|
|

2008-06-23, 13:52
|
|
|
Nä på dom andra som hade bilder där så var det bara att klicka på dom så blev dom stora, men dina blev bara hmm ingenting
Ja absolut kan jag göra det för dig. inga problem alls.. smile kat 3.
Närå brukar inte köpa nåt på plan alls. det är ju inte sååå lång restid. vi tar med oss lite frukt å nån macka
hehe nejdå. ska skriva om våra upplevelser
ååå vill åka Nuuuuu
|
|
|

2008-06-23, 15:41
|
Reg.datum: maj 2008
Rykte: 5
|
Jag är VÄLDIGT avundsjuk, kan jag säga...
Skulle kunna åka var som helst just nu...
Men jag har ju två veckor framför mig senare =)
Kanske fel format på bilderna...Jag är lika klok jag...Du får se det snart själv.
Ha det riktigt bra och pruta, pruta, pruta =)
|
|
|

2008-06-23, 17:15
|
|
|
jaså är du  jag kan ju alltdi smuggla med dig i min extra resväska  hehe...
ja men då ska du ju inte vara ledsen om du snart ska iväg. hehe...
Jo det är möjligt att det var, dom går ju att se på som småbilder, men inte förstora..
tack tack..
jajamensan här ska prutas i massor  tar väl ett par dar innan man kommer in i det, men sen jäklar. hehe
|
|
|

2008-06-23, 17:16
|
|
Nu går det att se bilderna...vet inte varför, för jag har inte gjort något...men - Dubbelklicka på bilden på Fatima(kvinnan), så kommer du till fotoalbumet. Dubbelklicka på Fatima igen - och VIPS! - Så blir det stora bilder =)
|
|
|

2008-06-23, 17:27
|
|
|
Hej.. det funkar ju inte för mig juuue  *snyft*
|
|
|

2008-06-23, 17:51
|
|
Här
- borde vara en stor bild...
Detta är iallafall en bild på Fatima, en berberkvinna som man gör hembesök hos på Sahara-turen...Fantastisk kvinna, med de vackraste och visaste ögon...
|
|
|

2008-06-23, 18:11
|
Reg.datum: jun 2008
Rykte: 0
|
Så nu gick det 
åå så fint.. vill vara där nuuu  men imorn vi den här tiden så sitter vi där  mmm så härligt.... åkte du själv med dina barn eller?
|
|
|

2008-06-23, 18:24
|
|
Den ljusa är min och ja, vi åkte ensamma.
Träffade ett norskt par andra veckan, vars dotter är den andra flickan på nån bild - vi blev superkompisar allihop, och en natt sov vi över på deras hotell, drickandes gin och trummandes på deras nyköpta trummor - Helt underbart efter att ha varit ensam i en och en halv vecka!!!!
De bodde på ospec-hotell Saray - Helt lugnt ställe, lite längre till stranden, men med fruktsånd utanför dörren och helt befriat från fågeldanns och eurodisco vid poolen =)
|
|
|

2008-06-23, 18:49
|
|
det lät kul 
ja det är kul när man träffar nåt annat par, det gjorde vi förra året i Bulgarien 
Mysigt,, jag är ju dock nykterist så det blir inga ginkvällar för mig. hehe..
hahaha... jaså så du tycker inte om fågeldansen  hehe.. nä det lär nog inte jag heller göra efter ett par dar där..
|
|
|

2008-06-23, 19:20
|
|
Tror att jag har skrämt upp lilltjejen lite, det här med tunisierna som är påflugna å så.. har ju förklarat för henne att hon inte kan gå klädd som hon vill på stan å så, och att hon inte ska ha ögonkontakt å svara dom...
|
|
|

2008-06-23, 19:45
|
Reg.datum: apr 2006
Rykte: 7
|
Oroa dig inte Bullfisher! Jag började resa till Tunisien när jag var lite yngre än din dotter och reser fortfarande dit trettio år senare! Man lär sig och vänjer sig, så det är inget man ska skrämmas upp av, minns att det mest var tanter i medinan som ville känna på ens hår och klappa en på kinden, inget ovänligt bemötande alls. Hoppas ni får det underbart!
|
|
|

2008-06-23, 19:56
|
|
mm Tack.. tror att man har byggt upp en lite väl skarp bild om tunisiska killar, men jag tror nog att man oroar sig mest för lilltjejen , det är därför..
MEN jag är ju som sagt ändå turist så då får dom liksom ha lite överseende.. hoppas jag.. jag menar, inte tar dom av sig slöjorna å så när dom kommer till sverige...
|
|
|

2008-06-23, 23:27
|
Reg.datum: feb 2006
Rykte: 7
|
Nej, en muslim tar ju inte av sig slöjan bara för att man kommer till Sverige, man är ju muslim ändå.  Jag har inte varit på Djerba, men i både Sfax, på Kerkennah och i Sousse så är det ingen jättestor del av befolkningen som bär slöja tycker jag. Vanligare att man inte gör det än att man gör det, iaf de kvinnor man ser ute.
Att inte ha den kortaste kjolen eller linnet med de tunnaste axelbanden är ju för ens egen skull. Man får nog med uppmärksamhet när man är "anständigt" klädd.  Det är ju också, som Panika skrev, mest om man ska in till någon stad som man behöver tänka på det (utanför Zone Touristique vill säga, så som jag har förstått det). Sen så är det ganska bra att täcka axlarna för solens skull också, om man ska gå och shoppa en dag.
|

2008-06-23, 23:48
|
|
|
Citat:
Ursprungligen postat av Bullfisher
mm Tack.. tror att man har byggt upp en lite väl skarp bild om tunisiska killar, men jag tror nog att man oroar sig mest för lilltjejen , det är därför..
MEN jag är ju som sagt ändå turist så då får dom liksom ha lite överseende.. hoppas jag.. jag menar, inte tar dom av sig slöjorna å så när dom kommer till sverige...
|
kan inte du bara sluta med dina chafs om tunisien....åker inte ditt då!
|
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
|
|
|