ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2008-09-02, 00:27

MadBoy

Standard Varning för Yasmine
Jag och min sambo kom hem från Yasmine i onsdags. För alla er som funderar på att åka dit, GÖR DET INTE. Vill ni uppleva lite grann av Tunisien, som är hur fantastiskt som helst, bör ni åka till Hammamet eller allra helst till Sousse. Yasmine är enbart byggt för turister och känns som ett "Las Vegas i Nordafrika", det är plastigt och dyrt. Finns inte ett uns av det riktiga Tunisien där, förutom tunisierna som jobbar då förstås.....Stranden är INTE bra, en 3 meter tjock matta med sjögräs är ju inte precis det man vill stövla sig igenom på väg in och ut ur det varma havet. Maten är inte speciellt god heller för dessa pengar du får betala. Prisexempel: Middag för 2 i Yasmine = 250-300 kr. Likadan middag i Hammamet (och mycket godare!) 100-150 kr. Vi åkte in till Hammamet i stort sett varje kväll (tar ca 30-40 min), och många dagar tog vi oss till Sousse. Sousse har en extremt mycket finare strand + att det är en stad med drygt 500.000 invånare = det riktiga Tunisien.
Svara med citat

Gammal 2008-09-02, 10:31

Zinderella

Nykomling
Zinderella är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2008

Rykte: 0

Standard
Kunde inte sagt det bättre själv.....Vill man bo bra/billigt...äta gott till en vettig peng...sola/bada på en underbar strand kan jag bara säga Sousse!
Här finns både "gammalt" och nytt...och vill man sen ha lite av det som Yasmine i Hammamet bjuder på kan man ta sig till Sousse nord (Port El Kantaoui)
Svara med citat

Gammal 2008-09-02, 20:37

Gäst

Standard Håller fullständigt med
Sousse är billigt och bra. Man får en uppfattning om hur Tunisier lever, inte alls så "turistiskt". Strand och bad är toppen.
Svara med citat

Gammal 2008-09-02, 20:48

Owe sandal

Globetrotter
Owe sandal är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2008

Rykte: 0

Unhappy tunisien
Synd bara att maten är bedrövlig i landet, den absolut sämsta maten på alla mina resor runt världen fick jag i serverad iTunisien, och då reste jag runt i landet, så det var ingen tillfällighet,
Svara med citat

Gammal 2008-09-04, 11:45

Sofia

Moderator
Sofia är inte uppkopplad
Sofias avatar

Reg.datum: feb 2006

Rykte: 7

Standard
Jag älskar den tunisiska maten. För mig är det helt klart bäst mat där, av alla länder jag har besökt, utan konkurrens. Men, jag undviker turistställen, där maten ofta är ganska smaklös, tråkig och onödigt dyr.

Gammal 2008-09-04, 14:18

Gäst

Thumbs down
Citat:
Ursprungligen postat av Owe sandal Visa inlägg

Synd bara att maten är bedrövlig i landet, den absolut sämsta maten på alla mina resor runt världen fick jag i serverad iTunisien, och då reste jag runt i landet, så det var ingen tillfällighet,
jag håller med dej 100%
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8