ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2009-05-03, 04:37

abe

Nykomling
abe är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2009

Rykte: 0

Standard Hotel Salem.. Apollo
Har nästan bestämt att bo på Hotel Salem.
Är det någon som har erfarenhet av det hotellet? Är det något att rekommendera?

När man läser om det så står det att hotellet har en pool och att man även kan använda poolen på Royal Salem. Ligger dessa hotellen bredvid varandra? Och har Salem också pool?
Jag har fattat det som det, men blev lite fundersam om man måste gå till Royal Salem om man vill bada i pool?
Det blir väldigt snurrigt när namnen är lika också

Nåja ni som har bott här får gärna svara på mitt inlägg så jag får en bättre uppfattning. Känner mig väldigt virrig just nu

Kan också passa på och fråga om Apollo är ett okej bolag att åka med. Har hört en del negativt men känner att det inte är så jätteviktigt för dom har säkert positiva saker också men vill ändå höra lite ifrån någon som vet mer än mig.
När man kollar resor till Tunisien i slutet av Augusti så har Apollo dom billigaste resorna, det kan skilja upp emot 2000 kr nästan om man jämför med andra bolag. Det är ju lite "skumt" att det kan vara sån skillnad på resor men det är kanske alltid sån skillnad med Apollo?

Jaja iallafall..ni som vet något får gärna dela med er
Svara med citat

Gammal 2009-05-04, 10:32

jane

Världsvan
jane är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2006

Standard
Vill berätta att jag aldrig bott på någotdera av dessa hotell-men vet med mig att jag gått där på ngn undrehållning någon gång.

hehe kan låta lite snurrigt det där med pooler-men Salem har egen pool där man kan bada-sen finns även på systerhotellet Royal Salem pooler man kan utnyttja då man bor på Salem.
Dessa hotell ligger i anslutning med varann och det är inga storpromenix avstånd på den sträckan utan de delar trädgården som finns utanför så i samma trädgård kommer ni att befinna er då ni springer mellan pooolerna hehe...

Apollo som bolag då-har åkt med dem någon gång dock ej med hotell då-utan bara flyget.
Men generellt så brukar Apollo tillsammans med Detur ha deras priser som ligger lägre gemtemot de andra.
Så att åka med dem tror jag inte är något negativt-servicen på plats kan jag ej säga något om då jag aldrig nyttjat den men det finns säkert andra här på forumet som nyttjat deras service som kan berätta bolaget de flyger med är sas plan och deras service ombord har vart bra i mina ögon allafall.Så tror inte det är någon fara att vara påplats med dem heller...

Gammal 2009-05-05, 12:24

abe

Nykomling
abe är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2009

Standard
Tack för att du orkar svara på allt

Okej men det låter inte helt fel. Oftast behöver man ingen direkt service på plats (förhoppningsvis) och att åka med Apollo är nog helt ok.

Nu har jag blivit klokare och ser fram emot resan.

Skriver säkert snart igen med fler frågor
Svara med citat

Gammal 2009-05-05, 14:24

jane

Världsvan
jane är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2006

Standard
Lugnt bara kul o hjälpa till
Hade en stilla fundering bara på var de andra rookierna håller hus som brukar va med på en kant här har ej sett dem på ett tag...?

Men men säkert andra saker som fallit in för dem då....

Njae servicen på plats hoppas man ju slippa (allafall den negativa)hehe-de väl bara om man ska på välkommstmöte som man kan va med o lyssna om man vill.sen förhoppningsvis inte mer
men kanske tvivlar på att ni kommer att behöva de välkommstmöte då ni redan fått veta en del av oss här+lite mer som ej lämnas inf.om av reseledarna hehe...

Sen är det bara fråga på i takt ni kommer på något...

Gammal 2009-05-05, 16:15

Sousseannika

Globetrotter
Sousseannika är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2007

Standard
[quote=jane;96709]Lugnt bara kul o hjälpa till
Hade en stilla fundering bara på var de andra rookierna håller hus som brukar va med på en kant här har ej sett dem på ett tag...?

Men men säkert andra saker som fallit in för dem då....

QUOTE]

..Jäpp, som till exempel i mitt fall - att vara där nere på plats...och hålla sig a jour om läget.

Apollo som bolag är helt ok att åka med till Tunisien (guider/service på plats och SAS som flygbolag). Det är inget skumt med prissättningen - beror helt enkelt på hur långt det är kvar till avresedatum vs tillgång och efterfrågan. Att boka långt i förväg kan innebära låga priser, ibland inte. Det händer att Ving o Fritte billigast, ibland Detur. En del resenärer har is i magen och väntar att boka in i det sista och kommer iväg billigt med A, V o F medan å andra sidan D ökat sitt pris ett par dagar innan avgång.

Gammal 2009-05-25, 20:31

Sb20

Nykomling
Sb20 är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2009

Thumbs up Just hemkommen!
Vi är just hemkomna från en veckas boende på Hotel Salem och kan varmt rekommendera detta hotell. Bra service och god mat. Vi bokade till halvpension (billigt!!) vilket vi inte ångrade. Beroende på vårt dagsprogram så kunde vi välja om vi ville äta lunch- eller middagsbuffé. Maten var helt OK.

Vi reste med Apollo och allt var jättebra. Vi kan varmt rekommendera deras 2-dagars utfärd till Sahara, där vi fick uppleva mycket! Duktig guide som var väl påläst.

Det finns tre hotellbyggnader på området och man kan utnyttja alla poolerna och övriga faciliteter på dessa hotell. Hotel Salem var det äldsta av dem, något slitna rum, men vad gör det, man skall ju bara sova där. Annars fräscht och välstädat. Hoppas ni kommer att uppleva vistelsen lika positivt som vi!
Svara med citat

Gammal 2009-06-13, 14:21

resefantasten

Medlem
resefantasten är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2008

Rykte: 4

Standard
jag haR inte varit i tunisien men funderar på att åka dit. har varit med apollo på teneriffa,och servicen var helt ok. alla utom en reseledare vi pratade med var trevliga, men förhoppningsvis behöver man inte snacka med dem,utan kan sola och bada istället. roiyal salem har väl fritidsresor barnklubb på vad jag vet, men vad gör väl det. salem verkar fint och väldigt prisvärt!
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8