ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2008-06-27, 12:19

Gäst

Standard Fest i tunisien? (ungdomsanpassat)
Hej!
Vi är 3 grabbar på 18 - 19 år som funderar på att sticka till tunisien i slutet av juli och början av augusti! Jag har letat på forumet men inte fått något riktigt konkret svar så hoppas jag kan få det nu!

1. Vad kostar en öl därnere, dvs alltså på "systemet" och naturligtvis på krogen? Säg gärna i kronor.

2. Är det bra med ungdomsturister? Mycket håll i gång på nätterna?

Tacksam för ALLA svar!
Svara med citat

Gammal 2008-06-27, 12:20

Gäst

Standard
Glömde skriva att vi funderar på att åka till sousse!
Svara med citat

Gammal 2008-06-27, 13:20

Kicki

Globetrotter
Kicki är inte uppkopplad
Kickis avatar

Reg.datum: apr 2006

Rykte: 7

Standard
Det finns många ställen att gå ut på i Sousse, även för ungdomar i er ålder. En del ställen vill ha legitimation, då det kan vara svårt för dem att bedöma om någon är 17 eller 19.

Alkohol, speciellt sprit är ganska dyrt på uteställen, likaså importerad sprit på Magasin General, dessutom anser jag inte att de är speciellt duktiga på att blanda drinkar.

En flaska Celtia på Magasin General (som "systemet") kostar strax över en dinar, dvs 5-6 kr.
Inte alla hotell accepterar att man tar in egen dryck till hotellet, på hotellen kostar de ca 2-3 dinarer. På discon förra året vill jag minnas att en öl låg på ca 3,5 dinarer.
Svara med citat

Gammal 2008-06-27, 17:10

jane

Världsvan
jane är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2006

Rykte: 0

Standard
Då ni grabbar åker i slutet av juli så tror jag inte ni kommer att få ngr.som helst problem med att hålla igång.Sen är öppetderna generösare än i Sv.så räkna med öppet till ca 4 på morgonen ibland mer beroende på hur mkt.folk som finns på stället
inte heller som i Sv.att de bommar igen o kör ut alla efter stängningsdags.
Sen efter utekvällen e de skänt att ta en stärkande kaffe på ngt.cafe som brukar öppna tidigt,vissa har öppet dygnet runt med,menar då de inhemska cafen,där kaffet kostar ca 1-2 skr.
Alla ställen har öppet och det är mer fart på olika ställen såsom pubar,discon,klubbar osv.då det är högsäsong då och landet har då även turister från grannländerna Algeriet och Lybien då många väljer att resa just till Tn.
Ölen är ju billig jämfört med vad de kostar i Sv.
Finns oxå på burk på bolaget,den kostar något mndre vill jag minas :/?
Ett tips då ni köper öl på pub etc.ta på flaska,fatölen är alkoholfri

Önskar er en nice resa !!

Gammal 2010-06-14, 21:28

Sousse2010

Nykomling
Sousse2010 är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2010

Rykte: 0

Arrow Sousse
Hej, vi är två 17 åriga tjejer som också åker till sousse i slutet av Juli till början av augusti. Vi tycker det skulle vara roligt att ha någon annan man känner sig relativt hemma med att festa/hänga med. Vi ska bo på Hotell Chams El Hana. Hör av er om ni bor där elelr i närheten, så kan vi ju ses
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8