|

2009-07-25, 16:41
|
Reg.datum: jul 2009
Rykte: 0
|
Läs om ni ska till Djerba & El Mouradi Djerba Menzel
Hej på er alla resugna !!!!
Sitter precis i Tunisien närmare bestämt Djerba och hotell El Mouradi det är kanon väder och har varit det dom senaste 12 dagarna jus nu 36C i luften och 31 i havet (det svalkar inte ens) Tänkte bara ge lite tips om detta hotell så att fler slipper stå som fån i 3-4 dagar .
Hotellet är OK lite slitet och inte vad vi trodde, men men som sagt det är Ok.
Personalens Engelska är inte den bästa (näst intill obefintlig) så borsta av skolfranskan så blir det enklare.
Detta är ett all inclusive hotell, så bara för att göra en lång historia kort. kom ihåg följande.
KÖ KÖ KÖ
Köerna till maten kan vara väldigt långa så bered er på att vänta, bäst är om man kommer tidigt eller sent både till frukost,lunch & middag. Annars finns en resturang mitt emot "Thalasso" som tar emot boknigar, nästan samma mat som i stora resturangen men mindre stökigt och ingen kö. Denna resturang kan bokas hur många gånger som helst och kostar inget. (ska inte förvecklas med den lunch som ni kan boka på lunchresturangen 1 per vecka ni stannar)
Just maten har varit det vi uppfattat som sämst, kvaliteten är ok men inte mer. men man måste köa till allt imorse var det 15 min kö för att få vatten, och sedan ytterligare 15 min kö till pannkakorna eller dom stekta äggen)
Vatten finns att hämta gratis från klockan 20:00 i baren en trappa ned från receptionen.
Blir man trött på det inhemska ölet (det blir man på två veckor jag lovar) så kan man köpa öl i baren´el emir där kostar alla drinkar men de är av bättre kvalitet. så där kan man avnjuta en löwenbrau (det enda som finns förutom det lokala)
Internet finns om du har egen laptop och kostar 8 dinarer
Två utflyukter jag kan tipsa om är flamingo ön och häst & dromedar ridning
åker ni pirat turen till flamigo ön så bered er på att ingen kan engelska. efter maten så börjaren en under hållning på ca 1 timme som är helt på franska. Värdelöst om man inte kan annat än fair pipi mon chen. Ta i såfall chansen att återigen besöka stranden och bada.
Häst och kamel ridningen var skit kul (föutom och se hur dom behandlade hästarna) men att rida längs en sandstrand i solnedgåengen är fantastiskt. men ha inte era finnaste puppor på för det kan bli blött om fötterna.
Annars kan jag rekomendera Tunisien detta land har ett fantastiskt klimat och de flesta tunisier är glada och trevliga (Förutom fanskapet i lunch resturangen som slängde de två sista pannkakorna när min dotter var hungrig för att vi kom 5 min efter att de stängt) I lunch resturangen mellan stora polen och den runda kan ni hämta mackor samt pannkakor & pizza på utsatta tider.
Hoppas att ni får det lika trevligt som vi på er semester. Ha det
|
|