ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2008-09-01, 19:11

Gäst

Standard Någon som flugit med nouvel air??
Ska flyga 16 september med d8betta bolag, nån som vet nåt om det?? Tacksam för svar!:-)
Svara med citat

Gammal 2008-09-01, 20:22

Sofia

Moderator
Sofia är inte uppkopplad
Sofias avatar

Reg.datum: feb 2006

Rykte: 7

Standard
Vad vill du veta?

Det är ett tunisiskt bolag. Jag har flugit med dom några gånger, och allt har funkat bra. Lite tidsförsening är inte så ovanligt...

Fråga gärna igen om det är något specifikt du undrar över!

Gammal 2008-09-01, 22:34

Gäst

Smile Nouvel air
Bara tänkte lite allmänt, om de e svårt att prata med personalen t ex, är det bara personal från Tunisien, lite så. :-)
Svara med citat

Gammal 2008-09-02, 00:10

Gäst

Standard
Kom hem i onsdags. Flög med detta bolag. Vänta dig inte allt för mycket service på flighten. Vi fick tex vänta i 2 timmar på maten. Engelskan är absolut inget problem, men vi kände oss lite grann som "andra-hands resenärer" om man jämför med de som talade arabiska på planet (de fick ju maten strax efter take-off...). Vet inte vilka bolag du flugit med förut, men det är ju inte i klass med ThaiAir precis......
Svara med citat

Gammal 2008-09-02, 00:10

Kicki

Globetrotter
Kicki är inte uppkopplad
Kickis avatar

Reg.datum: apr 2006

Standard
Personalen talar oftast helt förståelig engelska, så det brukar fungera bra. Maten är ingen höjdare men ätbar i alla fall. Har rest med dem ett par gånger, det kan vara lite förseningar då o då, men i stort sett har det fungerat bra.
Svara med citat

Gammal 2008-09-02, 08:33

Panika

Medlem
Panika är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2008

Rykte: 5

Standard
Förseningar dit har inte varit något problem, hem däremot...och helt utan en endaste kommentar från bolaget, eller kapten för den delen...
Maten ja...Det är helt ärligt den sämsta maten jag fått serverad på ett plan...
Fri alkoholfri dryck = jag blev formligen utskälld, då jag vänligt bad om mer vatten...Kändes lite absurt...
Allt detta tjat om otrevliga tunisier, har jag endast stött på hos just personalen på planet...

Det positiva är, att man kommer till Tunisien och hem igen, för planen i sig är där inga fel på
Svara med citat

Gammal 2008-09-02, 10:39

Zinderella

Nykomling
Zinderella är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2008

Rykte: 0

Standard
Novelair = Never in the air....så upplevar jag dom, efter att ha jobbat ihop med dom i ex antal år så var det VÄLDIGT få ggr som dom landadstartade i tid. Håller med er om att man känner sig som en "andra hands passagerare" när man reser med dom...väldigt stor skillnad på service mellan mig, min man och våra barn som talar språket...men men...bara att hacka i sig
Svara med citat

Gammal 2008-09-02, 14:07

Sofia

Moderator
Sofia är inte uppkopplad
Sofias avatar

Reg.datum: feb 2006

Standard
Jag har absolut inte upplevt att jag fått sämre service än tunisier... Går jättebra att prata engelska, och jag har fått påfyllt vatten när jag har bett om det.

En gång blev jag till och med inbjuden till cockpit och fick sitta där under flygningen. Då var jag i princip ensam svenska på planet (inte riktigt, men de allra flesta var tunisier, då det inte alls var säsong).

Men ja, never in the air och inshallah airlines har ju inte kommit till för inget. Ofta förseningar från Tunisien. Jag känner mig van vid det, trots att jag inte flygit med dem massor av gånger. Tar det med ro, och köar inte förrän det är dags att stiga på.

Däremot så upplever jag att dem är hårda med övervikt till skillnad från tex chartrade sas-plan. Handbagaget däremot har jag aldrig behövt väga, så om jag har en massa övervikt så lägger jag tunga saker i handbagaget.

Gammal 2008-09-02, 15:00

Zinderella

Nykomling
Zinderella är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2008

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Sofia Visa inlägg

Däremot så upplever jag att dem är hårda med övervikt till skillnad från tex chartrade sas-plan. Handbagaget däremot har jag aldrig behövt väga, så om jag har en massa övervikt så lägger jag tunga saker i handbagaget.
.

SAS har inte rätt att ta ut övervikt i ett annat land fick jag höra när jag jobbade där nere. Novelair/Tunisair däremot som är Tunisiskt har rätt att göra och gör det oxå - dock är dom inkonsekventa - MÅNGA tuniser som slipper betala men andra charter resenärer åker på det och ni kan ju se framför er diskussionerna som reseledarna fick ta fast dom inte har ett smack med det att göra....*suck*. Är det ngn här inne som har rest från Alanda med Novelair och fått betala övervikt? Vore kul att höra.
Svara med citat

Gammal 2008-09-02, 16:00

Gäst

Smile Nouvel air
Kan man betala med svenska pengar på flyget då?? Och hur funkar taxfree, finns nån sån???
Svara med citat

Gammal 2008-09-02, 16:25

jane

Världsvan
jane är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2006

Standard
Jag har flugit med Nouvelair ett x.antal ggr.ibland bara ditvägen o ej utnyttjat hemresan.
MEN har aldrig en enda gång fått betala för övervikt hos dem trots att jag flugit "själv"o inte kunde språket,dvs.som en vanlig turist.innan jag träffade min man,och har inte haft ngr.problem med detta överhuvutaget.
Har flugit fr.Arn,Orb och Göteborg med dem o ej haft ngr.som helst problem.
Det har även varit förseningar på dem från Sv.inte bara Tn.men många ggr.har piloten flugit in den försening som de haft.
Förresten en enda gång har de ej gjort detta på en flygning till Sv.då hade planet motorproblem så de fick plocka ut motorn från planet :/ så vi fick vänta i flera timmar i Mir innan de fann ett annat plan vi åkte med men alla fick ej plats så halva av passagerarna fick vänta till nästadag för att flygas hem.Så det är den enda gång de varit problem med ett av planen i sig...för mig allafall...
Sedan personalen ombord har gett mig en relativt bra service och har bett om x.tra kaffe varje gång,utan problem eller sura miner.
Tagit lite tid innan maten kommit men men de får man ta med en klackspark e min åsikt om det hela.men sämre service pga.jag ej är tunisiser? nej inget jag har upplevt allafall...

Skr.funkar ej ombord om de ej ändrat på detta nu,(då det var ett tag sen med dem)utan kort o euro som funkar där.
Taxfree finns dock ett tips e att beställa i förväg de man vill ha,sen finns även en taxfree man kan handla i ankomsthallen vid bagagehanteringen i Mir.innan man går ut genom tullen.

Men för att vara ett lågprisbolag e de helt ok han har ej haft det lätt med Tn.staten den mannen som startade Nouvelair då de ej gillar/de honom då han är ett privatägt bolag som konnkurerar mot de större jättarna...
Senast redigerad av jane den 2008-09-02 klockan 16:32.
Svara med citat

Gammal 2008-09-02, 16:25

Sousseannika

Globetrotter
Sousseannika är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2007

Standard
"Never in the air" upplever jag nog snarare beror på att det är rätt trångt om slot-tiderna. Alla gånger jag varit försenad därifrån så har samtliga flygbolag som trafikerar Monastirs flygplats varit det också, då syftar jag på de som avgått vid ungefär samma tidpunkt till andra länder. Meddelanden har även gått ut om orsak så även ombord från kaptenerna. Förhoppningsvis lättar det lite när nya flygplatsen ovanför Hergla tas i bruk. Jag har inte upplevt/sett att jag fått dålig eller sämre service än tunisier, varken vid incheckning eller ombord. Ej heller dåligt bemötande och engelskan helt okey. Maten, tja definitivt ingen höjdare men duger gott och väl, inte minst med tanke på att man inte betalar något extra för den. Kan jämföra med flera bolag t.ex. en avgång med Apollo i somras. Trött, frusen och kvällsavgång - såg fram emot något varmt - fick blek kallskuren kalkon med skinnpära och urkokt morot. Nu i juli åkte jag med Fritte/Norwegain, hade inte bokat 150 kr mat, kollade in grannens och såg att jag inte missade något speciellt där heller. För mig är Nouvel Air helt okey, value for money, ingen favorit men om jag skulle utse någon sådan så är det holländska KLM. Till dig som först ställde frågan - du kan gå in på www.nouvelair.com och läsa mer, bla vilket mat som serveras både dit och hem om du anger dina flightnummer. Bon voyage!

Gammal 2008-09-02, 17:49

Panika

Medlem
Panika är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2008

Rykte: 5

Standard
Eftersom att samtliga kommenterat service tunisier/icke tunisier, så vill jag bara sticka in med att de gånger jag flugit med dem, har alla blivit behandlade lika.
Även jag har tagit hem alla tallrikar etc. i handbagaget - blev kraftigt varnad för övervukt, men handbagage bryr de sig inte om övt.
Vi blev alla väldigt förvånade när hon ställde sig och skällde då jag bad om vatten till min lilla dotter...
Jag har med mig eget nu
Svara med citat

Gammal 2008-09-02, 17:51

cappicio

Globetrotter
cappicio är inte uppkopplad
cappicios avatar

Reg.datum: jun 2007

Standard
Har inte heller något negativt att säga om detta bolag
Nu så är jag fel person att svara för när jag åkt har vi behandlad som kungar...
Min mans pappa är chef för flygplatsen.... när vi ber om vatten får vi flaskor

Gammal 2008-09-02, 20:33

Gäst

Standard Det går bra att betala med kronor
Flög med Nouvel air från Nyköping i somras. Det gick bra att betala med svenska pengar. Maten var inget vidare. Bättre Service har man varit med om. På hemvägen var det strul med placeringarna(man hade flyttat sina stolar) platserna stämde inte alls, men alla fick sitta till slut. Om vi kan undvika det kommer vi ej att flyga med dem igen.
Svara med citat

Gammal 2010-06-30, 18:15

iwalktheline

Nykomling
iwalktheline är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2010

Standard
Maten är under all kritik, jag smakade på allt men mådde dåligt och då har jag flugit med diverse flygbolag. Jämför detta med gamla Aeroflot som var kända för sin dåliga mat. ÄT INNAN FLYGNINGEN!

Det var även väldigt dålig luftkondition på planet. De flesta på planet satt och använda säkerhetsföreskrifterna som solfjäder på Landvetter. I övrigt var personalen trevlig och gav god service. Väld
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8