Ang.polisen så tror jag ej de blir problem alls-har aldrig stött på ngn polis som gått på en turist under alla mina år där-däremot kan de vara lite si o så med deras egen befolkning då de gärna vill visa att "de e ngt."därav de hierakin råder högt där.Tyvärr...
Sedan försäljare kan vara lite kluriga med att de frågar om ettpåhitat ord va det kostar i sv.då e man fast i en diskussion med dem då man blir nyfiken o undrar va de e för ngt...
Att de vill köpa din flickvän kanske kommer ngn kommentar om det men då e de mer på skämt

inte dödligt allvar hehe...
Medinan är underbar att strosa i och visst kan de vara en o annan försäljare där som e lite gåpåiga men de deras jobb o leverbröd så de får man ta med en klackspark,sedan ett råd,i Medinan och på alla varor som saknar prislapp i butiker affärer mm.är det fritt att pruta

Ca en 3 del av priset de vill ha från början e varan värd.
Att äta ute är billigt jämfört med sv.Men självklart skiljer sig priset på beroende på var man äter,en turistanpassad restaurang äter man för en kanske ca 50kr/pers,på en tunisien restaurang äter man för det priset 2pers. dessutom är maten godare då den ej är anpassad för turismen

Sen under den tid ni kommer dit är det Ramadan,då kommer ni få det btydligt lugnare än annars,då det är en tid för fasta,man umgås med fam.mm.
DÅ är den tn.befolkningen betydligt lugnare och fridfullare än annars.
Visst kan man se en o annan tunisier som äter,dricker osv.men kanske mer undanskymd då i en restaurang elelr cafe eller dyl.
Sen på kvällen är det verkligen en trivsam stämmning då alla går ut med sina fam.efter måltiden för att umgås och träffa släkt o vänner o de kommer att vara massa folk ute på gatorna då dessutom har de semester där nere den tiden på året
En mysig och charmig tid är Ramadan.
Att Tn.är ett bra val har ni redan säkert upptäckt att jag tycker o har alltid återvänt dit tom.gått så långt att jag bodde där en längre tid

Billigt,bra mentalitet,varmt o skönt..men man ska komma ihåg att det är kontrasternas land man kommer till inte som i sv.eller på sem.orter som är så välexponerade som vissa länder/platser kan vara o de är just de som är charmigt med det hela