Kul med mor som oxå e gift med brodern

Då kan man va lite mer"säker"på att det inte är som "cappico"skriver!!hehe...
Tyvärr så känner jag till en del fall där de gift sig i Tn.(även tunisksk kvinna o tn.man som gift sig för att sedan skilja sig i Sv.då fruarna blivit "fösvenskade"som de uttrycker sig)men så snart de fått Putt eller medborgarskap i Sv.skillt sig för att sedan hämta en fru från sitt land.
Men vet att det är svårare att få hit sin resp.då från Tn.om de en gång vart gifta sen skillt sig för att hämta sin hemlands partner till Sv...
Nu gör inte alla så,säkert ej din partner heller men det fenomenet finns....trots att de gift sig i deras hemland.
Rekomenderar att gifta sig i Tn.precis som hon skriver för att äktenskapet reg.i Tn.då sen får ni gå in i Sv.och reg.ert äktenskap på folkbokföringen för annars kommer du att stå som ogift här i Sv.
Så var det då jag gifte mig men kan ha ändrats sen dess...
Allafall så de du behöver med dig är personbevis där även föräldrar står med.
Sen en hindersprövning där det står att det ej finns ngr.hinder att gifta sig.
Kan vara exvis om man e gift sen tidigare o ej har skilsmässan klar...
Sen ska detta vara översatt på eng.eller fr.(gärna)kan fås översatt hos en autoriserad översättare(de hittar man i telefonkatalogen eller sök på nätet på er ort där ni bor)eller så kan även konsulatet göra detta mot en billig peng.
Bara att ringa och fråga eller knalla dit...
Sen behöver han samma papper i Tn.som han får från kommun han e skriven i.
Ang.giftemålet så skriver alla(tun.som sv.par som gifter sig)på ett papper typ äktenskapsbevis där man ingår i äktenskapet,sen efter detta hålls festen man har i 3 dagar i vanliga fall,beror lite på var i Tn.man gifter sig vissa har lite fler dagar...
Pappren kan skrivas redan månader i förväg då anses man som gift sen kan festen hållas mycket senare då som cappicio skriver det finns tillgångar till festen för det kostar oxå...
Det är mat,kläder som bruden har,presenter,musik osv...
Sen kan man ju oxå ha en fest i Sv.om man vill efter festligheterna i Tn.Eller bara att man har fest för vänner/släkt mm.i sv.då han kommit till sv.funkar det med...
Man måste ej ha i Tn.men de ngt.jag rek.!!
Så själva giftemålet kan man säga att det blir då som ett bjämförbart med sv.borgeligt giftemål.
Sen kan man ju ha kanske lite mat,fika eller ngt.sådant i Tn.till närmaste släkten(kommer en massa vill jag lova för deras släkteskap i Tn.är ej som i Sv...) istället för den i 3 dar...
Men dock En upplevelse man ej vill missa absolut!!
Men kan man ej pga.det ekonomiska så vad gör man....
Det är lite annorlunda jämfört med våra sv.giftemål hehe...
Sen efter brölloppet så ska han antagligen lämna in ansökan till Sv.(då det är i ert fall en bättre lösning än du bor där som du skrev)så ska han ha med sig pass,foton,personbevis,äktenskapsbevis.
Den kan lämnas in direkt efter ert giftemål,bättre de för det tar tid med pappersexirsisen i Sv.
Sen blir det intervju för honom på konsulatet(han får en tid)o du får antingen intervj.formulär eller en tid för detta på mig.verket i sv.Eller har du tur kan du höra med konsulatet om de kan ta din oxå i samband med hans...
Om du är där under den tidpunkt så...
Sen tar allt tid igen ska sammanställas allt detta sen ett beslut.
Hoppas jag ej missat ngt.nu :/
Lycka till med era planer!!!!
Önskar er lycka till med ert bröllopp!!!