|
RIU Palace Royal Garden Hotell i Djerba
|

2008-06-03, 23:45
|
|
|
RIU Palace Royal Garden Hotell i Djerba
Hej
Undrade om någon har varit i djerba,, o även bättre på det hotell vi ska bo på RIU Palace Royal Garden Hotell ... några tips.. hur har det varit.. maten.. shopping.. det är all inclusive hotel.. så vi hoppas att det blir gott..
|
|
|

2008-06-11, 22:00
|
|
|
e det verkligen ingen som har varit på det hotelet ??
Då får man väl hoppas att det inte e så dåligt..
|
|
|

2008-06-11, 23:52
|
Reg.datum: feb 2006
Rykte: 7
|
Det är inte så jättemånga av oss som hänger på reseforum som har varit på Djerba. De flesta av oss har nog mest varit i Sousse (inte alla).
Du får säkert en jättebra resa! Till Djerba reser man mest om man vill ha lugn och ro, sol och bad, så som jag har förstått det.
|

2008-06-12, 14:11
|
|
|
Tack så mycket.. jag hoppas verkligen det,, det ska bli skönt att bara slappna av..
Men vet någon om de har fina magdans kläder där i djerba..
|
|
|

2008-06-12, 15:10
|
Reg.datum: maj 2008
Rykte: 5
|
jag har aldrig varit i tunisien men jag har bott på ett riu-hotell och tycker att det är det bästa hotellet jag bott på.förhoppningsvis är det så på alla deras hotell och i sådana fall kommer ni få en riktig drömsemester!maten är super och det känns väldigt lyxigt men ändå inte stelt.helt perfekt helt enkelt!!!!!!!!
|
|
|

2008-06-12, 15:42
|
|
|
Ohh,,, låter underbart.. jag hoppas det verkligen e så bra..
|
|
|

2008-06-13, 13:25
|
|
Hej
Ja, slappnar av gör man på Djerba. Solar, badar, slappar, åker till Sahara, in till stan nån gång...
Sitter på stranden o kollar solnedgången...
Magdanskläder har dom inne i Houmt Souk, priserna kollade jag aldrig.
Taxi dit kostar 15 kronor.
Annars är det skinnväskor och skor man köper - men inte förräns andra veckan, när man har lite färg på sig, det blir lättate att pruta då.
Det finns billiga restauranger längs gatorna - de som serverar alkohol kommer snabbt upp i pris.
Vi åker ner i slutet på aug. - för att slappna av=)
Vi bodde på annat hotell, men ert är säkert bra men antagligen med sötare frukost än vad vi är vana vid - fransmännen verkar älska socker, och de är i total majoritet där nere.
Trevlig resa!
|
|
|

2008-06-13, 16:59
|
|
jaa.....en fantastisk semester kommer ni få iallafall!Där vi var(RIU Adeje på teneriffa)var det mest tyskar,men det varierar ju från land till land.jag tycker att maten var bra och varierande så det var ingen risk för sockerchock...vr bara det jag ville säga,hehe
|
|
|

2008-06-14, 01:37
|
|
|
Jag läste på rius hemsida att de har typ dresscode för män.. att de måste ha lång byxor osv.. e det verkligen så?
|
|
|

2008-06-14, 09:38
|
|
man måste ju inte ha fina kostymer som kostar flera tusen,men de vill inte att man kommer in i restaurangen med "sportshorts" heller.de vill helt enkelt att man har någorlunda vårdade kläder vid middagen,men vanliga långbyxor fungerar bra.på frukosten ställer de inte lika höga krav.de klagade inte på kortbyxor på samma sätt då.de klagade inte på kvällen heller men de såg inte så glada ut åt de som kom med kortbyxor...sedan brukar det ju vara sådana regler på många hotell,men det är inte så allvarligt som det låter.tunisien kanske däremot är ett mer religiöst land,och då kan det ju vara bra att respektera deras regler,men som sagt:det låter väre än vad det är.
|
|
|

2008-06-14, 11:21
|
|
|
ok.. då får man säga till sambon o ta med sig nåra par byxor oxå
E det samma regler för kvinnor?
|
|
|

2008-06-14, 15:19
|
|
jag vet ju inte hur det är med religionen just i tunisien men det är i princip samma klädsel för män som kvinnor.man kan ha kortbyxor t.ex om de är lite finare,kjol går bra om den inte är för kort,jag hade kjol flera dagar.många klädde upp sig med finklänning men det var ingen katastrof om man inte gjorde det,jag gjorde det en gång,det var på nyårsafton så man behöver inte känna någon sådan press.jag hade långbyxor majoriteten av dagarna eftersom vår middagstid var så sent på kvällen att det var lite småkyligt.egentligen är det inga direkta regler så,de säger att de är dress code bara för att man inte sk komma dit med badkläder,kortkort eller liknande.helt enkelt ska man tänka på klädseln men man behöver inte klä upp sig hur mycket som helst.
|
|
|

2008-06-15, 11:19
|
|
|
man får väl låta bli kortkort kjolen..
|
|
|

2008-06-15, 11:33
|
|
kanske det kanske...hehe
|
|
|

2008-06-16, 12:17
|
|
|
Jag undrade om en sak till..
Pengarna.. e det lättast o växla på hotell.. eller ska man växla på flygplatsen.. för dom brukar väl börja "mjölka" en på pengar redan i bussen... om det är som i egypten
|
|
|

2008-06-16, 13:13
|
|
=) Det är inte som i Egypten.
Växla från svenska till Tnd på hotellet, i lugn och ro. Du förlorar på att växla till annan valuta innan du åker, oavsett vad resebolag och växelkontor säger.
Tänk på att spara kvittona - eftersom att det är förbjudet att föra in/ut Tnd, kräver de kvitton för att växla tillbaka evt. överskott när du ska åka hem.
Det finns uttagsautomater lite överallt på ön, som du också kan använda utan problem.
Trevlig resa!
|
|
|

2008-06-16, 17:26
|
|
|
Okey... Tack!!
|
|
|

2008-06-16, 18:03
|
Reg.datum: apr 2006
Rykte: 7
|
Hej Gäst som undrade över magdanskläder. Tyvärr finns mest taskiga och dåligt sydda dräkter som faktiskt inte har mycket likhet med de vackra egyptiska. Det är möjligtvis passande för barn eller som maskeradklädsel. Tunisien är ju heller inget centrum för magdans av den sorten. De flesta som uppträder köper från Kairo....
Ganska enkla myntsjalar kan man hitta billigt, samt lite roliga smycken som kan passa.
|
|
|

2008-06-16, 18:14
|
|
|
AHA.. det var ju synd.. det hade varit kul o få tag i en snygg magdans dräkt.. men.. men.. men bra att veta,,, tack!
|
|
|

2008-07-04, 00:17
|
|
|
Någon som kanske kommit hem från djerba från just detta hotell ??
|
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
|
|
|