ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2008-03-26, 09:32

hella73

Nykomling
hella73 är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2008

Rykte: 0

Question Klimatet på Djerba
Vi ska åka till Djerba midsommarveckan detta år. Hur är vädret? Det är lite olika bud beroende på var man läser. Min mamma som ständigt oroa sig för sina barnbarn tycker att det är alldeles för varmt. Men ni som varit där hur är det med den saken..
Svara med citat

Gammal 2008-04-09, 20:05

Memme

Nykomling
Memme är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2008

Rykte: 0

Standard Varmt
Hej!

Jag var där i somras veckan efter midsommarveckan, och tro mig det ÄR varmt. Det var mellan 35-40 grader hela tiden, men det blåste hela tiden en frisk vind ifrån havet så det var aldrig jobbigt. Varmast var det inåt land men när du kom till stranden blev det genast svalare, där var det som vilken semesterort som helst.

Men, bered dig på en chock när du kliver ur flygplanet. Jag var på väg att vända in till planet igen och när man väntade på transferbussen undrade man om man skulle klara en vecka där nere. Men nästa dag kände man plötsligt att det faktiskt inte var så jättevarmt ändå. Djerba är varmare än de andra resmålen i Tunisien därför att det ligger nära Sahara och det blåser därifrån ibland. Detta gör det inte till ett sämre resmål, utan det är istället t.ex. mycket närmare till Sahara om ni skall ta utflykten dit (som jag kan rekommendera), medan de som åkte till Hammamet och Sousse får åka buss i många timmar för att komma dit.

Stränderna är fantastiska, vita med turkost vatten, dock inget snorklingsvatten p.g.a. av det som sagt blåser ständigt från havet vilket medför vågor.

Ett tips är att dricka väldigt mycket vatten, speciellt era barn. Solen är mycket stark och står i zenit större delen av dagen, så se till att ta med stark solskyddskräm.

Ha en underbar resa, vilket jag tror att ni kommer att få!
Senast redigerad av Memme den 2008-04-09 klockan 20:08.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8