ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2008-03-10, 12:11

Monica

Standard Hotel Marabout
Hej, Har någon bott på Marabout?? Hur är det, jag och min man tänkte åka dit i slutet av Maj, har aldrig varit i Tunisien tidigare. Bokar isåfall med halvpension, men det kanske inte behövs när man har läst här så verkar det finnas bra mat på "stan".
Är vädret bra i slutet av maj ?????
Tacksam för snabba svar.
//Monica
Svara med citat

Gammal 2008-03-11, 23:32

Gäst

Thumbs up Hotel Marabout
Hej, vi har bodde på marabout förra året. jag tycker det är ett mycket bra hotel. Vi hade halvpension men gick varannan kväll ut och åt. Det var skönt att veta att man visste att man kunde gå ner till restaurangen om man ville. De hade buffé med olika rätter. Man har ju nära till havet också vilket är skönt. men sen har det ju även pool om man känner för det både inomhus och utomhus. Men det kunde vara kallt för de är inte uppvärmda. Sen har de även regler att man inte får ta med sig mat/dricka utifrån men det var inga problem de gånger vi hade med oss något. Sen så om ni hyr en saftybox så se till att ni får tillbaka depositionen på 20 D, det fick inte vi.
Svara med citat

Gammal 2008-03-12, 09:56

Kicki

Globetrotter
Kicki är inte uppkopplad
Kickis avatar

Reg.datum: apr 2006

Rykte: 7

Standard
Jag har skrivit en hel del om Marabout här på forumet som du kan ta del av.

Marabout är ett bra mellanklasshotell som ligger perfekt nära stranden. Rummen är OK för två personer, och bra balkonger, sedan beror ju utsikten på vilket håll man bor på. Det finns stor frukostbuffé med en hel del att välja på. Är man tidig kan det hända att allt inte är framplockat ännu, och de varierar lite med utbudet.
Har inte ätit deras kvällsbuffé förut, men iår var man "tvungen" att ha halvpension enligt det resebolag jag åker med, men det tänker jag nog inte utnyttja så ofta, man blir lite för "låst" vid tiderna i stället för att ut och äta när och var man vill. Är heller ingen fantast av buffémat utan äter hellre på någon mysig restaurang.
Ja, det stämmer att man inte får ta in mat och dryck, men om är diskret och har en ryggsäck el.likn. och inte ser för "fullastad" ut, så brukar det inte vara något problem.
En bra sak att tänka på är att ha med sig en egen handduk om man t.ex vill duscha på lunchen, handdukarna plockas bort av städerskan på förmiddagen och återlämnar rena på eftermiddagen.
Väder är det ju alltid svårt att sia om, men även om det inte är så varmt som på högsäsong så kan det vara 30 grader i luften och lagom badtemp, så det ska säkert passa bra. En eller annan regnskur kan ju förekomma, men det är sällan ihållande.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8