Yes yes-here i come hehe...
Vil amn ha sol&värme,bad och utvilad så har ni abslout valt rätt!
Tn.är varmt denna tid på året och ni kan vara beredda på att det är SUPERVARMT DÅ!!
Det är högvärme i Tn.denna mån.så att vara utan värme behöver ni ej vara oroliga över!
OM nu inte vädregudarna skulel få fnatt-då men inte annars....
Hammamet då-har iofs.ej vart där som chaterturist mer än en gång för flera år sedan,då med en broder som klagade massor-dvs.var en försvenskad typ som bara klagar o gnäller...på allt-för varmt,varför inte flachigt hotell med lyx,varför kan man ej dricka vattnet ur kranen osv.osv...
Slutade med att jag lämnade honom på egen hand...
Sedan har jag vart där ett x.antal ggr.i egenskap av "överdagen ev.en natt"person och på jobb...men vet ock ej sådär supermycket om H.då...Vet att det finns andra som har mer koll på den orten än vad jag har...

Allafall så Hammamet är en mer turistanpassad ort där priserna är utefter detta oxå,ok det är billigt i Tn.överlag men om jag själv skulle välja skulle jag ej välja H.
Det är mer tursitanpassat och man kanske ej ser det dagliga livet i samma utsträckning som man ser i Sousse.
Sousse däremot är bättre på priser,göasaker,det dagliga livet hos folket ser man bättre om man vill och utbud av mat/shopping osv...
MEn att ge sig ut på de mindre turistanpassade gator i h.tycker jag ni ska göra.
För maten och prisernas skull!MEn att ni tog en all incl.där gjorde ni en miss i mina ögon-då ni oxå var ute efter god mat-visserligen kanske ni får det på hootellet men den RIKTIGA matupplevelsen missar ni då ni äter hotellets mat!
Nej-ge er ut o ät på andra ställen där ni ser att tunisier sitter själva,inte en massa turister där kommer ni att få en tunisisk matupplevelse!
Sedan är priserna därefter oxå...
En liten varning till er då det är första gången ni slår runt-det kommer säkert tunisierna se oxå att ni är-de komemr att komma erbjuda er att visa runt exvis i Mediann,i staden,shopping mm.men gå inte på detta knep,då de antingen vill att man ska handla på en släkts butik eller ha en liten summa för guidningen i stan.
Sedan finns en massa andra knep soom att de jobbar på ert hotell,de har sett er på hotel bla bla...de vill visa er något,de vill fika med er osv.osv...
Ignorera bara och svara inte på tilltal då ser de en dörr öppnas för ett samtal o då är ni fast...
Så bara gå på o prata med varann och ignorera så kommer ni långt med det
Ja vad mer....pengar växlar ni i Tn.inte i Sv.sedan har Tn.in/ut försel förbud på valutan så spar era kvitton då ni växlar tillbaka-max 100dinar får man växla...
växlar gör ni på hotellet eller i bankerna,kursen är densamme i hela Tn.beroende på när de uppdaterar sin valuta kan det skilja ngr.100millim så det ej en massa pengar vi talar om..
Ett råd använd kort istället att ta ut med,bättre tycker jag istället för att springa med en massa pengar...men betala ej med kort-bara ta ut...
Ja vad mer...frågan e öppen så det är bara at ställa den