ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2008-08-19, 10:00

Gäst

Standard Väder + Riadh Palms Sousse
Åker dit 1 vecka 21/9 mest för sol o bad + god mat (All inclusive). Har svårt att greppa en uppfattning om hotellet i dom inlägg jag läst, skulle därför vilja få lite info. från någon som varit där nyligen ang. maten / rummen / servicen och även vilket väder man kan förvänta sig denna årstid.

Tack på förhand,
Chrille
Svara med citat

Gammal 2008-08-27, 08:27

Gäst

Standard
Vi ska oxå åka till samma ställe detta datum, och vill gärna veta lite från nyligen hemkommna (lyckliga) resenärer.

Fam. Nilsson
Svara med citat

Gammal 2008-09-13, 18:36

Gäst

Standard Någon
Skulle också vilja veta lite färska intryck från detta hotell.

Pia
Svara med citat

Gammal 2008-09-14, 17:59

Gäst

Standard Nyligen kommit hem från Riadh Palms
Hotellet helt ok. Rummen lite slitna men rent o snyggt för övrigt. Maten helt ok, lite tröttsamt efter en vecka men det blir det ju var man än är. På strandrestaurangen lite enklare mat varje lunch, typ pizzaslice, strips något grillat varje dag, sallader, grytor m.m. Vi var väldigt nöjda med det mesta. Fantastiskt väder, otroligt fin strand. Trevlig personal. Vi kom hem förra fredagen. Det enda jag skulle kunna tänka mej att klaga på var flygresan, vi flög med Nouvelair, dålig mat, smutsiga toaletter och absolut minimal service.
Fråga gärna om ni undrar över något speciellt.
Svara med citat

Gammal 2008-09-15, 11:50

Gäst

Standard
Kul att ni hade det bra trots flygresan (Vi flyger med SAS...kanske bättre

Hur var drickat (öl / vin) som ingår i all inclusive ?
Och hur fungerade dom berömda hissarna ?
Finns det möjlighet att hyra kylskåp ?
Är det lufkond. på rummen även denna årstid ?

Tacksam för svar.

Chrille
Svara med citat

Gammal 2008-09-15, 16:38

jane

Världsvan
jane är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2006

Rykte: 0

Standard
Nu vet jag inte om detta med drickat på all incl.är lika på detta hotell...?
Men en grej kan vara samma som jag vet de e på många hotell runtom i Tn.
Att ölen som serveras i all incl.e öl utan alkohol ,dvs de som serveras i glas direkt.
Det som köps på flaska e öl med styrka i
Detta gäller även på restauranger,barer osv.
Så e ni sugna på öl,be om flaska istället för i glaset
Nu kan de vara så att de tar lite betalt för den ölen då de kommer säkerligen säga att det är ej den på flaska som ingår utan den andre...
Som sagt VET ej om de samma på detta hotell men mkt.av hotellen mm.som turister går på har detta system eller vad man nu kallar det för...

Gammal 2008-09-15, 20:08

Gäst

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Gäst Visa inlägg

Kul att ni hade det bra trots flygresan (Vi flyger med SAS...kanske bättre

Hur var drickat (öl / vin) som ingår i all inclusive ?
Och hur fungerade dom berömda hissarna ?
Finns det möjlighet att hyra kylskåp ?
Är det lufkond. på rummen även denna årstid ?

Tacksam för svar.

Chrille
Öl o vin helt ok. Ölet som vårt mellanöl. Hissarna inget problem, trots mycket folk, vi bodde ändå på åttonde våningen. Vi hyrde inte kylskåp eftersom man hela tiden hade tillgång till kalla drycker, tyckte inte det behövdes. Vi hade luftkond. men vet inte hur länge den är påslagen. Vi reser ett par gånger per år, och har varit på många ställen, men jag tycker detta hotellet har fått ett "ej motiverat" dåligt rykte. Man kan inte jämföra med hemma, vill man ha det så är det bättre att stanna hemma. Drinkarna i baren kan jag ju hålla med om, höll inte speciellt hög klass. Önskar en en trevlig resa med bad, sol och nya upplevelser.
Svara med citat

Gammal 2008-09-15, 20:18

Gäst

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Gäst Visa inlägg

Öl o vin helt ok. Ölet som vårt mellanöl. Hissarna inget problem, trots mycket folk, vi bodde ändå på åttonde våningen. Vi hyrde inte kylskåp eftersom man hela tiden hade tillgång till kalla drycker, tyckte inte det behövdes. Vi hade luftkond. men vet inte hur länge den är påslagen. Vi reser ett par gånger per år, och har varit på många ställen, men jag tycker detta hotellet har fått ett "ej motiverat" dåligt rykte. Man kan inte jämföra med hemma, vill man ha det så är det bättre att stanna hemma. Drinkarna i baren kan jag ju hålla med om, höll inte speciellt hög klass. Önskar en en trevlig resa med bad, sol och nya upplevelser.
PS glömde tillägga. Om ni är sugna på annan mat någon kväll, prova gärna El Ons, ligger tvärs över gatan till höger. Upp på andra våningen, ligger en annan restaurang på bottenvåningen. Jättegod mat, inget lyx men rent och fräscht.
Svara med citat

Gammal 2008-09-16, 08:55

Gäst

Standard
Supertack för alla svar, vi ser verkligen fråm mot denna resa

/ Chrille
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8