ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2008-04-07, 21:20

Innerjoin

Nykomling
Innerjoin är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2007

Rykte: 0

Standard Hammam i PEK och Utflykter?
Ja, nu börjar det närma sig!!!! Vi åker 1/6 - två vuxna och 4 teenisar/barn.
Vi ska bo på Occidental Allegro Riviera i PEK. Jag och dottern vill gärna göra Hammam typ samma dag vi kommer dit, någon som vet om/var det finns i närheten?? Vad kostar det ungefär, och är det som Turkisk Hammam?
Sen undrar jag vad de där 2dagars Safarituren som resebolagen har (vi åker med Apollo) ung. kostar - står inte på hemsidan....
Har för mig också att jag läst här om att man kan åka på någon fisketur, är det något att ha? Vilka ska man åka med?

Opps! Nu tittade jag på trivago, och där står faktiskt att hotellet har "Skönhetscenter" och "Massage", så de kanske tom har Hammam på hotellet? Någon som varit där?
Senast redigerad av Innerjoin den 2008-04-07 klockan 21:23.
Svara med citat

Gammal 2008-04-20, 18:50

Innerjoin

Nykomling

Standard Puffar> Ingen som svarar...?!
Undrar alltså om "turkisk hammam" går att få i Port el Kantadoui. Även vad ung. priset på olika utflykter (står inte på resebolagets sida)
Svara med citat

Gammal 2008-04-21, 15:53

Sofia

Moderator
Sofia är inte uppkopplad
Sofias avatar

Reg.datum: feb 2006

Rykte: 7

Standard
Hamam finns i Tunisien! (Turkiskt heter det ju bara i turkiet, i tunisien heter det kort och gott hamam.) Lokalt hamam kostar ca 5-10 dinar, vet inte vad det kostar på hotellen.

Det var ett par år sen jag åkte på Saharaturen, och då kostade den knappt 1000kr. Rekommenderar den absolut.

Fisketuren vet jag inte om du tänker på piratbåtarna. I så fall, många gillar dom, men jag tycker nog att de är lite av en turistfälla. Beror ju på vad man gillar!

Gammal 2008-04-21, 22:36

Innerjoin

Nykomling

Standard
Tack för ditt svar! Saharaturen blir det inte, kanske om vi varit där 2 v. Piratbåtarna tror jag kan vara kul för barnen, särskilt den ene som gillar att fiska (för visst fick man fiska?) Vi är ju turister så
Då ska vi ragga hamam första dagen, dottern och jag!
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8