|
Sistaminuten till Tunisien slutet av april?
|

2008-04-09, 22:36
|
|
|
Sistaminuten till Tunisien slutet av april?
Vi är 4 killar i 20-årsåldern som funderar på att ta en sistaminutenresa till Tunisien 25e april men vi är lite osäkra på hur vädret är vid den här årstiden, är det varmt, går det att bada i havet?
Sedan undrar jag om det finns något nattliv där, vi är inga festprissar men klubba ett par nätter har vi tänkt göra annars vill vi nog ta de lugnt me nåra öl på stranden. Berätta gärna så mycket ni kan, priser, mat, strand.
|
|
|

2008-04-10, 07:51
|
Reg.datum: mar 2008
Rykte: 0
|
Har läst på en hel del om Tunisen eftersom jag kanske ska dit i höst. Temperaturen i april ligger väl på cirka 20-25 grader på dagen men den sjunker till 10-15 på natten så ni får nog ta med er en långärmad. Vattentemperaturen är vä på kanske 16-17 grader så visst kan man bada, men det är säkerligen kallt. Annat är det väl om man badar i pool i och för sig. Har hört lite delade meningar om det där med nattliv. Vissa menar att det inte finns något nattliv alls medan andra bestäm säger att det visst finns det. Och vad jag hört av en bekant så finns det visst nattklubbar och så, men men det går ju inte att jämföra med tex. sunny beach eller liknande.
Priserna ska vara bra, billigare än tex turkiet. Importerad alkohol är dock svindyrt! Men det finns en inhemsk öl som tydligen är helt okej, som inte alls är speciellt dyr. Men att ni ska ta en öl på stranden tror jag ni kan glömma, eftersom tunisen är ett arabiskt land.
|
|
|

2008-04-20, 18:23
|
|
|
hej
jag och min familj var i hammamet för tre år sedan i mitten av maj. det var ett lugnt ställe inget partyliv, bra stränder men ohh så kallt!!!(vattnet) det stack i benen när man skulle bada, var man i vattnet en stund så försvann känseln i benen. men det blev ganska snabbt varmt det tog några dagar så var det så varmt i vattnet att man kunde bada. på land hade vi runt 25-30 grader det var lagom, men en tunn tröja fick man ta på sig på kvällen. när ni åker dit måste ni prova äta mini bricks det är en slags förrätt det var jättegott!!ha en trevlig resa mvh eva
|
|
|

2008-04-21, 09:20
|
|
|
Nattliv finns det i Tn.: )
Ska ni åka till Hammamet eller Sousse?Fast de klart de kan vara svårt att veta då ni skulle ta en sistamin.resa..
Men tar ni med Detur så kommer ni garanterat hamna i Sousse,Kantaoui eller Monastir,så Hammamet behöver ni ej oroa er för då : )
Sousse är i min mening ett ställe där det är lite mer liv och rörelse medans Hammamet är ett turistkomlpex uppbyggt för turismen..
Därav priser mm.
Men i Sousse där det bor tunisier och är en blandning av turister och tunisier så är priser annorlunda,men sprit är dyrt precis som föregående skrivare skriver.
Importerad sprit,sen finns den inhemska spriiten som är billig dricks med cola(tror jag är mest vanligt..? )öl och goda viner.
Nattliv finns oclkså,mindre klubbar som är mysiga större flachiga ställen.
Det beror ju på vad man uppskattar..
De större ställena kanske ej har öppnat riktigt då säsongen ej dragit igång ännu...men det är mysigt och ett skönt tempo där denna tid på året...
Stranden är fin och man kan ta en lllååånnnngggg promenad längs den men förberedd er på att ta en heldag till detta om man vill : )
Den rensas och krattas varje morgon av killarna som jobbar på den och det plockas och tjusas till det för turisterna..
Visst kan det förekomma att det kanske finns lite skräp längs den där inga turister finns men det är ej märkbart mycket..
Vissa stränder har börjat plocka iordning sina stoplar,parasoll mm.inför säsongen.För vädret har varit ok där nere nu..
Hoppas ni får en bra resa ner dit och att ni ska trivas !!
|
|
|

2008-04-21, 15:59
|
Reg.datum: feb 2006
Rykte: 7
|
Hammamet är INTE ett turistkomplex, utan lika mycket genuint tunisien som Sousse är. MEN, det är mindre än Sousse. Lika som Sousse har Port el Kantaoui uppbyggt runt turismen, så har Hammamet det betydligt nyare Hammamet Yasmine.
Uteställen finns det gott om på båda ställen! I Hammamet låg många av ställena ganska samlat. Bland annat så finns Manhattan där, Nordafrikas största diskotek (i alla fall så var det störst för några år sedan).
April är en lurig månad. De har haft ganska varmt i år, men vädret går upp och ner. Jag åker själv 4-18 maj, och även om jag kommer att packa bikinin så räknar jag inte riktigt med att kunna bada i havet.
 |
|
 |
|
 |
|
 |
|
|
|