"I ankomsthallen i Monastir där du står och väntar på väskorna finns ett litet växlingskontor så du kan växla in ngn hundralapp om du vill köpa tex vatten/dricka. Även när du passerat tullen så finns det bankomat att ta ut pengar i - kan dock vara tom ibland..."
Nice Zinderella att du jobbat i Sousse/Tn.samma här,jobbar fortfarande en del där jag startade mina upplevelser i Tn.

och de verkligen ngt.jag rek.om man vill uppleva en helt annan kultur,mentalitet,land + mycket mer

Önskar dig en trevlig resa ner med fam.och allt där sen!
Ok nu fattar jag lite galet allfall och ber om ursäkt om det!!!
Som jag läste de och tolkade de så stod det att växlingskontoret finns vid ankomsthallen där man väntar på vskorna så finns ett växlingskontor,sen utanför då man passerat tullarna finns en automat...
Men då ber jag om ursäkt just för att min tolkning var galen!!
Kanske e så att du formulerat dig galet för att man ska förstå att du menar att dessa båda e utanför?
De du skriver e att de finns där man väntar på väskor ett växlingskontor,sen gå utanför tullarna så finner man en automat...
MEn de sant,detta är inte ett tjafs/tugg forum utan ett reseforum och vilket fall som helst finns automat och växlingskontor utanför tullarna ,KAN finnas innanför där man väntar på väskorna med som jag missat
Sen tänkte jag på en sak,"utanför tullarna"menar vi samma sak nu?? för mig är utanför helt o hållet utanför då man fått sitt bagage,träffar guiden till de som ska det..de e för mig "utanför"