ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2009-07-08, 08:50

jennyflikka

Medlem
jennyflikka är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2009

Rykte: 0

Standard hotel el mouradi menzel på Djerba.. alcohol??
Hej

Undrar om det är så även på detta hotell att det inte är någon alcohol i ölen som de serverar inom AI??
Är det någon som har bott på detta hotell, hur är det? Vi ska dit i mitten på oktober är det någerlunda varmt då?

Tack på förhand!

Jenny
Svara med citat

Gammal 2009-07-08, 10:19

jane

Världsvan
jane är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2006

Standard
Just detta hotell kan jag ej uttrycka mi gom-men generellt så är den öl som serveras på hotellen med all incl.på fat,dvs i glas direkt alkoholfri.Det är den öl i flaska som innehåller alkohol och det finns att köpa extra vid sidan av men vinet är det alkohol i,då det brukar ingå i deras all incl.på vissa hotell...

Som jag sa så är det generellt på alla hotell i Tn.med all incl.som det är så med ölen-sen tycker jag personligen att man missar otrolig mkt.då man väljer en all incl.då i mina ögon det är bättre att ta en stol eller ospec.och lägga pengar på den lille lokala istället för den större o ch sedan prova sig fram med mat osv.som man ej får samma matupplevelse på all incl.som om man väljer lokala rest.istället

Mitten av okt.är det reltivt varmt där kan variera mellan ca 20- ....även en del regnskurar.o ev.lite mindre ibland..sen i södra Tn.är det alltid varmare än i norra o mellersta...

Gammal 2009-07-09, 20:03

jennyflikka

Medlem

Smile Tack
Tack för svaret, min sambo och jag åker med mina föräldrar och de ville helst ha AI så de fick bestämma då de även betalade vår resa Hoppas på en bra semester då det vi mest är ute efter är lugn och ro och att sola.

//J
Svara med citat

Gammal 2009-09-17, 00:40

smilla

Nykomling
smilla är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2009

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av jennyflikka Visa inlägg

Tack för svaret, min sambo och jag åker med mina föräldrar och de ville helst ha AI så de fick bestämma då de även betalade vår resa Hoppas på en bra semester då det vi mest är ute efter är lugn och ro och att sola.

//J
Ölen på detta hotell är mkt god. Däremot är det ett "måste" att tycka om gin och tonic i spritväg..... Det är den enda drinken som går att dricka..cola,sprite är totalt utan kolsyra och inga isbitar i allafall inte i baren nere vid poolen så dessa drinkar blir mkt "sliskiga" att dricka. Rödvinet är gott. Har precis kommit hem efter en vecka på detta "fort" som hotellet är. Vi är överens inte en gång till! Var beredd på köer till frukost, lunch och middag till allt.
Svara med citat

Gammal 2009-09-17, 09:37

jennyflikka

Medlem

Question hur var hotellet annars
Har ju läst massor av dåliga recentioner nu så vi är lite oroliga för hotellet, är det verkligen så dåligt som alla skriver? Har varit på AI förut i egypten och det var mycket köer där med så det är vi beredda på, men i övrigt hur upplevde ni hotellet?

//jenny
Svara med citat

Gammal 2009-09-17, 12:37

El Menchia

Globetrotter
El Menchia är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2007

Rykte: 5

Standard
Det borde vara lite lugnare i mitten av oktober så matköerna kanske inte är så långa då. Annars - avboka all inclusive och hitta maten där tunisierna själva äter så blir det exclusive taste of food istället för inclusive bamba-stå-i-kö-för-utfodring. Jag menar, ni har ju all tid i världen att smaka er fram och inga måsten eller jobb som pockar på(?)
Svara med citat

Gammal 2009-09-17, 19:23

jane

Världsvan
jane är inte uppkopplad

Standard
Håller fullständigt med El Menchia-då jag är en som inte gillar all incl.just pga.de samma samma o åter samma mat + att man missar exl.taste då man tar all incl. hehe... då det ingen större risk att man får riktig tn.mat på dessa all incl.

Gammal 2010-01-10, 03:05

Josefinee

Nykomling
Josefinee är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2009

Smile Vad tyckte ni?
Hejsan

Jag undrar lite vad ni nu tyckte i efterhand så undrar jag vilket datum ni åkte? Jag åkte nämligen för andra gången till detta ställe den 13 okt och var lite nyfikna på vad ni tyckte generellt osv?
Svara med citat

Gammal 2010-04-06, 09:07

jennyflikka

Medlem

Thumbs up Vad vi tyckte
Hej, Jo vi gillade faktiskt hotellet! Hade bokat extra stora rum och det fick vi!! Jätte fina bungalows med takterrass, rent och fint även i badrummet!
Vi var faktiskt riktigt oroliga efter alla dåliga recensioner här men jag kan verkligen rekommendera hotellet om man ser till rummen. Vi gillade även själva anläggningen, fina poler och bra strand! Bra barer nere på stranden varav en serverade alkohol, och den andra fruktjuicer och läsk.
Vi la oss längre ner mot vänster eftersom vi var ett sällskap utan barn och fick då fint läge utan barn. Man fick gå upp ganska tidigt för att "paxa" solsängar men det får man på alla ställen så varför inte här? Verkade dock som om alla fick plats, en morgon sov vi ut ordentligt men kunde ändå leta fram två sängar till oss framåt lunch.

Nu till det vi inte gillade: Maten! Jag tycker själv att frukosten var toppen sen var det inte mycket att hurra för, synd att behöva äta inomhus när man är på semester och ännu mera synd att äta tysk mat när man är i Tunisien??
det var även väldigt långa köer, sämre upplägg på servicen än när man är på AI i tex Egypten enligt mig.
Mitt tips är att ta AI ändå eftersom man ändå sparar in pengarna på dricka, frukost, lunch och vatten under dagarna och sen gå ut och äta på lokala restauranger på kvällarna. Hittade flera billiga restauranger med super god mat bara "runt hörnet med taxi" och då kostade en två-tre rätters med vin runt 200kr per person!!
Svara med citat

Gammal 2010-04-08, 12:07

jane

Världsvan
jane är inte uppkopplad

Standard
CITAT :
"Nu till det vi inte gillade: Maten! Jag tycker själv att frukosten var toppen sen var det inte mycket att hurra för, synd att behöva äta inomhus när man är på semester och ännu mera synd att äta tysk mat när man är i Tunisien??
det var även väldigt långa köer, sämre upplägg på servicen än när man är på AI i tex Egypten enligt mig."
SLUT CITAT .

Angående maten på all incl.hotell så är det ej att rek.! Från mig allafall just detta att man får oftast icke tunisisk mat!
Maten på all incl.är oftast turist anpassad och då smälter ej det tn.kökets mat in där riktigt för att den är ej vad turisterna "vill ha"utan det är oftast i tron att turisterna vill ha den mat som de e vana vid , därav i det här fallet tysk mat.
Vill man ha det tn.kökets mat så är det att rek.att man äter på en restaurag där man ser att tunisier själva äter inte dessa turistanpassade restauranger.
Det är min åsikt om det hela o jag rek.alltid att skippa all incl.på hotellen just för maten skull+ att magsjukan är nog större risk att få på de hotell med all incl.då den legat framme ett x.antal timmar vilket det ej är i det restauranger där maten tillagas direkt varav färsk mat.
Sen e ju inte "vanemat"ngt.man vill ha på semestern eller sin vistelse - inte jag allafall

Och i längden tror jag att man kommer undan billigare då man handlar mat på plats-om man tar sig till ställen som inte är turistanpassade så det är mitt tips till den som funderar på "all incl." men sen kan många tycka det är bekvämt att ha allt detta på ett ställe men då kan de va så att man får kanske inte den tunisiska maten...så det är upp till var o en vad man väljer
Senast redigerad av jane den 2010-04-08 klockan 15:59.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8