ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2009-06-22, 10:05

Tessis

Nykomling
Tessis är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2008

Rykte: 0

Exclamation ?
oooooooooo
Senast redigerad av Tessis den 2010-01-12 klockan 22:07.
Svara med citat

Gammal 2009-06-22, 11:04

El Menchia

Globetrotter
El Menchia är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2007

Rykte: 5

Standard
Svårt att veta om det är allvar. Ni verkar ju inte haft mer än flyktig kontakt om man inte räknar kyssen förstås. Fast det vet du ju bäst själv. Men, varför inte? Om det pirrar i magtrakten kanske du ska åka dit och träffa denna man i dagsljus och i vardagssituationer. Känns det lika bra då så kan ni väl dansa er in i framtiden tillsammans :-)

Det finns flera här på forumet som har gift sig med tunisier. De kan säkert ge mer ingående tips från sina egna erfarenheter.
Svara med citat

Gammal 2009-06-23, 00:06

jane

Världsvan
jane är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2006

Standard
Håller med El Menchia,det verkar inte vara mer än en flyktig kontakt..
Jepp sen har vi en av dem som är gift med en tunisier sen ett x.antal år sen..(känns som 100 hehe) För oss var det en lång historia-träffade han via min senare chef första gången då jag satte min fot i Tn.för ett x.antal år sen,efter ett par vändor dit åkte jag ned o skaffade jobb där av mestadels privata skäl,han jobbade på samma ställe då så på det sättet lärde vi känna varann en mkt.lång tid innan...
men blev ej ett par förrän ca 5år senare,de va skönt att man kände varann en bra tid innantycker jag o de va inte ett direkt pang på röbetan grej.Så det var bra-men men man känner aldrig ngn utan o innan nånsin...

Sedan till din story...
Men o andra sidan är det oftast där det börjar med flyktiga kontakter för att kunna i framtiden bli ngt.mer...
Att ni ändå haft en kontakt o snackat lite är en början till ngt-bra eller dåligt-man vet ej förrän man har sett vad det går för...så varför inte prova o se,åk dit ner igen o se om det är något på riktigt mellan er om det håller i sig då vardagen kommer krypande inpå-det är ju något helt annat att vara tillsammans o leva ihop än några flyktiga träffar...
Man vet aldrig hur det är-en del menar allvar-en del inte utan bara ser sin"biljett"till europa-tyvärr..många har de tankarna att de gör allt o tar "vem som helst"för att komma ut ur landet...sen en grej fundera jag på,är det STOR ålderskillnad mellan er?för DÅ Kan det vara en "europagrej"om de superstor skillnad på åldern-men som jag sagt tidigare-de inte alltid ändå de behöver vara så-för visst kan man vara äldre o älska en yngre eller tvärtom...
men som sagt alla e inte så..de svårt att spå i framtiden

I Tn.är det lite så att har man träffat en kille,snackat med han,kysst han(som du gjorde sist då ni skulle hem igen)så betyder det lite att man är ett par i Tn.för de har ej riktigt samma syn på killkompisar som vi -i Sv.kan du ha killkompisar(vänner)o vara ute med dem,umgås,fika osv.utan att det är ngt.mer men i Tn.ses detta som tjej/kille förhållande då de ej har riktigt samma kultur som vi...
Så han ser det nog säkerligen som att ni är ihop nu allafall att ni hade en flirt ihop o han vill uppenbart ngt.mer

Tycker du ska ge ett försök till att se hur det hela löper..kanske ni får ena riktiga "nice dancemoves"på dansgolvetfast i "livsdansen"
Senast redigerad av jane den 2009-06-23 klockan 09:18.
Svara med citat

Gammal 2009-06-23, 11:20

Kicki

Globetrotter
Kicki är inte uppkopplad
Kickis avatar

Reg.datum: apr 2006

Rykte: 7

Standard
Visst finns det förhållanden som funkar hur bra som helst , som vilket förhållande som helst, men det finns otroligt många lycksökare som ser alla europeiska tjejer som en biljett ut ur landet. Man får höra många stories och kärleksförklaringar från för en själv helt okända personer, vilket man ju ska ta med en stor nypa salt innan man känner personen VÄLDIGT väl och under bra lång tid.... Bra att du iaf insett att de stöter på och flirtar med alla av kvinnligt kön....har man hört deras ofta likartade inviter en del (har hört åtskilligt under mina över 30 års tid där sedan barndomen) så känner man sig inte ett dugg unik....man har liksom hört alla stories förut.... Skillnad är ju om man först lär känna någon och detta senare övergår i kärlek, då har man ju hunnit lära känna varandra ordentligt först

Jag blir iaf väldigt skeptisk om någon som jag inte känner vräker ur sig alltför mycket söta ord alldeles för tidigt....
Men livet är för att levas, och om du är nyfiken så får du väl prova på att lära känna honom bättre och se hur det kanske kan funka?
Svara med citat

Gammal 2009-06-24, 11:39

cappicio

Globetrotter
cappicio är inte uppkopplad
cappicios avatar

Reg.datum: jun 2007

Standard
Tyvärr så måste jag hålla med Kicki o Jane.
Jag har varit gift med en man fr tunisien. Och när man har varit där nere så har man sett hur tunisierna säger allt i hopp att få biljett till det gyllene europa.
Dom är på allt o alla.
Men visst finns det dom som det fakstiskt blir äkta kärlek mellan men tyvärr....domflesta vill bara få en biljett t europa.

Gammal 2009-06-30, 13:10

Zinderella

Nykomling
Zinderella är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2008

Standard
Bott, jobbat och levt i Tunien och är ärligt talat sååååå trött på alla som tror sig hittat sin kärlek i Tunisien. Visst en del gör det men inte är det många förhållanden som håller. OFTAST är det biljetten till Europa som männen är ute efter...förr om åren kunde jag försöka förklara och "varna" alla dessa unga/gamla tjejer/damer om HUR det OFTAST fungerar men när man fick till svara att man var avundsjuk eller missundsamm....ja - då gav jag upp.
Är själv gift med en Tunsier sen 15 år tillbaka...men vi träffades i Sverige

Hur som helst - var rädd om dig och lycka till!
Svara med citat

Gammal 2009-06-30, 16:12

Sousseannika

Globetrotter
Sousseannika är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2007

Standard
...håller med Zinderella, Kicki & CO...
Sorry to say men försök se det som en tillfällig semesterflirt. Jag har lägenhet där nere, och ser samma killar/karlar byta fruntimmer/tjejer var och varannan dag/vecka. Deras uppfinningsrikedom är sanslös, ljuger sig nästintill blåa i ansiktet och håller självfallet varandra om ryggen, täcker upp för varandra så att det ska låta vattentätt.

Typiska grejer är;
De slår 1 pling till dig på mobilen till dig för att DU ska ringa upp och ta kostnaden för samtalet.
Han skickar ett sms och ber dig ringa upp / alt. han ringer upp och säger med andan i halsen; "har slut på pengar i mobilen ring upp mig" = han HAR pengar på kortet men använder dem till andra samtal läs andra tjejer/kompisar än dig (tänk på det nästa gång ni är tillsammans hur länge han pratar med andra jämfört med dig..)
Är du rökare? Räkna med att det går dubbelt så många paket som vanligt.
Har han ny t-shirt/badshorts? De har han varken köpt billigt på marknaden eller av någon kompis - "de andra" tjejerna har köpt det åt honom.
Hans mamma/pappa har hamnat på sjukhus alternativt han själv hamnat i häktet hos polisen för att han inte gjort lumpen och ber dig skicka pengar för att lösas ut = de pengarna du skickar/ger honom används till annat, föräldrarna är friska som nötkärnor.

Som sagt, var rädd om dig och dina barn. Lycka till.

Gammal 2010-04-05, 18:53

Bagheera

Medlem
Bagheera är inte uppkopplad
Bagheeras avatar

Reg.datum: jan 2009

Unhappy Kärlek i Tunisien
Citat:
Ursprungligen postat av Tessis Visa inlägg

oooooooooo
Massor av spännande svar från engagerade medlemmar, men vart tusan har själva huvudinlägget tagit vägen? Kan man som trådskapare själv redigera bort det, efter det att svar inkommit? Synd i så fall!
Svara med citat

Gammal 2010-04-05, 19:34

jane

Världsvan
jane är inte uppkopplad

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Bagheera Visa inlägg

Massor av spännande svar från engagerade medlemmar, men vart tusan har själva huvudinlägget tagit vägen? Kan man som trådskapare själv redigera bort det, efter det att svar inkommit? Synd i så fall!

Visst kan man redigera sitt inlägg om man skriver de först sen läger in det,men man måste då vara medlem för att göra detta.
De lite synd att man tar bort hela sitt inlägg då tycker jag nog med
O visst e de trist att man tar bort sitt hela inlägg totalt isf.!!

Lusläste om denna tråd o e jag ej helt ute o cyklar så var detta en dam/tjej som träffat sin kärlek i Tn.hon hade nog förstått galoppen o va mer inne på att han ville till europa inte SÅ intr.av henne o ville ej visa intr.först för han,men sen framåt sista tiden då hon skulle hem o de va ute eller ngt.sådant va de...? så hade hon fattat tycke för han o hon hade barn i sv.o hon funderade på om han menade allvar eller ej....
O frågade om råd osv....
De va nog lite kort om denna tråd från början OM JAG NU EJ E HELT UTE O CYKLAR???
Minnet kan spela en spratt ibland ;(
Undra varför denna person tog bort sitt inlägg... :?
kanske "vinstlott eller nitlott?"

Gammal 2010-04-09, 14:54

marw

Nykomling
marw är inte uppkopplad

Standard
Jag gissar på att hon åkte på en nitlott.
Jag är själv från Tunisien men skulle aldrig falla mig tanken att försöka finna kärlek där.
Svara med citat

Gammal 2010-04-09, 22:32

jane

Världsvan
jane är inte uppkopplad

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av marw Visa inlägg

Jag gissar på att hon åkte på en nitlott.
Jag är själv från Tunisien men skulle aldrig falla mig tanken att försöka finna kärlek där.
Min gissning e densamme..tyvärr...
Lite off topic från ett reseforumet egentligen..men en liten fundering kring de som jag citerat..
Du e själv tunisier(man antar jag?står i profilen) o säger att du aldrig skulle ens försöka finna kärleken i Tn... Du skriver på svenska,antar att du själv "funnit kärleken"o bor i sv..?
Du fann den i Tn.o kom till sv...?Ärligt talat så finns det många många tunisier(även tn.kvinnor som ser en "europatunisier"som en biljett till eu) som ser en turist som en biljett till sv.eller övriga europa då de gifter sig osv.osv...MEN trots detta e inte ALLA så..så att dra alla över en kam e helt fel i min värld...har vänner som har sin kärlek levande trots att de funnit varann för en massa herrans år sedan...de lever än ihop...men visst...en stor %av den tn.befolkningen ser en turist ,ser 2 turister ,ser 3 turister o ett försök att ta sig ut från Tn.funkar ej den förste , så kanske nästa eller nästa...Vilket jag skrivit om då o då i tidigare inlägg...
Sorry för lite off topic men ville bara ta denna fundering kring ämnet...

Gammal 2010-04-10, 11:40

marw

Nykomling
marw är inte uppkopplad

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av jane Visa inlägg

Min gissning e densamme..tyvärr...
Lite off topic från ett reseforumet egentligen..men en liten fundering kring de som jag citerat..
Du e själv tunisier(man antar jag?står i profilen) o säger att du aldrig skulle ens försöka finna kärleken i Tn... Du skriver på svenska,antar att du själv "funnit kärleken"o bor i sv..?
Du fann den i Tn.o kom till sv...?Ärligt talat så finns det många många tunisier(även tn.kvinnor som ser en "europatunisier"som en biljett till eu) som ser en turist som en biljett till sv.eller övriga europa då de gifter sig osv.osv...MEN trots detta e inte ALLA så..så att dra alla över en kam e helt fel i min värld...har vänner som har sin kärlek levande trots att de funnit varann för en massa herrans år sedan...de lever än ihop...men visst...en stor %av den tn.befolkningen ser en turist ,ser 2 turister ,ser 3 turister o ett försök att ta sig ut från Tn.funkar ej den förste , så kanske nästa eller nästa...Vilket jag skrivit om då o då i tidigare inlägg...
Sorry för lite off topic men ville bara ta denna fundering kring ämnet...
Lite mer offtopic! =)

Jag är född och uppväxt här. Och den stora kärleken har jag ej funnit än så Jane ja jag är fortfarande tillgänglig :P
Svara med citat

Gammal 2010-04-10, 11:55

jane

Världsvan
jane är inte uppkopplad

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av marw Visa inlägg

Lite mer offtopic! =)

Jag är född och uppväxt här. Och den stora kärleken har jag ej funnit än så Jane ja jag är fortfarande tillgänglig :P

; ) ha ha de va kanske ej riktigt så jag tänkte hehe-men tanken va kul

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8