ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2008-07-28, 12:27

Gäst

Smile Kan man skippa vaccination??
Jag och min pojkvän åker till Port el Kantaoui den 13 aug och undrar om det är stor risk att man blir sjuk om man inte vaccinerar sig mot hepatit A? Någon som råkat ut för detta?

Några tips om speciellt mysiga och fina utflyktsmål som finns i området?=)

Tacksam för svar=)
Svara med citat

Gammal 2008-07-28, 16:18

Gäst

Standard
Hej !

Jag och min sambo åker 30 juli och vi har säkerställt både Hepatit A + B. Dock inte bara för Tunisien utan för många andra resmål. Även om jag tror risken är mycket liten för att ni råkar ut för något så är det småpengar i förhållande till den trygghet ni får om ni vaccinerar er. Det håller ju i många år och man ska inte chansa med Hepatit A tycker jag. Men det är min personliga åsikt.
Svara med citat

Gammal 2008-07-28, 21:02

jane

Världsvan
jane är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2006

Rykte: 0

Standard
MAn ska ju aldrig säga aldrig men jag har aldrig vaccinerat mig mot ngt.då jag åkt till Tn.och har rest dit i många år och även bott/jobbat där under ngr.år
HAr ej råkat ut för ngt.under den tiden..eller jo förresten fick salmonella en gång för några år sen.En de e de enda..Dock var de ingen trevlig grej med salmonella men de gick över,,,
Men som sagt man ska aldrig säga aldrig !MAn vet aldrig när olyckan e framme.

Mysiga utflykter i närheten av Kantaoui..kanske Hergla kan vara ngt.ett fint område men vet at de byggs en del där nu..
Sen kan ni kika på trådar i forumet där det finns en hel del inf.om "att göra "i och omkring områdena..
En utflykt ut på havet är mysigt o nice at åka på då man åker ut över dagen o har det skönt med bad,mat,dans mm.Det utlovas at man kan få syn på delfiner på de flesta arragerade utflykterna men båtarna åker aldrig i de omr.och det är bara ett marknadsföringsknep de har

Önskar er en riktigt trevlig resa sen!!

Gammal 2008-07-31, 12:51

Sofia

Moderator
Sofia är inte uppkopplad
Sofias avatar

Reg.datum: feb 2006

Rykte: 7

Standard
Jag skulle inte våga chansa! Billig försäkring med vaccin.

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8