute på lokala ställen så man får uppleva den udnerbart goda maten i Tn.
På ett all incl.är risken stor att det serveras mindre traditionella rätter osv.och även att risken att bli magsjuk kan vara större på ett all incl.hotell-om ni tänker er maten står oftast framme i flera timmar-(allafall tillbehören som sallad osv.)sen i en värme så de kan man räkna ut 1+1vad som händer då...
Sedan ang.öl,vin ,drinkar osv...tror inte att drinkar ingår i all incl.men ej säker-sen ölen som serveras på ett all incl.är oftast alkoholfri,då den serveras i glas direkt o den ölen är utan större risk alkoholfri :/ tyvärr så är det säkert ett marknadsföringsknep detta med all incl.i Tn.att få turister köpa detta då all dryck ingår,även då öl,som är annars mkt.billigt i tn.
Så vill ni ha alhohol io er öl köp den på flaska eller burk,då är det alkohol i
Jag har faktist inte kollat hemsidan så noga förrens du sa de nu. Jag var inne och boka resan inne hos fritidsresor och där inne sa dem att hotellet låg i sousse . Man kanske ska känna sig lite lurad om det inte gör de?

Alla gånger jag åkt med all inclusive har jag varit nöjd och enda gången jag lyckas bli magsjuk va en av gångerna när jag besökte Egypten .
Man får vara lite försiktig och tänka på vad man stoppar i sig.

Men roligt när det ingår drinkar på all inclusive speciellt när man åker ner för att fira sin stora dag.
Men står på inne på fritidsresor att all inclusive nationell alkohol, vin o öl. Men tänkte för på många ställen innebär detta enbart gin &tonic o Rom&cola vitt eller rött vin och öl.
Kanske hade detta hotellet större utbud då de är ett mycket stort hotell.

Är väl inte det tunisiska köket jag är ute efter direkt utan bara sol och bad o slappna av.
Och roa mig

Verkar vara ett ganska nytt hotell för Svenskar iallafall har hört runt på ett par sidor och ingen verkar ha varit där på semester.

Har du varit i tunisien och hur upplevde du det?
Första gången jag ska dit
Svara med citat

Gammal 2009-09-07, 18:40

Sousseannika

Globetrotter
Sousseannika är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2007

Standard
Hej, jag precis som Jane, häckar inne i Sousse city och jag skulle vilja påstå att hotellet (och Skanes) har mer anknytning till staden Monastir än Sousse, såväl avståndsmässigt som mentalt. Skanes är en så kallad resort-destination till Monastir dvs ett hotellområde med rätt många större hotell vid havet, beläget en bra bit utanför Monastirs citykärna och mer än dryga milen in till Sousse. Dessutom så ligger den så kallade turistzonen i Sousse åt andra hållet inte åt Skanes o Monastir till vilket gör att nöjeslivet i Sousse inte nås på promenadavstånd. Sträckan mellan Sousse och Skanes består i huvudsak av trista industriområden och bostadsbebyggelse innan resort-området Skanes börjar innan man kommer till flygplatsen i MIR. Mig veterligen är det bara Fritidsresor som anger just detta hotell under destinationen Sousse, andra internationella hotellkedjor anger Skanes, och just detta hotell, att tillhöra Monastir. Googla på hotellnamnet och Skanes så hittar du mer info. Ta en titt via Google Earth så framgår bilden tydligare vad som ligger vart.

Gammal 2009-09-09, 11:48

jane

Världsvan
jane är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2006

Standard
Precis som sousseannika skriver så häckar vi på samma ställe-så i tn.har jag allt varit,både i Sousse,runt om o nedåt o överallt
och jag åker delvis för maten skull,men mkt.för vänner,släkt,slappa,klimatet mm...

För mig är Tn.ett land med mkt.kontraster då man på turistorterna ser det mer västerländska,ut i landet det mer traditionella och mer söder över ser man det ännu mer traditionella i form av berberbakgrund osv.dvs.de lever mer åt det hållet.
Det är mer gamla Tn.än det man ser ute på turistorterna ex.med vatten i kran e inte alltid så vanligt nedåt i Tn.utan man har kanske en brunn man hämtar ifårn,de finns små inpyrda shoppar i garage osv.på lands byggden dit posten inte ens kör-tiden stannat där i princip..
En vän till mig såg bilder från södra Tn.i byn o runtomkring mitt andra häcknings ställe-han sa"fan bor de iöknen,de ju bara sand-o vilka områden,hus kläder och allt ser ut som de är på 1800talet"så nog är det kontraster allt-visst överdrivet var de då han sa så i mina ögon men som en som vart i Tn.på turistorten så tyckte han uppfatta det så

Så nog är det ett kontrasternas land upplever jag det som då man på turistorterna har det mesta vatten,shopping,folk,kvinnor ute på cafen,bilar,musik osv.osv.de mer västeländska..
Det är DET jag gillar just med Tn.att det är så stor skillnad på var man befinner sig i Tn.Även om Tn.inte är lika exploaterat på turistortena som de kan vara i ex mallorca så finns ändå det genuina kvar även på turistortena.) de älskar jag

Nu tillbaka till hotellet som är långt ifrån landets bygder o det riktiga Tn. för sol,basd o slappa är det perfekt tror jag för er
-gin o tonic tvivlar jag på om det skulle ingå då det är export vilket är svindyrt i Tn.
Kanske drinkar med det lokala brännvinet men men jag kan ha fel...
Sen ölen skrev jag om redan
Ang.avstånd så är taxi ett välbehövt färdsätt för er för att ta er fram till party,uteliv och fest o framförallt se annat än bara komplexet ni ska till...
Hoppas på en kanonresa för er!!Trots att det är annorlunda än andra turistorter man kan åka till.tack o lov finns de genuina kvar i Tn.so far

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8