ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2009-07-15, 23:15

sool!

Nykomling
sool! är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2009

Rykte: 0

Smile Resa till Tunisien i okt/nov?
Behöver hjälp, vi ska åka någonstans under höstlovet (v44= 26/10 - ~2/11). Vi har aldrig varit i Tunisien och kollar nu på Sousse, bra pris etc men är det fortfarande varmt och skönt? Risk för regn? Annars får det väl bli Kanarieöarna då.....
Svara med citat

Gammal 2009-07-15, 23:54

Gitte

Globetrotter
Gitte är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2008

Rykte: 4

Smile tunisien eller egypten
Jag har varit i tunisien i aug sept o då har det varit 40 grader..... vet ej hur mkt som sänks till höstlovet.... kolla upp det på ngn väder sajt.. men tunisien e billigt o toppen för övrig..

Annars rekomenderar jag egypten före kanarieöarna... garanterat bättre väder, billigare o annorlunda.....
Svara med citat

Gammal 2009-07-16, 15:29

Fridlund

Nykomling
Fridlund är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2009

Standard
Vi var i Tunisen V.44 för 2 år sedan. Vädret var ungefär som i Sverige sommartid. I havet 21 grader på land mellan 20-25. Lite molnigt vissa dagar en dag med åska och regn under ett par timmar. Vi behövde ta på oss en tröja på kvällarna. Dagarna blev det kjol och linne. På hotel Kanta i PEK fanns det även en inomhus pool som var uppvärmd till 28 grader. Där badade vi varje kväll hela familjen (nästan helt ensama). Det var mycket barnfamiljer i Tunisen den här veckan. Vi var nöjda med vår resa och vi tyckte även flygtiden till Tunisen var bra för barnen.
Svara med citat

Gammal 2009-07-17, 09:55

jane

Världsvan
jane är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2006

Standard
Kanarieöarna har jag aldrig vart på o skulle nog ej välja de heller :/ pga.de är alltför mkt.exploaterat i turismen o de svårt att finna de genuina och de traditionella-därav jag väljer Tn.
Och priserna är nog stor skillnad på mellan dessa 2 semesterorter.
Sedan ang.vädret så har jag vart där under den tiden,var då där i många mån.i sträck och vädret då i okt.är varmt,som sommarsv.ungeföär o havet e fortfarande uppvärmt efter sommaren.Kvällarna kan behövas en tröja eller tunnare jacka då de blir kyligare den tid på året.Regn kan komma o åska men de försvionner relativt snabbt igen.Under vintertid kan de regna i kopiösa mängder -samma denna tid men då mer som skurar som försvinner efter ett tag.
Så bada kan man
Men som sagt man mkan aldrig spå i väder o detta kan variera en hel del.Och väder sajter är ett genomsnitts väder så de kan man aldrig vara helt säker på heller...
MEn att åka dit rek.jag absolut!

Gammal 2009-07-17, 13:11

Ettan

Nykomling
Ettan är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2009

Smile
Vi var i Hammamet under höstlovet förra året. Drygt 20 grader i havet och poolerna. Det regnade en natt och var lite molnigt förmiddagen efter, men annars hade vi sol alla dagarna. Jag rek verkligen att åka till Tn, underbar miljö och vänliga människor.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8