ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2008-08-17, 16:02

Susanne-74

Nykomling
Susanne-74 är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2008

Rykte: 0

Smile Port el Kantaoui
Hej!

Jättebra forum med massa bra information som jag har läst!!

Jag undrar om Port el Kantaoui. Vi tänkte åka dit i mitten av oktober med fritidsresor och bo på hotell Riu Bellevue Park.

Är det någon som har bott på det hotellet och har några tips om Port el Kantaoui?

Mvh

Susanne
Svara med citat

Gammal 2008-08-17, 22:30

jane

Världsvan
jane är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2006

Standard
Kul att ni hittat hit o att forumet tilltalar er!
Välkomna!
Kantaoui skulle ni åka till.Det är ett lugnt ställe där man finenr lugn o ro och ett helt annat tempo än Soussse.Dock rek.jag att åka till Sousse o ska ni shoppa mm.gör det i Sousse då Kantaoui är ett ett komlpex uppbyttg för turismen därav priser ,utbud mm.
Utbudet tex.på mat är betydligt mindre än i SOusse
Tex.Inhemsk mat tror jag ej ni kommer att hitta i Kantaoui,är nu ej helt säker men tror icke det :/
Det finner ni på många ställen i Sousse...
Kantaoui har en vacker marina dit båtar fr.världens alla hörn anländer sommartid som är vacker att strosa i .
Själ åker jag alltid till Kantaoui för att få lite lugnare och bara strosa runt o titta.
Visst få rman de i Sousse med men lite på ett annat sätt fnns ett litet tivoli i Kantaoui med mest för de små karuseller.
Taxi är ett billigt färdmedel att ta sig fram med.KOstar ca 3,5 - 4 dinar med taxi ellan Kantaoui-Sousse .
Hotellet kan jag ej säga mkt.om då jag ej bott där men är säker på att ni kommer att få en lyckad sem!!! Hoppas det! bara mna åker med öppet sinne o är med på att det är ett muslimskt land så dock ej sådär fanatiskt muslimska men ändå...
Senast redigerad av jane den 2008-08-17 klockan 22:36.
Svara med citat

Gammal 2008-08-19, 19:03

Gäst

Smile Port el Kantaoui
ska åka dit den 15 oktober samma hottel hoppas det är bra. har hört att det ska vara bra
Svara med citat

Gammal 2008-09-12, 13:24

Åsaomicke

Nykomling
Åsaomicke är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2008

Standard
Hej på Er
Har precis kommit hem från en UNDERBAR vecka i Port el Kantaoui.
Som det redan är sagt så är det ett relativt lugnt ställe. Mycket turisttillvänt, men tempot är makligt och ska man ha lugn å ro på sin semester så väljer iaf jag Kantaoui.
Vet tyvärr inte heller något om hotellet ni ska bo på, men om det är någonting som Marhaba Palace, som vi bodde på, så kommer ni att ÄLSKA stället.
Ha en riktigt skön semester
Kramizzar// Åsa
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8