ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2009-07-09, 13:12

thesidji

Nykomling
thesidji är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2009

Rykte: 0

Smile hotell marabout ELLER hotell marhaba royal salem beach?
:dddddddddddddddddddddddd
Senast redigerad av thesidji den 2009-07-10 klockan 20:06.
Svara med citat

Gammal 2009-07-10, 19:48

jane

Världsvan
jane är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2006

Rykte: 0

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av thesidji Visa inlägg

Hej!
Vi har varit i hotel marhaba royal salem och stormtrivdes. Hotellrummen, personalen, poolen, atmosfären får en självklar 10:a. Vi planerar att åka dit igen. Men - vi kanske vill ha en förrändring och åka till Hotell Marabout som ligger cirka 1 km bort, men vi är oroliga att vi inte kommer trivas lika bra som på marhaba royal salem. Vi vill ju ha en lika lyckad semester.

Jag är en vuxen och reser med mina två barn (14 och 16 år). 16-åringen är helst i land och solar men tar ett dopp ibland. 14-åringen blev förtjust i rutschkanorna i hotell Marabout, men jag tror båda blir lätt trötta på att åka vattenrutschkana efter 2 dagar. Men han är ofta i och badar. 14-åringen dras till hotell marabout för att han såg rutschkanorna och 16-åringen vill till hotell marhaba royal salem beach igen - för hon trivdes så bra där och hon tycker det skulle bli kul att träffa alla man lärde känna där.

Jag är orolig att det inte kommer att vara lika mysigt på den förstnämnda hotellet än den andra. Den resan vi bodde i marhaba royal salem lärde vi känna många servitriser och andra personer som skulle varit kul att träffa igen.

Har du varit på dessa två hotell och kan skriva lite jämförningar?

Nu vette fanken om ert hotell de ni bott på redan-men verkar som ni hade de kanon där
Sen ang.MArabout så är det ett ok hotell-har bott på det för ett herrans år sen så de säkert omgjort o ombyggt osv.nu...
Men personalen,vissa av dem,var ok vissa va ej sådär supernice pga...?? ja säg det--en dålig dag kanske?Sen va underhållningen aningen störande då allafall.
Rutchbanor osv.kan jag ej uttala mig om då heller,men läget e kanon,ej så långt till vare sig mat,rest,nöjen osv...
Sedan den personal ni lärde känna o de andra personer,de kan ni fortfarande träffa ju
Bara ta en promenix ner till hotellet o prata med dem o kanske stämma av för en fika eller ngt.
MEN ett varningens ord-tänk dig för lite nu o de dina oxå-för nu vet jag inte men antar att de va grabbar-de får oftast för sig att man e ihop eller ngt.liknande då man träffar dem o skulle ni träffa dem igen sen ngn annan så kan det bli lite ord om detta då de va först med er...
Med andra ord-i Tn.är det ej vanligt att man e kompisar som kille o tjej-då ses det som att ni e ett par o ev.vill de att ni ska bli ett (eller med dina barn)så de kan i sin tur söka sig vidare till Europa...
BAra tänk på det..men annars så är tunisier ett varmt folk som man alltid känner sig välkommen hos!!!
Har du en tunisier som vän-är du alltid välkommen i dennes hem oavsett när/var o hur du kommer-alltid!!

Sedan lite tips-ta er runt i sousse i de icke turistificerade omr.garanterat en upplevelse o fint att se annat

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8