Hej!
På onsdag åker jag och min kille till PEK en vecka. Vi är ute efter en riktig turistig semester med mys, sol, bad, god mat och dryck vilket vi säkert får. Men vi vill även göra roliga utflykter, funderar bla på sahara men det känns dock lite länge att åka iväg 2 dar av 7. Har läst om en mysig by norrut, sid bou said... Är det en lagom dagsutflykt? Bäst åka med vings utflykt eller åka själva? Finns det någon annan mysig, genuin tunisisk by i närheten? En annan sak jag undrar över är om det är billigt att hyra jet ski på stranden? Dessutom undrar jag om utelivet, har förstått att det inte är når att hurra för i PEK men i Sousse, kan man hitta några kul uteställen där? Gärna med tunisisk musik.. skulle vara kul att testa dansa till

vi är i 25års åldern.. En fråga till, hur stark är solen? Har inte hunnit grunda i sverige (är ljusblonda..) Faktor 25 som gäller eller?

Och en sista fråga, finns det någon lite finare restaurang i området (PEK eller Sousse), det gör inget om det kostar lite mer. Gärna med utsikt över vatten eller så..

Tacksam för svar!
Mvh Emelie som ser fram emot en härlig resa