Precis som sousseannika skriver så häckar vi på samma ställe-så i tn.har jag allt varit,både i Sousse,runt om o nedåt o överallt

och jag åker delvis för maten skull,men mkt.för vänner,släkt,slappa,klimatet mm...
För mig är Tn.ett land med mkt.kontraster då man på turistorterna ser det mer västerländska,ut i landet det mer traditionella och mer söder över ser man det ännu mer traditionella i form av berberbakgrund osv.dvs.de lever mer åt det hållet.
Det är mer gamla Tn.än det man ser ute på turistorterna ex.med vatten i kran e inte alltid så vanligt nedåt i Tn.utan man har kanske en brunn man hämtar ifårn,de finns små inpyrda shoppar i garage osv.på lands byggden dit posten inte ens kör-tiden stannat där i princip..
En vän till mig såg bilder från södra Tn.i byn o runtomkring mitt andra häcknings ställe-han sa"fan bor de iöknen,de ju bara sand-o vilka områden,hus kläder och allt ser ut som de är på 1800talet"så nog är det kontraster allt-visst överdrivet var de då han sa så i mina ögon men som en som vart i Tn.på turistorten så tyckte han uppfatta det så
Så nog är det ett kontrasternas land upplever jag det som då man på turistorterna har det mesta vatten,shopping,folk,kvinnor ute på cafen,bilar,musik osv.osv.de mer västeländska..
Det är DET jag gillar just med Tn.att det är så stor skillnad på var man befinner sig i Tn.Även om Tn.inte är lika exploaterat på turistortena som de kan vara i ex mallorca så finns ändå det genuina kvar även på turistortena.) de älskar jag
Nu tillbaka till hotellet som är långt ifrån landets bygder o det riktiga Tn.

för sol,basd o slappa är det perfekt tror jag för er

-gin o tonic tvivlar jag på om det skulle ingå då det är export vilket är svindyrt i Tn.
Kanske drinkar med det lokala brännvinet men men jag kan ha fel...
Sen ölen skrev jag om redan

Ang.avstånd så är taxi ett välbehövt färdsätt för er för att ta er fram till party,uteliv och fest o framförallt se annat än bara komplexet ni ska till...
Hoppas på en kanonresa för er!!Trots att det är annorlunda än andra turistorter man kan åka till.tack o lov finns de genuina kvar i Tn.so far