ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2008-07-20, 22:58

Gäst

Standard Visum för utländsk medborgare men med permanent uppehållstillstånd ?
Jag och min sambo ska åka till Tunisien 30 juli. Vad vi hört från Tunisiska ambassaden så behövs inte visum för icke-svensk medborgare med permanent uppehållstillstånd i Sverige OM man åker på en charterresa (vi åker med Fritidsresor).

Är det någon som kan bekräfta detta ?
Svara med citat

Gammal 2008-07-21, 11:33

jane

Världsvan
jane är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2006

Rykte: 0

Standard
Hej . Din sambo var är din sambo ifrån?
Vissa länder(de flesta )krävs det ej visum för att komma in i Tn.
Sedan finns några undantag där ngr.enstaka få länder där man ej får ha en stämpel ens ifrån då bllir det tvärstopp i tullen,dvs man får ens ej komma in i Tn.då ma besök vissa få länder :/
För normalt behvös de ej ett visum för att komma in i Tn.Det man endast får är inresekortet som man fyller i med alla personuppgifter mm. på planet och visar sen passkontollen.
Detta gäller då 3 mån.fungerar ungefär som visum.

Gammal 2008-07-21, 13:17

Gäst

Standard
Hon är från Ukraina och behvöer normalt sett visum MEN inte om man åker med Charter enligt ambassaden. Dock vill man gärna ha det bekräftat så att det inte blir några problem.
Svara med citat

Gammal 2008-07-22, 20:40

Gäst

Standard
Jag har fått svar på min egna fråga. Om man åker med en organiserad researrangör så behövs inget visum men om man som ukrainsk medborgare åkt reguljärt skulle det behövas. Men måste styrka detta med en voucher från researrangören vilket jag antar är själva biljetten.
Svara med citat

Gammal 2008-07-23, 00:28

jane

Världsvan
jane är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2006

Rykte: 0

Standard
Stämmer så väl en voucher är en biljett,men kan vara ett reservationsnr oxå
Då ni behöver ej vara oroliga över att det just är från Ukraina som man behöver ett visum för att komma in i Tn.Inte heller för att en stämpel från ett visst land ska stoppa din sambo.

Önskar er en riktigt bra resa sen!!

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8