ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2008-03-18, 21:23

Gäst

Standard Kaiser Hotel - Sousse
Hej! Jag har bokat resan idag. Den 30 maj åker jag och min pojkvän till Tunisien.
Nu undrar jag om det är någon här som har bott på Kaiser Hotel och kan ge mig lite tips och berätta lite om hotellet?

Hur är frukost och middagsbuffén? Någon som kanske har några ungefärliga tider på dessa?
Vi har inte så mycket fickpengar med oss då vi är fattiga studenter, haha, men vad borde vi göra och se? Har hotellet nån underhållning eller liknande?

Berätta gärna allt ni kan komma på om hotellet och Sousse!
Svara med citat

Gammal 2008-03-19, 00:23

Sousseannika

Globetrotter
Sousseannika är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2007

Rykte: 0

Standard
Det finns redan berättat rätt mycket om Sousse..om du tar dig tid och läser igenom övriga inlägg. Även om Kaiser, t.ex. "Kaiser i sista minuten..".
Frukost fram till 09.30 basic..te, juice, kaffe, mjölk, bröd, ägg, mjukost, flingor, yoghurt, tomat, fikonmarmelad. Middagsbuffé (serveras i frukostmatsalen våning 5 ) ca 19-21 och helt okey för 8 dinarer exkl. vin om man vill ha det. Brukar vara 2-3 olika rätter + soppa, sallad och lite glass i efterrätt. Ingen underhållning. Bar, relax/massage i källaren, mini-shop, liten pool och pizzeria/grillrest brevid receptionen. Biljardbord. Depositionsboxar. Ca 5 min promenadavstånd ner till beachen.

Gammal 2008-03-19, 17:17

Gäst

Standard Tack!
Okej, tack för svaret!
Hur hittar man till tex stranden och medinan? Ska man fråga de som jobbar på hotellet eller finns det kartor / annan information på hotellet?
Hur duktiga är de på engelska i Sousse? Får man stora kommunikationsproblem om man inte talar arabiska eller franska?
Svara med citat

Gammal 2008-03-19, 17:42

Sousseannika

Globetrotter
Sousseannika är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2007

Rykte: 0

Standard
När du går ut från hotellet, titta åt höger så ser du havet..bara att följa trottoarerna rakt ned. Väl framme så är det bara att följa strandpromenaden rakt in mot centrum och där ligger medinan. Info o karta finns på hotellet. Resebyråernas pärmar ligger på ett bord öger innanför entrén. Personalen kan engelska och en del av dem lite svenska också. Mohammed i souvenir-shopen kan rätt mycket. Oroa er inte, engelska funkar bra.

Gammal 2008-03-19, 18:11

Gäst

Standard Tack!
Okej, tack så jättemycket!
Läste Franska i högstadiet men kommer inte ihåg mer än de enklaste fraserna. Detta lugnade mina nerver lite, trodde att jag skulle behöva råplugga franska! Haha.
På andra stället förutom hotellen, kan de engelska där med? Resturanger och affärer?
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8