ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2009-07-17, 10:44

Aida1982

Nykomling
Aida1982 är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2009

Rykte: 0

Thumbs up Sousse augusti
Hej,

jag och min sambo åker för första gång till Sousse 5. augusti och jag måste säga att jag verkligen längtar efter värme, sol och bad
Men jag undrar omd et är någon som har varit på aquapalace och hur det var där? hur långt är det från Sousse dit?
Hur mycket är 1 dinar till svenska pengar?
hur är det om man vill hyra en båt en finare båt som man kan hyra i turkiet och thailand för en halv dag för bara oss två, någon som vet pris och vart kan man ordna det?
vi ska vara där en vecka och då undrar jag också räcker det med kanske 3000kr? vill jo självklart handla lite och äta bra.

Hoppas på bara positiva svar
Svara med citat

Gammal 2009-07-18, 08:35

jane

Världsvan
jane är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2006

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Aida1982 Visa inlägg

Hej,

jag och min sambo åker för första gång till Sousse 5. augusti och jag måste säga att jag verkligen längtar efter värme, sol och bad
Men jag undrar omd et är någon som har varit på aquapalace och hur det var där? hur långt är det från Sousse dit?
Hur mycket är 1 dinar till svenska pengar?
hur är det om man vill hyra en båt en finare båt som man kan hyra i turkiet och thailand för en halv dag för bara oss två, någon som vet pris och vart kan man ordna det?
vi ska vara där en vecka och då undrar jag också räcker det med kanske 3000kr? vill jo självklart handla lite och äta bra.

Hoppas på bara positiva svar
Jo då har ni verkligen kommit rätt!!! med SOL O VÄRME i aug.till Tn. hehe....
Det är mkt vamt där då och börjar krypa uppemot 40graders sträcket (redan nu)så helt
rätt
Aquapalace-här e en hemsida på det

ACQUA PALACE - The first aquatic park in Tunisia - Port El Kantaoui, Sousse, Tunisia

Sen har jag ej vart där men talade här med en algeriesk fam.på sem.i sousse som hade vart där och såg även en video därifrån de hade spelat in då deras dotter var med,de såg ok ut..
De körde lite aktiviteter där som dans för barn,vuxna,bollspel,vattengympa osv..berättade de..Dottern till dem tycket de va så kul!! MEn havet va bättre enligt henne hehe...

Från Sousse-A.P.är det ej så långt,man kan ta en taxi för några futtiga dinar eller tom.ta en promenix dit-det ligger mellan Sousse-KAntaoui väldigt nära HammamSousse ett område mittemellan Kantaoui-Sousse.
Angående en dinar ligger den på ca 5,5 kr nu,lite översikt men ej mycket...

Att hyra båt för er 2 tror jag nog kan gå-om ni tar er till marian i Kantaoui(då den är större än den i sousse därav mer o välja på)och går runt o ser efter en båt,finns rätt ok katamaraner där som e helt ok att åka ut med o man ligger på deras "när"o kikar ner i vattnet rätt nice...
Så att ordna detta tror jag säkert kan gå bara för er,tala med ngn som har en båt o fråga,pruta o muta hehe...då går de-dtunisier e inte omöjliga...sen får man betala kanske de de skulle förlorat på en tur med passagerare men de kan man förhandla till sig ett bra pris
Skänt att åka bara 2 o inte sitta som packade sillar på en båt som de lätt kan bli då man far så på båtturer....

Gammal 2009-07-18, 10:35

Aida1982

Nykomling
Aida1982 är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2009

Standard
tack för ditt svar..
jag läste på ett engelsk forum att dom stänger stranden kl 1800, stämmer det?
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8