|

2009-06-11, 11:51
|
Reg.datum: apr 2006
Rykte: 7
|
Hej, eftersom du har varit där tidigare så vet du ju det mesta redan hur man bäst bör bete sig-och INTE...
Jag har rest som ensam kvinna i Tunisien i många år, nu senast i våras var jag och backpackade ensam i södra Tunisien, vilket gick hur bra som helst, så att befinna sig i Hammamet ensam är inga problem.
Precis som i Sverige så undviker man ju vissa områden på kvälls/nattetid, men om du håller dig till större gator osv så bör det vara hur lugnt som helst. För att visa sig ointresserad av inviter så bör man ju se lite stram ut, samt inte fästa blicken på någon då detta lätt kan tas för intresse. Oftast räcker bara ett bestämt NEJ väldigt långt utan att man ska behöva stanna för att argumentera...de hittar strax en ny att prova sin charm på....
Att äta middag ute på kvällstid har aldrig varit något problem någonstans, oavsett om jag ätit på restaurang eller enklare lokalt snabbmatställe, de flesta respekterar bra att man sitter ensam och inte vill ha sällskap, annars är det bara NEJ som gäller där med...
Jag har väl blivit så van vid dessa situationer att man vant sig vid dem, men jag har i alla fall märkt att det inte är någon idé att se att ens försöke le vänligt och agera därefter som vi är vana vid här...man får vara lite tuff och kort i tonen, så blir man av med ev. beundrare ganska snabbt....
Du kommer säkert att ha det underbart! Jag åker själv ner i tre veckor nu i sommar och längtar verkligen tillbaka igen! Lycka till!
|
|