ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2009-08-10, 12:37

hgjs

Nykomling
hgjs är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2009

Rykte: 0

Standard HJÄLP!! ska till Djerba & El Mouradi Djerba Menzel vill ha tips mm.
hej jag och min sambo åker tillsammans med hans bror och brors fru till djerba och ska bo på El Mouradi Djerba Menzel.

det jag främst undrar över är vad är det smidigaste sättet gällande att växla pengar vill helst undvika använda mitt kort.

sen vill jag gärna ha åsikter och tips gällande hotellet.

vet vad man ska tänka på gällande klädsel och språk. men vill gärna få tips om shopning och viner som är något att ha.

mvh H
Svara med citat

Gammal 2009-08-12, 19:22

jane

Världsvan
jane är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2006

Standard
Ang.hotellet kan jag ej säga ngt.om då jag ej bott där .
Men pengar växlar man bäst på hotell,bank eller på flygplatsen,alla har samma kurs kan variera lite beroende på när valutan uppdateras.
Själv tycker jag de är smidigast attt använda kortet istället för att ha en massa pengar att hålla ordning på

Sedan tips på vin kan jag ge vita viner är supergoda de gillar jag verkligen ugni blanc är et av dem jag gillar !!
Shopping finns gott om i Tn.billigt o vissa är suoer kvalite vissa mindre bra.
Kolla sömmar osv.så vet ni om de kommer att hålla lite allafall.
Skor,handlväskor är det som det finns massor av i tn.
Kläder finns en hel del oxå men strl. kan vara lite annorlunda(oftast mindre än den egna strl.) än de vi har här i sv.så prova först eller kolla om de verkligen passar...

Gammal 2009-08-14, 10:11

fsamuelsson

Nykomling
fsamuelsson är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2009

Standard Hej ! läs mitt inlägg
Pengar kan du växla på flygplatsen om du vill ha lite cash direkt. Annars finns ett växlingskontor samt en bankomat på hotellet. där kan du ta ut pengar på kortet om du inte vill använda det i butik resturang m.m för info om hotellet läs mitt inlägg.

http://www.reseforum.se/forum/tunisi...ba-menzel.html
Svara med citat

Gammal 2009-08-14, 22:44

jane

Världsvan
jane är inte uppkopplad

Standard
En annan bra ide om man vill ha cash i handen-använd kortet på flygplatsen finns automat där

Men att använda kortet i butiker mm.relk.jag INTE då det kan hända en massa saker med kortet då de oftast tar med kortet utom synhåll då de tar bet.Nu menar jag itne att de bara e i tn.som detta händer,utan överallt i världen men relk.inte att göra det alls då man för kortet utom synhåll.
Ta ut pengar med det ja-betala nej...

Gammal 2009-08-19, 18:55

hermione

Nykomling
hermione är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2009

Standard
Hej! Angående hotellet; Läs mitt inlägg och överväg byte.

http://www.reseforum.se/forum/tunisi...-inte-dit.html

Växla pengar på hotellet. Tänk på att slösa upp alla dinarer innan ni lämnar landet eftersom man inte får föra ut Tunisisk valuta. På flygplatsen finns butiker och fik att slösa de sista dinarerna (öppet även nattetid). Trevlig semester!
Senast redigerad av hermione den 2009-08-19 klockan 18:57.
Svara med citat

Gammal 2009-08-19, 21:42

jane

Världsvan
jane är inte uppkopplad

Standard
Annars kan man växla tillbaka dinar man har kvar på flygplatsen-dock inga större summor har för att att det är 100dinar man kan växla totalt.
MEN o andra sidan ska man tillbaka till Tn.(om man vet med sig att man ska de)så behöver man ej alltid växla-för oss har de slinkit mellan en o annan dinar så då har vi en o annan dinar liggande hemma till kassan nästa gång de dags

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8