ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2008-07-15, 17:37

jane

Världsvan
jane är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2006

Rykte: 0

Standard
"I ankomsthallen i Monastir där du står och väntar på väskorna finns ett litet växlingskontor så du kan växla in ngn hundralapp om du vill köpa tex vatten/dricka. Även när du passerat tullen så finns det bankomat att ta ut pengar i - kan dock vara tom ibland..."

Nice Zinderella att du jobbat i Sousse/Tn.samma här,jobbar fortfarande en del där jag startade mina upplevelser i Tn. och de verkligen ngt.jag rek.om man vill uppleva en helt annan kultur,mentalitet,land + mycket mer
Önskar dig en trevlig resa ner med fam.och allt där sen!
Ok nu fattar jag lite galet allfall och ber om ursäkt om det!!!
Som jag läste de och tolkade de så stod det att växlingskontoret finns vid ankomsthallen där man väntar på vskorna så finns ett växlingskontor,sen utanför då man passerat tullarna finns en automat...
Men då ber jag om ursäkt just för att min tolkning var galen!!
Kanske e så att du formulerat dig galet för att man ska förstå att du menar att dessa båda e utanför?
De du skriver e att de finns där man väntar på väskor ett växlingskontor,sen gå utanför tullarna så finner man en automat...

MEn de sant,detta är inte ett tjafs/tugg forum utan ett reseforum och vilket fall som helst finns automat och växlingskontor utanför tullarna ,KAN finnas innanför där man väntar på väskorna med som jag missat
Sen tänkte jag på en sak,"utanför tullarna"menar vi samma sak nu?? för mig är utanför helt o hållet utanför då man fått sitt bagage,träffar guiden till de som ska det..de e för mig "utanför"

Gammal 2008-07-16, 12:52

Sofia

Moderator
Sofia är inte uppkopplad
Sofias avatar

Reg.datum: feb 2006

Rykte: 7

Standard
Jag har för mig att det finns ett växlingskontor där man väntar på väskorna. Brukar vara lång kö dit... (om jag nu inte minns placeringen av växlingskontoret galet). Sen så finns ju växlingskontor på själva flygplatsen också, i ankomsthallen. Plus tre-fyra på rad där man går genom tullen vid utresa (en trappa upp).

Gammal 2008-07-18, 10:37

Sousseannika

Globetrotter
Sousseannika är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2007

Rykte: 0

Standard
Du kliver av flygplanet, en buss tar dig till flygbyggnaden, du går in och det första som händer där är att man ställer sig i kö för att visa pass och inresekortet. Några steg till och röntgenband av handbagage. Några steg till och man kommer in i hallen där bagagebanden är på HÖGER sida, det lilla växlingskontoret på VÄNSTER sida. På VÄNSTER sida är också utgången där det står tullpersonal som gör stickkontroller på bagaget. Några steg till rakt fram och man är ute i ankomsthallen. Och där det finns uttagsautomat precis som Zinderella anger - kan vara tom på pengar lite då och då.

Gammal 2008-07-20, 11:19

Gäst

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Zinderella Visa inlägg

...hur läge ska du/ni vara där? Åker själv ner med min familj i 27/7 och stannar 3 veckor.
Vi åker 23/7 från Skavsta och ska vara i Tunisien 2veckor.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8