ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2009-06-02, 19:26

emmsan

Nykomling
emmsan är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2009

Rykte: 0

Talking Tunisien 28 augusti here we come :)
wiee resan bokad en vecka hit

www.apollo.se - VÃ¥ra resor, Tunisien, Hammamet, Iberostar Averroes

men jääklar va jag e nervös har rest förut i thailand o egypten men med min mycket resvane man så med andra ord han har skött ALLT jag har bara "hängt" på haha..
nu däremor åker jag själv med min kusin som är liika grön som jag på detta lämnar mina 5 kids hemma för första ggn i deras liv jesus hur ska detta sluta

jaja iallafall detta VILL jag ha... soool värme god mat/massor med vin/dryck sööööömn och lugn o ro o komma hem brun som en pannkaka.. får jag det eller har vi valt helt fel??? ngr tips på va två "kärringar" på 30 kan hitta på för o få en suuperkuul resa? vi valde allinclusive just bara för vi e så jäkla mesiga men vill givetvis se oss omkring lite oxå
Svara med citat

Gammal 2009-06-02, 20:59

emmsan

Nykomling

Wink dricks??
juuust det glömde ju fråga om dricks oxå?? vill de ha det? i egypten gav vi dem så mycket att de till slut var överallt, drog ut stolar skakade handdukar mm :-D haha det va kul o se o va trevliga de blev!! de tog med oss ut på deras uteställen mm så då fick man verkligen se den riktiga sidan av egypten
Svara med citat

Gammal 2009-06-03, 15:32

El Menchia

Globetrotter
El Menchia är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2007

Rykte: 5

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av emmsan Visa inlägg

jesus hur ska detta sluta

jaja iallafall detta VILL jag ha... soool värme god mat/massor med vin/dryck sööööömn och lugn o ro o komma hem brun som en pannkaka.. får jag det eller har vi valt helt fel???
Det kommer gå bra! [Insha'Allah]

Sol och värme kan med 99,9% säkerhet utlovas då augusti är den hetaste månaden i Tunisien. I slutet av augusti kan väl den värsta hettan bedarrat ngt.

Nej, ni har inte valt fel när det gäller land - helt rätt!. Jag skulle inte åka till Hammamet allinclusive. Om det går - stryk allinclusive och ge er ut och ät där tunisierna äter. Frukost på hotellet är givet att man behåller.

Jane här på forumet kommer snart att förklara för och nackdelar när det gäller Hammamet vs. Sousse ;-)
Svara med citat

Gammal 2009-06-03, 17:26

emmsan

Nykomling

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av El Menchia Visa inlägg

Det kommer gå bra! [Insha'Allah]

Sol och värme kan med 99,9% säkerhet utlovas då augusti är den hetaste månaden i Tunisien. I slutet av augusti kan väl den värsta hettan bedarrat ngt.

Nej, ni har inte valt fel när det gäller land - helt rätt!. Jag skulle inte åka till Hammamet allinclusive. Om det går - stryk allinclusive och ge er ut och ät där tunisierna äter. Frukost på hotellet är givet att man behåller.

Jane här på forumet kommer snart att förklara för och nackdelar när det gäller Hammamet vs. Sousse ;-)

åhh tusen tack för svar nu känns det ju ännu bättre ahh för o nackdelar ja tack... även om vår resa redan är bokad o kanske "skadan" redan skedd
Svara med citat

Gammal 2009-06-05, 08:39

jane

Världsvan
jane är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2006

Standard
Yes yes-here i come hehe...

Vil amn ha sol&värme,bad och utvilad så har ni abslout valt rätt!
Tn.är varmt denna tid på året och ni kan vara beredda på att det är SUPERVARMT DÅ!!
Det är högvärme i Tn.denna mån.så att vara utan värme behöver ni ej vara oroliga över!
OM nu inte vädregudarna skulel få fnatt-då men inte annars....

Hammamet då-har iofs.ej vart där som chaterturist mer än en gång för flera år sedan,då med en broder som klagade massor-dvs.var en försvenskad typ som bara klagar o gnäller...på allt-för varmt,varför inte flachigt hotell med lyx,varför kan man ej dricka vattnet ur kranen osv.osv...
Slutade med att jag lämnade honom på egen hand...
Sedan har jag vart där ett x.antal ggr.i egenskap av "överdagen ev.en natt"person och på jobb...men vet ock ej sådär supermycket om H.då...Vet att det finns andra som har mer koll på den orten än vad jag har...
Allafall så Hammamet är en mer turistanpassad ort där priserna är utefter detta oxå,ok det är billigt i Tn.överlag men om jag själv skulle välja skulle jag ej välja H.
Det är mer tursitanpassat och man kanske ej ser det dagliga livet i samma utsträckning som man ser i Sousse.
Sousse däremot är bättre på priser,göasaker,det dagliga livet hos folket ser man bättre om man vill och utbud av mat/shopping osv...

MEn att ge sig ut på de mindre turistanpassade gator i h.tycker jag ni ska göra.
För maten och prisernas skull!MEn att ni tog en all incl.där gjorde ni en miss i mina ögon-då ni oxå var ute efter god mat-visserligen kanske ni får det på hootellet men den RIKTIGA matupplevelsen missar ni då ni äter hotellets mat!
Nej-ge er ut o ät på andra ställen där ni ser att tunisier sitter själva,inte en massa turister där kommer ni att få en tunisisk matupplevelse!
Sedan är priserna därefter oxå...
En liten varning till er då det är första gången ni slår runt-det kommer säkert tunisierna se oxå att ni är-de komemr att komma erbjuda er att visa runt exvis i Mediann,i staden,shopping mm.men gå inte på detta knep,då de antingen vill att man ska handla på en släkts butik eller ha en liten summa för guidningen i stan.
Sedan finns en massa andra knep soom att de jobbar på ert hotell,de har sett er på hotel bla bla...de vill visa er något,de vill fika med er osv.osv...
Ignorera bara och svara inte på tilltal då ser de en dörr öppnas för ett samtal o då är ni fast...
Så bara gå på o prata med varann och ignorera så kommer ni långt med det

Ja vad mer....pengar växlar ni i Tn.inte i Sv.sedan har Tn.in/ut försel förbud på valutan så spar era kvitton då ni växlar tillbaka-max 100dinar får man växla...
växlar gör ni på hotellet eller i bankerna,kursen är densamme i hela Tn.beroende på när de uppdaterar sin valuta kan det skilja ngr.100millim så det ej en massa pengar vi talar om..
Ett råd använd kort istället att ta ut med,bättre tycker jag istället för att springa med en massa pengar...men betala ej med kort-bara ta ut...

Ja vad mer...frågan e öppen så det är bara at ställa den

Gammal 2009-08-03, 23:39

akrantz

Medlem
akrantz är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2008

Standard
hej vi åker då med , åker ni från landvetter ?
Svara med citat

Gammal 2009-08-04, 00:16

bitte o isse

Medlem
bitte o isse är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2008

Standard H vs S?
Vi har varit både i sousse och hamamet men vi föredrar hamamet.

Vad det gäller priser på att äta ute så kan vi inte säga att sousse var billigare,ganska lika.
Ham har ju sin nya och gamla del och hotell därimellan,men den gamla delen
är ju helt klart bäst.
Den nya är ju snygg å ren,men det ska va lite slitet å rustikt.
Ciggen var billigare i Ham....hehehe

Ni kommer å gilla Hamamet,ha en underbar semester.....
Svara med citat

Gammal 2009-08-22, 21:07

fatmaaa

Nykomling
fatmaaa är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2009

Standard
Det finns ingen möjlihghet att ni åker från köpenhamn?

MVH Fatma
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8