ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2008-09-05, 07:55

p4ddy

Nykomling
p4ddy är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2008

Rykte: 0

Standard All Inclusive - Nesrine i Hammamet
Vi ska åka till Hotell Nesrine i slutet av september. Kan någon berätta vad som ingår i All Inclusive där?

Finns där alkohol? Är den bra? Kan man beställa drinkar?
Jag har hört att fukosten är ganska liten... stämmer det?
Är det alltid samma rätter till lunch, middag?

VH
Patrik m familj
Svara med citat

Gammal 2008-09-05, 09:02

Gäst

Standard maten
Vi hade det också när vi var där för några år sen..Mat var det väldigt gott om men det är nog lite så att man tycker att allt smakar lika dant,men det finns hur mycket som helst,o ungarna älskade deras efterrätter..Inget fel på frukosten alls det finns att välja på..Det finns alkohol,man kan bara hämta typ vid poolbaren,ölen var god celita tror jag den hette,fast i slutet när vi var där var det pumpöl o det kan ju varit lättöl,vad vet jag.Dera inhemska fattade inte jag tycke för hummm*S*..När vi var ute o tog drink märkte vi att det var vattenskadat så det bästa är att beställa alkoholen för sig o drickan för sig.Nere vid havet finns en liten typ pub bästa servicen,han kom med ölen ner till oss i en hink med is(kalla o goa)Men ett sånt underbart ställe.
Svara med citat

Gammal 2008-09-05, 09:17

cina

Medlem
cina är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2007

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av p4ddy Visa inlägg

Vi ska åka till Hotell Nesrine i slutet av september. Kan någon berätta vad som ingår i All Inclusive där?

Finns där alkohol? Är den bra? Kan man beställa drinkar?
Jag har hört att fukosten är ganska liten... stämmer det?
Är det alltid samma rätter till lunch, middag?

VH
Patrik m familj
Hej
vi var där i oktober för ett år sedan och var nöjda. Frukosten var rätt liten. Buffén var bra. Rummen var okey, vårt resesällskap frös i sitt rum men det gjorde inte vi. Poolen är iskall... Men vi var nöjda med servicen och hotellet. Är en mysig gångväg ner till stranden som är helt underbar. Det vimlar av katter överallt som våra barn älskade.
Vi gav servitören dricks från dag 1 och hade sen han hela veckan. Det blev många glas vin varje middag kan jag säga!
Ha en skön semester!
Svara med citat

Gammal 2008-09-07, 10:26

p4ddy

Nykomling
p4ddy är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2008

Standard Dricks
Hej!
Vi har hört jättemycket positivt om Hotell Nesrine. Det ska bli spännande att äntligen få åka ner. Ska bli kul om bilden man har om hotellet stämmer med verkligheten.

Hur mycket gav ni i dricks?
Gav ni dricks till alla mål?

VH
Patrik m familj

Citat:
Ursprungligen postat av cina Visa inlägg

Hej
vi var där i oktober för ett år sedan och var nöjda. Frukosten var rätt liten. Buffén var bra. Rummen var okey, vårt resesällskap frös i sitt rum men det gjorde inte vi. Poolen är iskall... Men vi var nöjda med servicen och hotellet. Är en mysig gångväg ner till stranden som är helt underbar. Det vimlar av katter överallt som våra barn älskade.
Vi gav servitören dricks från dag 1 och hade sen han hela veckan. Det blev många glas vin varje middag kan jag säga!
Ha en skön semester!
Svara med citat

Gammal 2008-09-07, 13:01

cina

Medlem
cina är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2007

Standard
Hej igen
vi gav dricks till lunchen och middagen då man blir serverad drycken. Barnen tyckte det var kul att få ge lite varje dag. Vår servitris var jättetrevlig och reserverade "vårt" bord till varje måltid. I slutet av veckan visste han vad vi brukade vilja ha att dricka så då var det upphällt redan när vi kom ;-)

Cina
Svara med citat

Gammal 2008-09-08, 13:02

Gäst

Angry Bajs i vattnet
Hej! Läste att du ska till Hammamet! Kom nyss hem därifrån, var där i tre veckor. Vill bara varna dig för att bada i havet då tunisierna själva använder havet som toalett, ist för att använda den riktiga som finns vid stranden. Ska man bada i havet måste man göra det innan kl 11 på förmiddagen om man inte vill ha en massa bajskorvar omkring sig. Hoppas du får en trevlig vistelse iallafall!
Svara med citat

Gammal 2008-09-08, 18:34

chrisse75

Medlem
chrisse75 är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2007

Standard
Vi var där förra sommaren, själva hotellet helt ok, men ac på rummet var paj första natten så det blev ingen sömn alls, tempen på rummet visade +35. Sen när det gåller maten på hotellet så var det KATASTROF! Om vi börjar med frukosten, så var det flera olika sorters färskt bröd och croissanter att välja på (mycket bra) men när det kommer till pålägg så fanns det ENDAST fårost, lökringar och fikonmarmelad att välja på. Detta på ett hotell där det bara bor utlänningar och inga tunisier!!! Vet inte riktigt hur dom har tänkt där...iallafall så löste det sig genom att vi fick köpa apelsinmarmelad och nutella på en supermarket och ta med till frukosten resten av veckan. Lunchen och middagen var väl ungefär likadan alltid, smaklöst, inte en krydda i närheten! Dom envisades med att ha kaningryta på buffen varje dag, trots att inga åt av Bambin. Så vi åt middag ute nästan hela veckan, och när vi inte gjorde det så väntade vi tills 23 då dom började med nattamaten, då fick man slåss om dom där små vegetariska pizza slicarna (helt ok) och en massa söta kakor...
Summan av kardemumman så måste jag nog säga att Tunisien har den överlägst sämsta maten av alla länder jag har varit i, och då har jag åndå varit i ett tjugotal länder. Lär nog aldrig återvända dit. Du kan äta godare och slippa alla dessa hotfulla försäljare i vilket annat land som helst.
Svara med citat

Gammal 2008-09-09, 11:35

Gäst

Standard
Vi åker till Neserin den 1 oktober och stannar en vecka. Vi är en familj på 2 vuxna och 2 barn,tyvär väldigt kräsna barn så vi får väl se hur det blir med maten på hotellet.. =( Någon mer som åker den 1 oktober??
Svara med citat

Gammal 2008-09-17, 09:40

Gäst

Standard
Hej
Vi åker till Tunisien Hammamet den 3 okt. Ska bo på hotell Nesrine. Vi har 3 barn med oss , det ska bli intressant att få en egen uppfattning av tn eftersom man har hört så olika åsikter. Ett av våra barn e gluten allergiker så ja e lite orolig för maten till henne. Man måste ju få äta sig mätt. Någon som har erfarenhet av detta som e matallergiker?
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8