Jag har flugit med Nouvelair ett x.antal ggr.ibland bara ditvägen o ej utnyttjat hemresan.
MEN har aldrig en enda gång fått betala för övervikt hos dem

trots att jag flugit "själv"o inte kunde språket,dvs.som en vanlig turist.innan jag träffade min man,och har inte haft ngr.problem med detta överhuvutaget.
Har flugit fr.Arn,Orb och Göteborg med dem o ej haft ngr.som helst problem.
Det har även varit förseningar på dem från Sv.inte bara Tn.men många ggr.har piloten flugit in den försening som de haft.
Förresten en enda gång har de ej gjort detta på en flygning till Sv.då hade planet motorproblem så de fick plocka ut motorn från planet :/ så vi fick vänta i flera timmar i Mir innan de fann ett annat plan vi åkte med men alla fick ej plats så halva av passagerarna fick vänta till nästadag för att flygas hem.Så det är den enda gång de varit problem med ett av planen i sig...för mig allafall...
Sedan personalen ombord har gett mig en relativt bra service och har bett om x.tra kaffe varje gång,utan problem eller sura miner.
Tagit lite tid innan maten kommit men men de får man ta med en klackspark e min åsikt om det hela.men sämre service pga.jag ej är tunisiser? nej inget jag har upplevt allafall...
Skr.funkar ej ombord om de ej ändrat på detta nu,(då det var ett tag sen med dem)utan kort o euro som funkar där.
Taxfree finns dock ett tips e att beställa i förväg de man vill ha,sen finns även en taxfree man kan handla i ankomsthallen vid bagagehanteringen i Mir.innan man går ut genom tullen.
Men för att vara ett lågprisbolag e de helt ok han har ej haft det lätt med Tn.staten den mannen som startade Nouvelair då de ej gillar/de honom då han är ett privatägt bolag som konnkurerar mot de större jättarna...