Citat:
Ursprungligen postat av m_d
Jag och min flickvän ska hit vi med om ett par veckor. Tänkte passa på att fråga lite eftersom det redan fanns en tråd om hotellet.
Är det nån som haft med sig en laptop hit? Vi funderade på att ta med en så man kan göra backup på alla bilder man tar och lättare ladda upp dem på bloggar osv. Verkar inte finnas något trådlöst internet på hotellet i sig va? Nån som har hittat ett ställe i närheten som man kan gå till och ta med sig datorn? Internetcafe eller dylikt?
Är det en bra idé över huvud taget? Jag antar att man inte kan låsa in den någonstans så man får väl ha den på hotellrummet bara i så fall? Låsfacken lär väl vara lite väl små?
|
Hotellet finns det redan en del inf.om här på forumet - och jag kan ej tillföra ngt.om det då jag ej bott där

Ska ni ta med en laptop o ej vill släpa på den så fråga lite snällt receptionen om de kan förvara den till er innanför reception, de gör de nästan garanterat, kanske ni kan lämna en slant som tack för besväret, då är den i säkra händer ändå. De låser oftast in den på kontoret eller har den under uppsikt så att ingen tar den...Be om namnet på personal som tar hand om den eller fråga direkt chefen på hotellet...
Annars finns internetccafen (en hel del i sousse)man kan gå till , dessa är ej dyra runda 1-2dinar / timme..Sen får man komma ihåg att hastigheterna där e inte detsamma som vi har deras nät tar siesta då och då

Och ibland kan de vara en del folk på kö så det är bara att vänta på sin tur, ta en dator o surfa sen betalar man när man e klar...
Det heter "publinet" så be en taxi köra er dit, dock kan ni oxå gå det är ej långt sen e de kul att se lite av stan på vandrande fot
Har en bekant som haft med sig datan dit o kört trådlöst på ett vanligt cafe, dock va det ej att rek.enligt honom det tog tid, anslutnngen bröts då o då osv... men möjligheten finns ju

kolla bara upp priserna på utlandsurfande så ni ej får en chock då ni kommer hem sen!
HAr tyvärr ingen koll på priser , operatörer mm. för utlands surf.
MEN iof.så kan det kännas som onödigt att ta med sig egen data om man ej måste i typ jobb osv. då surfa är billigt i Tn.