ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2008-03-21, 08:57

Gäst

Standard Cypern-Turkiet-Tunisien
Hej!

Vilket land är bäst att åka till?

Jag har varit med familjen i Turkiet och på Cypern och skulle nu vilja besöka Tunisien.
Det är roligt att besöka olika platser och medelhavet är så gott.
Vi vill ha sköna bad och lugnt tempo. Läste resekatalogen och fastnade för Djerba som såg så himla fint ut. Hur är maten och drycken på All Inklucive Hotellen? Är baden och havet så fint som det ser ut och så bra som det framstår i katalogerna?
Jag har fattat att det är tillrättalagt för turister på Djerba. Någon som har erfarenheter av ön?
GLAD PÅSK!
Svara med citat

Gammal 2008-03-25, 00:20

Gäst

Thumbs up
Turkiet har jag också varit i för ett par år sen.Men aldrig Cypern.
Tycker nog själv att jag trivs bäst i Tunisien,där jag varit många många ggr.(har tappat räkningen hihi)
Men angående Djerba kan jag ej säga sådär supermycket,har varit där äöver dagen/kvällen men aldrig bott där...
bara att det är som du säger tillrättalagt för turismen.
Så priser osv.är därefter också...
Visst är det vackert ochh fint det är sant..men själv har jag alltid haft en förkärlek till Sousse.
Där man även kan finna det lugna och trivsamma som man finner på Djerba..
Har läst en del på olika forum och har fått den uppfattningen att Djerba är tråkigt .Men där är smaken som baken,delad : )
MEn har även sett positiva kommenatarer om Djerba..
JAg som sagt rekomenderar Sousse och det är billigare där än på Djerba och även i Kantaoui & Hammamet då dessa 3 orter är komplex för turismen.Sen beror det ju på vad man är för slags människa vad man trivs med osv.För trivs man med ett ställe "ala Mallorca "tex så trivs man nog på Djerba..
Men vill man ha lte av det genuina Tn.och se lite mer av folkliv,inte bara detta turistiska så ska man välja Sousse,finns mer att göra där med,man finner lite liv & rörelse samtidigt som man finner lugn o ro om man vill det..
Stränderna i Sousse är fina,långa pudersands stränder och havet är underbart : ))
Och även om Tn.ligger vid Medelhavet så är det ej riktigt likt ett annat land som ligger i Medelhavet.då det är en helt annan kultur än de som man oftast är van vid runt medelhavet..
Så det tycker jag ABSOLUT är ett bra val!!!
Välj Nord Afrika : )))
Svara med citat

Gammal 2008-03-28, 11:46

Gäst

Smile
Tack för din information!
Det blir Djerba med All Inclusive!
Bad sol och lata dagar. Man får väl ta sig en bit för att se det genuina Tunisien.
Vänligen/maria
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8